Hărțile prostiei, incompetenței sau nepăsării. Surparea de la Tirighina – dovada distanței dintre autoritățile gălățene și cetățeni | HĂRȚI ȘI FOTO

Fiindcă nimeni nu s-a îngrijit de un drum principal al Galațiului, gălățenii au ajuns să ocolească peste 20 km, pe la Brăila (!) ca să ajungă la muncă, la școală, la spital sau pentru alte nevoi stringente.

Strada Brăilei aparține Galațiului. Inclusiv în porțiunile care nu se află în zona centrală. Zona pe care se laudă primarul Pucheanu că a spoit-o cu asfalt și i-a trântit niște borduri și gresie ieftină, luată probabil de la solduri, dar umflată bine la cheltuieli.

Pe strada Brăilei, între Poarta Sud Barboși a combinatului și intersecția cu bulevardul Galați și Drumul de Centură se face inclusiv trafic greu, național.

Trafic de pe urma căruia gălățenii nu câștigă nimic, ba dimpotrivă pierd din greu.

Pierd timp în aglomerație, nervi, bani pe litri de combustibil în plus și, mai nou, pierd vagoane de bani ca să astupăm un ditamai hăul căscat fix din cauza traficului greu.

Fiindcă în deal la Tirighina, ce să vezi surpriză!, a luat-o lutul la vale. De parcă la ce altceva ne-am fi putut aștepta cu acele condiții de sol pe care le știm de decenii și traficul care sporește zi de zi, mai ales în condițiile în care transportul de mărfuri pe calea ferată scade constant.

Ei bine, Primăria Galațiului, care niciodată nu și-a pus problema cum să descongestioneze acest oraș de camioanele în tranzit așteptând să le găsească guvernanții soluții, s-a mărginit să dea un comunicat sec:

Traficul rutier va fi deviat la Șendreni, sensul giratoriu de la Nalba, și la Independența. Astfel, traficul greu va fi deviat pe ruta Independența – Slobozia Conachi – Galați. Altă rută ce poate fi folosită de autovehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mică de 3,5 tone este Șendreni – Brăila – Galați.

Ca și cum niște ocolișuri de câte 20 km sau chiar 50 prin Smârdan sunt așa, o nimica toată.

Acest dezastru funciar și cu repercusiuni financiare pentru contribuabili putea fi evitat dacă, de exemplu, se plantau pomi sau poate chiar arbori pe versantul dinspre calea ferată, de sub șosea, al colinei de la Tirighina.

Se mai putea evita și dacă se implementa un sistem de monitorizare a vitezei traficului. Să nu mai circule, în special autocamioanele, cu viteze interurbane, în curbă și apoi mai departe, la vale. De ți-i și frică să respecți limita de viteză mergând sub 60 km/h că vine un tir din spate și te aruncă în râpă de nu-ți mai recunoaște descarcerarea nici marca mașinii…

Practic, acolo vorbim de un strat de lut în care s-a infiltrat apă de pe versantul de la poalele combinatului și, sub șocurile repetate ale osiilor cu zeci de tone greutate ale traficului greu, a început să plece la vale sub formă de fășii suprapuse, alunecând una pe alta.

Și dacă vor decoperta acum și vor consolida, să zicem, un careu de 50 sau 100 m lungime (puțin probabil la ce costuri sunt implicate – mai debrabă se vor limita la cei 20-25 m câți au acum în lucru), problema va reapărea în alt loc, mai devreme sau mai târziu, fiindcă tot solul în zonă este lutos, susceptibil de alunecări.

Problema care însă ne interesează în momentul de față este cum de sunt mereu luate pe nepregătite autoritățile gălățene.

Iar gălățenii care stau în Șendreni sau Movileni trebuie să ocolească peste 20 km, tocmai pe la Brăila, ca să ajungă în oraș.

Mai grav, de la Braniștea sau Vasile Alecsandri, localități aflate la 15-20 km distanță de Galați, ruta mai convenabilă este tocmai prin Independența, Izvoarele, Slobozia Conachi, Schela, Smârdan, dar cu un ocol tot de peste 20 km și, în plus, cu o aglomerație de nedescris din cauza traficului greu deviat.

Toate acestea se puteau evita dacă s-ar fi folosit o soluție simplă pe care unii o clamează de ani de zile, dar la care autoritățile fac urechea toacă.

Un drum evitat de „tocătoarele” bugetare și de fonduri europene

Mihai Popa a fost vicepreședinte al Consiliului Județean Galați. Spre deosebire de alți politicieni care au umplut ziarele și rețelele sociale de cultul personalității, iar apoi au dispărut ca măgarii în ceață, fostul țărănist se zbate pentru soluții de îmbunătățire a infrastructurii în mod constant.

O face în special pe site-ul Bazei de Afaceri și Servicii – BAS.ro, o asociație formată din mai multe IMM-uri cu domenii diverse de activitate, în care lucrează peste o sută de meșteri și specialiști ofertanți.

Mai bine de cinci ani de zile a tot propus reconfigurarea intersecției de la Șendreni – lucru care s-a întâmplat peste noapte abia după ce doi tineri au murit și alți doi au fost grav răniți într-un groaznic accident de circulație, în august 2019.

Vezi cum BAS.ro a propus un Proiect de modernizare a intersecției de la Șendreni încă din 6 ianuarie 2014

Deși încă de la elaborarea proiectului, ca o scrisoare deschisă, acesta a fost trimis și oficial Prefectului judetului Galati, CNADNR, Consiliului și Poliției județului Galați, dar și Primăriei Șendreni, nimeni, dar absolut niciun factor responsabil din aceste instituții nu a fost măcar cercetat în urma accidentului și a măsurilor luate peste noapte în august 2019, cu atât mai puțin să fi fost careva tras la răspundere.

Și în cazul centurii Galațiului vorbim despre aceeași prostie, incompetență sau pur și simplu nepăsare din partea autorităților gălățene.

De câțiva ani, același Mihai Popa, prin vocea BAS.ro, prin postări pe Facebook și adrese către autorități, se zbate să determine autoritățile să facă practicabil măcar un drum între DN 25 (Șendreni) și DJ 251 (Smârdan).

Mai sus, este varianta prin spatele haldei de zgură și pe la est de balta Mălina.

Dar ar mai exista o variantă și pe lângă cimitirul din Șendreni, iar apoi direct, de-a dreptul peste câmp, până mai sus de Șendreni la câteva sute de metri.

Iar mai jos aveți un detaliu despre cum se face intrarea pe acest drum, prin Șendreni, cu străzile ce trebuie urmate până la cimitirul comunei.

Iar și mai oficial, ca să zicem așa, s-ar putea moderniza drumul județean DJ 251 L, care pleacă din DN 25 spre nord, către DJ 251, de la Braniștea (iar o bucățică este DJ 251 K în comuna Schela?).

Poate-i povestește cineva despre acest drum județean și domnului Costel Fotea care este foarte preocupat să construiască muzeu într-un parc reabilitat cu bani europeni, spital în curtea altui spital, dar și un pod de 15 milioane de euro pentru o centură prin interiorul orașului, nu prin afara acestuia.

Practic, Pucheanu, ca și primarii de dinaintea lui, refac a enșpea oară Centrul, dar orașul crapă pe la margini de trebuie să ocolim ca să ajungem în Centru tocmai pe la Brăila.

Fotea face și el naiba știe ce cu bugetul, dar și cu fondurile europene, astfel încât cea mai scurtă cale între două comune aflate la 7-8 km distanță – Șendreni și Smârdan – este de… 46 km, prin Independența, Izvoarele, Schela.

Așadar, cam aceasta este distanța între autoritățile gălățene și cetățeni – aceea pe care o resimțiți toți cei care zilele acestea trebuie să ocoliți zeci de kilometri ca să ajungeți din Galați la marginea sa vestică sau invers.


Dacă vrei să sprijini publicația Alternativa – Jurnalism fără mogul, o poți face AICI. Sau dă click mai jos, spre contul de Patreon, pentru donații. Mulțumim.

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Exit mobile version