Firma Vega ’93 Galați speră să câștige 8,3 milioane de lei pentru o lucrare pe care a terminat-o în urmă cu doi ani. Speța este una cu miză mare, așa că milionarul Corneliu Istrate de la Vega ’93 a angajat o renumită firmă de avocatură din București, condusă de un fost ministru al Justiției.
Vega ’93 Galați a contribuit la construirea pistei Aeroportului Iași și totul părea să fie în regulă, în august 2015, atunci când s-a semnat recepția lucrării. Nici partenerii Vega ’93 la această lucrare (este vorba despre Max Boegl România și UTI Grup) nu au avut nimic de obiectat atunci când pista Aeroportului Iași, de 2400 de metri lungime, a fost livrată la gata.
După doi ani, în 2017, Vega ’93 Galați s-a trezit însă că ar avea de încasat niște bani pe această lucrare. Mai exact, 8,3 milioane de lei, adică aproape 2 milioane de euro cu tot cu TVA, din bani publici.
Pista Aeroportului din Iași a costat 57 de milioane de euro și a fost făcută din bani europeni, pe un proiect inițiat de Consiliul Județean (CJ) Iași.
Firma Vega ’93 Galați, intrată în insolvență în noiembrie 2014, reclamă acum că ar fi cheltuit mai mulți bani decât era prevăzut în contract.
Că ar fi făcut forări la 3 metri adâncime, deși în proiect era prevăzut ca săpăturile să se execute la 80 de centimetri, că la pista aeroportului a intrat mai mult asfalt decât era programat, că a lucrat suplimentar și la amenajarea căilor de scurgere aferente pistei etc.
Firma de avocatură a fostului ministru al Justiției Valeriu Stoica, arvunită de Vega ’93
Evident, cei de la CJ Iași nici nu au vrut să audă că trebuie să dea 2 milioane de euro firmei Vega ’93 Galați. Nici nu aveau temei legal pentru a face această plată, căci, după cum am spus, proiectul s-a derulat din bani europeni.
În plus, cei de la CJ Iași s-au întrebat de ce Vega ’93 nu a reclamat această problemă în momentul în care a simțit că trebuie să vină cu bani de-acasă, cum se zice. Treaba asta sună ca și cum CJ Iași ar fi comandat un mic și-o bere și s-a trezit la masă cu o friptură de vită argentiniană și o șampanie.
Iar acum restaurantul îi impută nota de plată pentru friptură și șampanie, în loc să își asume faptul că a greșit comanda.
„Toţi proiectanţii au putut să vină să facă investigaţii pe teren. Proiectantul lor (al Vega ’93 – n. r.) este cel care le-a dat cantităţile și, dacă e să mă întrebaţi, ei trebuie să se îndrepte acum împotriva acestuia. Dacă le-au depăşit, eu n-am găsit temei legal să le decontez. Pista de la Iaşi, aşa cum reiese din analizele de laborator făcute de ei, are un strat de asfalt foarte, foarte bun. Are o densitate mai mare, ceea ce înseamnă mai multe tone. Noi plăteam la tonă, dar tona lor era mai densă, mai compactă, astfel că a fost nevoie de mai mult material. Dacă exista temei legal, îi plăteam de atunci, pentru că bani erau şi exista şi posibilitatea decontării la Uniunea Europeană”, a declarat Marius fostul director al Aeroportului Iași pentru Ziarul de Iași.
Însă Vega ’93 Galați nu se lasă. Astfel, Vega ’93 a chemat în instanță CJ Iași pentru a obține 8,3 milioane de lei “pentru lucrări efectuate și neplătite”.
Și, deși se află în insolvență, Vega ’93 Galați a găsit bani ca să angajeze o firmă de avocatură din București, condusă de fostul ministru al Justiției, Valeriu Stoica.
Primul termen în procesul în care Vega ’93 SRL Galaţi cere în instanţă plata unor lucrări efectuate pe şantierul de modernizare a Aeroportului Iaşi, în perioada 2013-2015, a fost fixat la sfârşitul lunii octombrie 2017, la Tribunalul Iași.
Sursa foto: reporteris.ro