Uluială totală! Strada Traian nu are sensuri giratorii, marcaje inteligente și piste de biciclete pentru că e proiectată de… Primarul Nicolae

După ce cititorii Alternativa ne-au semnalat cât de imbecilă este marcarea tronsonului din strada Traian cuprins între str. Tecuci și str. Brăilei, era de așteptat ca „specialiștii” în marcaje din primărie să schimbe ceva.

Fie și atât cât să se poată accede în parcările din dreptul Muzeului de Arte măcar prin dreptul celor două intrări/ieșiri dinspre str. Dornei și de la blocul de locuințe din apropiere.

Acum nu se poate intra în parcare venind dinspre str. Tecuci, marcajul este continuu și în dreptul celor două căi de acces. Deci, ca să parchezi trebui să parcurgi drumul tocmai până la… Scările Monumentale de la Faleză (unde nu există un giratoriu adevărat, de circulație sigură), să aștepți la coada din busculada de acolo, apoi la semaforul de traversare peste Brăilei și abia apoi să poți parca.

CITEȘTE ȘI CÂT TREBUIE ȘOFERII SĂ OCOLEASCĂ PENTRU PARCAREA PE TRAIAN, ÎNTRE BRĂILEI ȘI TECUCI

Am cerut precizări despre aceste perplexități la Primărie, și răspunsurile au fost cam așa: există linie discontinuă până în str. Brăilei, iar sensuri giratorii la intersecțiile str. Traian cu Tecuci și Brăilei nu au fost construite pentru că nu au fost prevăzute în proiect.

Șoc și groază – o completare la precizare

Aceasta vine de la Primarul Ionuț Pucheanu căruia i-am cerut să explice de ce lipsesc de pe strada abia terminată… pistele de biciclete. Nu sunt, pentru că așa a fost proiectul. Iar proiectul nu este actualizat și supervizat de managerul public și de șefii de direcții din Primăria Pucheanu, ci de șefii de direcții și servicii din primăria…Dumitru Nicolae. Iată un citat din dialogul (neinventat!, așa cum îi place dlui Primar) din declarația  primarului Ionuț Pucheanu:

„Nu sunt piste, pentru că proiectul nu a fost prevăzut de la bun început cu asemenea piste. Întrebați proiectantul! Nu Primăria face proiectul… Primăria scoate doar un SF, se cere ceva… dar este un proiect aferent străzii Traian de cel puțin 10 ani. Întrebați-l pe dl. Nicolae de ce n-a gândit la momentul respectiv pistele de biciclete!”

Am insistat – de ce nu se cere, prin act adițional la lucrare, execuția pistelor de pe str. Traian, ca să nu rămână fără continuitate pistele de biciclete care au fost construite pe str. Tecuci?

„Nu se poate cere! Înainte de a pune întrebări, documentați-vă dacă pașii legali pe care dv ni-i inoculați (sic!) așa… sunt legali sau nu. Urmează să vedem dacă va fi oportun sau nu. Faceți o solicitare, sunt pași… Dv. veniți și cereți…”

Fractură de logică a istoriei și… „inoculării” cheltuirii banilor

Vasăzică, str. Traian nu are pistă de biciclete, pentru că Primarul Nicolae nu a cerut piste. Evident, nu a cerut nici insule de girație în intersecția str. Traian cu str. Tecuci și cu str. Brăilei. Problemuța este că Nicolae nu putea să ceară nici giratoriu, nici piste de biciclete (și nici Undă Verde…roșie), pentru că la vremea lui, nici nu se gândea la proiectul de lărgire a străzii Traian.

Era prea ocupat cu plăcuțele indicatoare ale denumirilor străzilor, unde noua denumire trebuia musai dublată cu cea veche, din epoca comunistă. Proiectul „Modernizare str. Traian” a fost propus de administrația Stan, și avem dovada că cel puțin giratoriile existau în proiectul de modernizare: iată-le în vederile axonometrice de pe panourile de afișaj ale lucrării!

Adăugăm pentru final un fragment din broșurica de candidat a Primarului Ionuț Pucheanu, secțiunea „Infrastructură modernă și transport în comun”:

„În ceea ce privește infrastructura orașului, prioritățile mele vor fi refacerea carosabilului și a trotuarelor, trasarea pistelor pentru biciclete pe toată întinderea bulevardelor principale, modernizarea intrărilor rutiere în municipiu, reproiectarea intersecțiilor prin înființarea de sensuri giratorii în scopul fluidizării traficului.”

Rămâne  desigur încă o „inoculare” de dilemuță: După modernizarea începută de Nicolae, stabilită de pe buldozer de Stan și sfârșită cu chiu și vai de Pucheanu – fără piste de biciclete și fără insule de girație – strada Traian o mai fi „bulevard principal”?

CITEȘTE ȘI: Marcajele rutiere de pe str. Traian au fost gândite de un tip care urăște șoferii

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Exit mobile version