Primăria vrea să-i îndatoreze pe gălățeni cu încă 100 de milioane de lei! Alți 12 ani, pentru a rezolva ceva ce se putea face prin fonduri nerambursabile, printr-o mai bună gestionare a banilor publici și o mai bună gestionare a împrumutului trecut.
După ce s-au evaporat toate cele 25 de milioane destinate achiziției de autobuze din împrumutul făcut în 2017, cine ne garantează că nu se va întâmpla la fel în cazul împrumutului din 2019?
Asta-i bună! Cine a mai văzut pomana parandărătului cu garanție? PSD garantează doar venit social – milogilor ce vin negreșit la vot și sindromul plăcuței suedeze – celor pasivi, care nu fac politică.
Codru-i frate cu românul, dar românul pesedist este frate cu furnizorul turc de maxi și mini-buze
Consiliul local al municipiului Galaţi, întrunit în ședință ordinară în data de 18.07.2019; având în vedere referatul de aprobare a iniţiatorului – Primarul municipiului Galaţi, Pucheanu Ionuț Florin; având în vedere raportul de specialitate al Direcţiei Financiar Contabilitate; având în vedere raportul de avizare al comisiei de buget finanţe, administrarea domeniului public şi privat al municipiului și al comisiei; având în vedere dispozițiile art.2, pct.2 lit.”b” din OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice cu modificările şi completările ulterioare; având în vedere dispozițiile art.2, lit.”d” și lit.”hˆ1” din OUG 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996 cu modificările şi completările … având în vedere dispozițiile art. 129, alin. (1), alin. (2), lit. „a” și alin. (3), lit. „d” din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ; în temeiul art. 139, alin. (1) din Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, HOTĂRĂŞTE (cu 14 voturi PSD-ALDE-UNPR) contra 7 PNL-PMP, pe fondul absenței consilierilor plecați în concedii de vară):
Art. 1 – Se aprobă majorarea capitalului social al Societății Transurb S.A. Galaţi, cu valoarea de 26.246.000 lei, prin aport în numerar;
Art. 2 – Majorarea de capital prevăzută la articolul 1 se face în vederea dotării cu autobuze, în baza Analizei economico – financiare cu privire la comportamentul de investitor privat prudent al municipiului Galați în relația cu Societatea Transurb S.A. Galaţi, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre;
Art. 3 – Primarul municipiului Galaţi se împuterniceşte cu ducerea la îndeplinire a prevederilor acestei hotărâri;
Art. 4 – Secretarul municipiului Galaţi, Radu Octavian Kovacs, va asigura transmiterea şi publicitatea prezentei hotărâri.
Astrele majorității toxice zdrobitoare fiind aliniate și parul Ordonanței Noului Codul Administrativ PSD isteric agitat de sub-prefectul ALDE Mihai Manoliu (când au mormăit consilierii PNL câte ceva despre nelegalitatea întrunirii Consiliului în ședință extraordinară), s-a trecut la Marea Împrumutare/Îndatorare de vară 2019.
Fincă veni vorba de subprefectul Manoliu, acesta a folosit în plenul CL un ton aproape mahalagesc, strident, arțăgos, țipând și umilindu-i pe consilierii locali ai Opoziției, de parcă erau niște școlari veniți la profu’ de jurisprudență partinică Manoliuuuu cu lecția neînvățată.
Trecute pe limbaj de Covurlui, istericalele subprefectului ALDE Manoliu fixează dreptatea acolo unde trebuie – la Jupânul zilei, Pucheanu.
Nu e legalitate după Legea Administrației publice? Fraierilor, tocmai ce a fost abrogată Legea de care spuneți de Codul Administrativ de OUG PSD!!! Și ce dacă nu e forță majoră și maximă urgență în a cumpăra gioarse turcești noi pentru Transurb în faliment? Primarul convoacă ședință extraordinară de îndată! Am zis!
La fel cum a zis și Guvernul Docilă când a băgat dictatura pe sub ușa democrației, lovind cu bâta OUG – de îndată Cod Administrativ (Lege nu putea să fie, din moment ce PSD a insinuat-o caracteristic, pe o ordine de zi viciată și în sesiune extraordinară a Camerei Deputaților, neconstituțional întrunită).
Cam acestea au fost ghionturile primite de opoziția anemică de la Municipiul Galați de la Stăpânul Legalității Manoliu Mihai de ALDE, transfug după avantaje și interese de la ICRA la PD-PNL-UNPR-ALDE și ducându-și slugăreala de la Dobre la Stan și de la Stan la Dima, iar de la Dima către ce va mai fi după colțul la care pândește.
Ce s-a votat extraordinar și de îndată irevocabil de definitiv, după ce s-a făcut Testului intreprinzătorului privat prudent
1|Proiect de hotarare privind majorarea capitalului social al societatii Transurb S.A. Galati|Ionut Florin Pucheanu – Primarul municipiului Galati;
2|Proiect de hotarare privind aprobarea contractarii unei finantari rambursabile interne in valoare de 100.000.000,00 lei|Ionut Florin Pucheanu – Primarul municipiului Galati;
3|Proiect de hotarare privind aprobarea proiectului de contract de credit intre Municipiul Galati si Banca de Export Import a Romaniei EximBank SA|Ionut Florin Pucheanu – Primarul municipiului Galati;
4|Proiect de hotarare privind aprobarea contractarii unei finantari rambursabile interne in valoare de 84.918.395,65 lei, in vederea refinantarii imprumuturilor contractate de la BRD – Groupe Societe Generale si de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare|Ionut Florin Pucheanu – Primarul municipiului Galati;
5|Proiect de hotarare privind rectificarea bugetului general de venituri si cheltuieli al Municipiului Galati pe anul 2019|Ionut Florin Pucheanu – Primarul municipiului Galati;
În traducere, Transurb confiscat de clientela ALDE Dima, un mastodont impotent, parazitat, falimentat, condus de personaje incompetente, cu mari deficite financiare, nu poate lua un credit avantajos pentru reînnoirea parcului de transport public.
Deci trebuie recurs la o inginerie financiară ce nu duhnește a ajutor de stat.
Să fie majorare de capital! – a spus Primarul Pucheanu, după ce a băgat alți bani pentru realizarea Testului intreprinzătorului privat prudent (chiar așa!?), prin care Primăria PSD ar fi oleacă de „intreprinzător privat?. Hai, treceți la majorarea de capital de 26,24 milioane de lei! PS degeaba: un muncitor de presă să ceară bugetul testării repede, până nu va fi palmat la categoria „Andreiana Juventus”!
Ce spune SRL-ul trimis de partid să facă testul?
Cum că „acțiunea de finanțare este una fezabilă și ar fi realizată de un intreprinzător privat în condiții de piață (ce gogomănie este piața în condiții de monopol de stat!), independent de orice considerent de politică publică (de exemplu finanțarea din fonduri europene a parcului de transport Transurb?), strict datorită performanțelor financiare oferite de acest demers (achiziții de autobuze turcești, din zona non UE, preț mic, durabilitate și mai mică).
Cum devine Primăria Pucheanu „investitor privat prudent”?
Ia un credit de 100 de milioane de lei la Banca de Export Import a României EximBank SA!
Cu banii din împrumutul de 100 de milioane lei, Primăria vrea să pună Transurb pe roatele a 40 de autobuze poluante BMC – 31 milioane lei. Să facă modernizare de interes electoral pe străzile 1 Decembrie 1918 și Siderurgiștilor – 27 milioane lei. Să plătească cofinanțarea angajată deja la primirea finanțării din sistemul de e-ticketing – 12 milioane lei. Și să achiziționeze cu 30 de milioane de lei cel puțin 20 de autobuze hibrid. Filiera turcească a tunurilor cu falimente este cea mai potrivită stilului administrației de grup infracțional de Galați de Covurlui – a nu se uita precedentele Coca Cola ioc, Beyler – uși și apartamente cu banii bizonilor fraieriți, Yapi – faliment cu parandărăt de ISPA aducțiune și canalizare.
Deci, din cele 50 de autobuze hibride votate în CL, mai rămân doar 20… Dar și acelea cu documentația rătăcită prin sertare și proceduri.
Investitor privat fiind (asta nu sună ca dracu?, vorba lui Petrică Roman- morman de fiare vechi) Ionuţ Pucheanu jupân bugetar PSD își trage și un credit de 84,9 milioane de lei
tot de la EximBank, în vederea refinanţării împrumuturilor contractate de la BRD – Groupe Société Générale şi de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare, de primarii Dumitru Nicolae şi Marius Stan.
Cică e o pleașcă.
„Câştigăm, pentru că plătim mai puţin înapoi. BRD are dobândă ROBOR la şase luni plus 1,57 la sută, BERD are ROBOR la trei luni plus 2,25. Potenţialul împrumut cu EximBank înseamnă ROBOR plus 1,25, o dobândă mai bună decât cea ale ambelor bănci”,
se extaziază Primarul Pucheanu în conferințele de presă individuale, ca de la Primar la jurnalist atent selectat și acceptat.
Consilierul local PNL Onuț Atanasiu zice că pleașca e de fapt o șmecherie financiară pe termen lung, cu consecințe greu de evaluat acum.
Cu împrumutul de 84 de milioane de lei se plătesc vechile împrumuturi de la BRD și BERD, ratele vor fi plătite din 2021 (dobânzile curg imediat) și Primăria pare că nu are datorii, nivelul de îndatorare impus de lege se face mai mic și poate să ia astfel un nou împrumut, cel de 100 de milioane de lei. Gălățenii se împrumută grosier sub administrația PSD și ratele anuale uriașe la bănci le va plăti o eventuală administrație PNL.
„Am calculat și am aflat că în 2022 rata și dobânda vor însemna 12 milioane de lei pe an”,
a zis Onuț Atanasiu.
Concluzia? Trebuie votat tot PSD! Doar cu PSD intrăm în raiul datornicilor pe viață!
Ziaristul adevărat este prietenul Opoziției de baricade
O fi PNL Galați aripa de dreapta a PSD Nica Ciuma Roșie – prin obscen de lunga tradiție împământenită de hârciogul politic penelist Victor Dobre), dar, orișicât, e un deliciu să faci opoziție (cam în șoaptă – cu materialul ferfeniță al clientului pesedist.
Un Comunicat de presă al Biroului de presă al PNL Galaţi din 17 iulie 2019 face o mică istorie a unei mari ratări (dintre multe altele) pe care le comite necontenit administrația fatală Pucheanu PSD, un fel de monstru bugetivor al absenteismului, nărăvit să sugă din jugulara bugetului municipiului Galați.
Să redăm în continuare pasaje sinistre privind mecanismul primitiv al vieții de huzur bugetar pe bani de împrumut.
„Istoria ratării modernizării parcului auto Transurb. Protagonistă: Administraţia Pucheanu
Sub pretextul modernizării parcului auto al transportatorului local, Primăria Galați a angajat deja împrumuturi de zeci de milioane de lei, fără a cumpăra din acei bani un singur autobuz, microbuz sau tramvai. Cum pentru accesarea de fonduri europene nu au fost în stare să depună la timp actele necesare, se dorește acum angrenarea unui nou împrumut ce va fi plătit tot din banii gălățenilor, fără a avea garanția că se va și cumpăra vreun mijloc de transport în comun.
Astfel, în data de 31.05.2017, prin HCL nr.292, Consiliul Local Galați aprobă, la inițiativa Primăriei Galați, contractarea unei finanțări rambursabile interne în valoare de 100.000.000 lei pentru realizarea a 10 proiecte de investiții publice de interes local. Principalul pretext al împrumutului: achiziția de autobuze, pentru care se alocă un sfert din bani – 25.000.000 lei.
După doar cinci luni, în 26.10.2017, prin HCL nr.580, Consiliul Local Galați aprobă, la inițiativa Primăriei, modificarea numărului de investiții publice de interes local, ce urmau să fie finanțate parțial din cele 100.000.000 milioane lei, de la 10 la 14. Începe practic epopeea împrumutului de 100.000.000 lei și tragedia achiziționării autobuzelor destinate gălăţenilor.
În 15.02.2018, prin HCL nr.67, Consiliul Local Galați aprobă din nou, la inițiativa Primăriei, modificarea numărului obiectivelor de investiții publice de interes local, ce urmau a fi finanțate parțial din cele 100.000.000 milioane lei, de la 14 la 24. Practic, alte 10 proiecte ce ar fi trebuit să se regăsească în capitolul de investiții al bugetului Primăriei Galați sunt mutate ca sursă de finanțare în acest împrumut, deoarece suma alocată pentru investiții de către Primăria Galați și primarul Ionuț Pucheanu se ridică la numai 11% din bugetul total. Restul s-au dus pe salarii și contracte umflate pentru studii de fezabilitate făcute iresponsabil. Din cele 25.000.000 lei alocate pentru achiziția de autobuze se taie pentru prima oară bani și anume 15.000.000 lei.
În 27.09.2018, prin HCL nr.539, Consiliul Local Galați aprobă, la inițiativa Primăriei, modificarea numărului proiectelor de investiții publice de interes local, ce urmau a fi finanțate parțial din cele 100.000.000 milioane lei, de la 24 la 33.”
Și continuă comunicatul dat de filiala gălățeană a PNL pe tema alocării și cheltuirii fondurilor publice pentru autobuze:
„Din cele 10.000.000 lei rămase pentru achiziția de autobuze mai regăsim doar 939.578 lei!
Tot în 27.09.2018, prin HCL nr.541, Consiliul Local Galati aprobă, la inițiativa Primăriei, proiectul privind achiziția a 50 de autobuze noi electrice hribrid, prin programul lansat de Administratia Fondului pentru Mediu.
În ianuarie 2019, Primăria Galați ratează achiziționarea autobuzelor prin programul lansat de Administratia Fondului pentru Mediu, din cauza incompetenței: echipa care se ocupa de proiect nu a fost în stare să depună două dosare identice!(societatea civilă vigilentă nu cumva ar trebui să ceară zilnic niște demisii pe la Fonduri Europene?)
În cadrul ședinței de CL din ianuarie 2019, primarul Ionuț Pucheanu neagă că vinovată pentru ratarea achiziției ar fi administrația locală pe care o conduce. Îl contrazice răspunsul ministrului Mediului, Grațiela Gavrilescu, primit la interpelarea senatorului PNL Galați, George Stângă.
Între 27.09.2018 și 24.04.2019 mai au loc 3 modificări ale sumelor distribuite pe cele 33 de proiecte de investiții ce ar trebui finanțate parțial din împrumutul de 100.000.000 lei.
Prin ultimul HCL 174 din 24.04.2019, suma alocată achiziţionării de noi autobuze ajunge la 0 (zero) lei.”
foto:Viața Liberă
Află în acest link cum poți să susții financiar activitatea publicației independente „Alternativa – Jurnalism fără mogul”.