La fel ca în întreaga Românie, și în Galați, pietonii stau la baza cauzelor celor mai multe accidente, cu 32,24 % din cazuri. Apoi urmează bicicliştii, cu 10,5% din cazuri. Și abia pe al treilea loc stă neadaptarea vitezei la condițiile de trafic, cu 10,1 % cauzalitate în totalul de accidente…
Ce fac autoritățile sub privirea indiferentă a polițiștilor ahtiați după umbra boscheților? Le dau motive să traverseze periculos și le refuză dreptul la un trafic civilizat.
Bariera Traian, în Galați, este una dintre cele mai aglomerate zone de trafic rutier. Este intrarea dinspre nord a orașului. Oricine are treabă „în susul” județului, în toate cele aproape 20 de comune de pe linia paralelă cu Prutul, trebuie s-o apuce pe acest drum.
Tot în zonă se află și singurul spital de boli infecțioase al județului Galați, magazine, o autogară, numeroase firme cu doi până la sute de angajați, trei benzinării, service-uri auto, restaurante, hotel-pensiune cu sală de evenimente și piscine, numeroase locuințe, în special case individuale etc.. Pe toată această porțiune, a unui întreg cartier practic, se află doar două treceri de pietoni marcate, ce traversează strada Traian.
Ditamai șoseaua de patru benzi, două pe sens, are o trecere de pietoni cu aproape 100 m înainte de sensul giratoriu și una hăt!, la vreo 400 m mai departe.
Culmea prostiei în organizarea traficului, pe două porțiuni din imediata vecinătate a sensului giratoriu sunt presemnalizate treceri de pietoni. Doar că acestea lipsesc! Efectiv, nu s-au mai marcat „zebrele”, au rămas probabil doar pe hârtie. De doi ani de zile, de când s-a terminat așa-zisa modernizare și s-a trecut de la primarul Stan la primarul Pucheanu și de la intersecție semaforizată la sens giratoriu, situația este așa cum se vede.
Iar pietonii trebuie să traverseze care cum poate, pe unde poate, pe propriul risc. Vorba-aia, spitalu-i aproape!…
Noi avem trei întrebări cât se poate de serioase, atât pentru Primărie, cât și pentru poliția rutieră din Galați. Le punem public și așteptăm răspunsuri așișderea sau pe redactia@faramogul.ro și le facem noi publice:
Vedeți mai jos, în montajul video, cum se traversează într-una dintre cele mai circulate zone din Galați. Responsabili direcți, în special: Cristian Capețis, peste 7.000 de lei lunar net salariu, Marius Zahei, peste 5.000 de lei net lunar, cei doi din partea Primăriei. Dar și Adrian Sandu, peste 8.000 de lei lunar net, din partea Poliției. Toți trei, membri ai comisiei pentru siguranța circulației…