Cu lacrimi de crocodil de mila radarelor, fac pariu pe viața pietonilor, campionii victimelor rutiere | VIDEO

În timp ce de mila radarelor bocesc ca miresele de le sar cașchetele și rămân cu capetele goale, polițiștii nu dau o ceapă degerată pe siguranța circulației în punctele cu adevărat critice.

La fel ca în întreaga Românie, și în Galați, pietonii stau la baza cauzelor celor mai multe accidente, cu 32,24 % din cazuri. Apoi urmează bicicliştii, cu 10,5% din cazuri. Și abia pe al treilea loc stă neadaptarea vitezei la condițiile de trafic, cu 10,1 % cauzalitate în totalul de accidente…

Ce fac autoritățile sub privirea indiferentă a polițiștilor ahtiați după umbra boscheților? Le dau motive să traverseze periculos și le refuză dreptul la un trafic civilizat.

Bariera Traian, în Galați, este una dintre cele mai aglomerate zone de trafic rutier. Este intrarea dinspre nord a orașului. Oricine are treabă „în susul” județului, în toate cele aproape 20 de comune de pe linia paralelă cu Prutul, trebuie s-o apuce pe acest drum.

Tot în zonă se află și singurul spital de boli infecțioase al județului Galați, magazine, o autogară, numeroase firme cu doi până la sute de angajați, trei benzinării, service-uri auto, restaurante, hotel-pensiune cu sală de evenimente și piscine, numeroase locuințe, în special case individuale etc.. Pe toată această porțiune, a unui întreg cartier practic, se află doar două treceri de pietoni marcate, ce traversează strada Traian.

Ditamai șoseaua de patru benzi, două pe sens, are o trecere de pietoni cu aproape 100 m înainte de sensul giratoriu și una hăt!, la vreo 400 m mai departe.

Orbul găinilor se pune?

Culmea prostiei în organizarea traficului, pe două porțiuni din imediata vecinătate a sensului giratoriu sunt presemnalizate treceri de pietoni. Doar că acestea lipsesc! Efectiv, nu s-au mai marcat „zebrele”, au rămas probabil doar pe hârtie. De doi ani de zile, de când s-a terminat așa-zisa modernizare și s-a trecut de la primarul Stan la primarul Pucheanu și de la intersecție semaforizată la sens giratoriu, situația este așa cum se vede.

Iar pietonii trebuie să traverseze care cum poate, pe unde poate, pe propriul risc. Vorba-aia, spitalu-i aproape!…

Noi avem trei întrebări cât se poate de serioase, atât pentru Primărie, cât și pentru poliția rutieră din Galați. Le punem public și așteptăm răspunsuri așișderea sau pe redactia@faramogul.ro și le facem noi publice:

  1. În proiect erau prevăzute doar presemnalizări pentru treceri de pietoni sau și trecerile de pietoni în sine? Dacă așa era, cum a fost aprobat acel proiect, pe ce baze legale sau măcar logice?

  2. Dacă în proiect erau prevăzute ȘI trecerile de pietoni efective, cu marcaje și indicatoare albastre specifice, cum se face că acestea au dispărut din faza de realizare în teren și nimeni n-a observat la recepție și controlul făcut de poliția rutieră după aceasta?

  3. Știind că numeroase mașini ale poliției, dar și ale Primăriei, în timpul serviciului, trec prin această zonă, vă întrebăm cât se poate de serios: aveți orbul găinilor?

Vedeți mai jos, în montajul video, cum se traversează într-una dintre cele mai circulate zone din Galați. Responsabili direcți, în special: Cristian Capețis, peste 7.000 de lei lunar net salariu, Marius Zahei, peste 5.000 de lei net lunar, cei doi din partea Primăriei. Dar și Adrian Sandu, peste 8.000 de lei lunar net, din partea Poliției. Toți trei, membri ai comisiei pentru siguranța circulației…


Dacă ți-a plăcut acest articol și vrei să mai existe și în Galați jurnaliști care spun lucrurilor pe nume, află ce poți face să ajuți Alternativa – Jurnalism fără mogul să continue!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Exit mobile version