„Transurb pentru noi este Calorgal (Apaterm) doi!”

Cu astfel de panseuri de Gâgă municipal și-a început Primarul Ionuț Pucheanu puseurile de autoritarism anteportas, în plenul Consiliului Local, privind recalcularea prețului de referință pe kilometrul de transport la Transurb. Directorul interimar a cerut ca prețul de referință să fie 6,93 lei, față de 5,35 lei/km, cât este în prezent. Fără ca măcar să arunce o privire pe nota de fundamentare a cererii, Primarul a stabilit că nici nu se pune problema: „Închideți robinetele!”.

Vor rămâne deschise până la ședința următoare de CL, când documentele respinse la ședința de comisie  vor fi băgate la discutat în plen

Cererea de recalculare a majorării de preț va intra pe ordinea de zi a ședinței CL din martie, când compensația per kilometru de traseu comandat și parcurs de flota de transport va fi analizată și validată sau invalidată. După cum a reacționat PSD, prin agenții de influență și dictat Ionuț Pucheanu și Vergiliu Vals, în contrasens cu agenții ALDE Gigel Caliga și Radu Cosca, pare că frăția de nezdruncinat dintre cele două partide ține până la banii de mare brânză de la Transurb. Nu e de glumit cu populismul și pomenile în gratuități și abonamente reduse, pe categorii de votanți, când se mișcă de la o primărie de Partid la o societate de Partid cifre de genul  31 de milioane de lei în 2017 și 47 de milioane de lei în 2018, dintre care 17 milioane este diferența care nu iese la socotelile de revoluție fiscală.

Ce cere Gigel Caliga de la CL?  O funcționare echilibrată a transportului are nevoie de o compensație per kilometru de traseu (la autobuze) de 6,93 lei, la doar două luni după ce în plină „revoluție fiscală” ieșise la calculele că compensația bună este de 5,35 lei/km. Asta înseamnă că dacă se continuă cu „rentabilitatea” actuală, se acoperă doar 85% din costuri.

Prima reacție a Primarului Pucheanu: vrea economisire

Și soluții – de la directorul Transurb și de la CA. „Transurb este de mare interes public, deci managerul trebuie să gândească în termeni de biznis, nu în termenii de genul „să fie Transurb pentru noi un fel de Calorgal doi”. Vor veni încă patru trolee, vin și 8 tramvaie, pregătim caiete de sarcini pentru autobuze, este și e-ticketing, deci priviți lucrurile ușor mai biznis, încercați să închideți din robinete.”

A mârâit ceva de prețuri și calcule aiurea și PNL, dar a fost de-a dreptul grosier pesedistul cel rău de serviciu, Vergiliu Vals: „Aveți 840 de salariați, aveți 150 -160 de mijloace de transport, cu convenții, deci sunt cam 6 persoane pe un vehicul. Veniți mai întâi cu o analiză a cheltuielilor cu personalul, din 2015 încoace. Nu se poate unul cu sapa și cinci cu mapa!”

Și pentru ca astfel de snoave populare de administrație să fie gustate de poporul PSD, Primarul Pucheanu a pomenit de un proiect de facilități de transport ca la… Strassbourg. Vor fi introduse facilități de transport babane, pentru tot poporul, astfel că se va circula aproape gratuit cu Transurbu. Dar cine va plăti, va plăti prețul real, adică 4 lei o călătorie. Uraaaaa!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Exit mobile version