Tot mai mulți șoferi Transurb refuză să dea drumul la aer condiționat în autobuze. La 38 de grade simți că te sufoci, iar la final cobori leoarcă din autobuz

In ImpoziTaxe, Local

Transurb continuă bătaia de joc la adresa călătorilor de pe urma cărora încasează bani buni din bilete, lăsându-i să îndure căldura insuportabilă din mijloacele de transport în comun. Tot mai mulți gălățeni se plâng că șoferii Transurb refuză să dea drumul la aer condiționat, de parcă și-au pus în cap să îi termine pe călători.

În aproape toate orașele civilizate din România – că în vestul Europei asta e literă de lege – în autobuzele prevăzute cu instalații de aer condiționat șoferii le pun în funcțiune astfel încât călătorii să nu fie obligați să facă saună în mijloacele de transport în comun.

La Galați sunt însă destui ani de când acest lucru de bun simț este încălcat de șoferii Transurb.

Prostul obicei de a nu da drumul la aer condiționat în autobuze și troleibuze (acolo unde este posibil acest lucru) există încă de pe vremea fostei directoare Transurb Galați, Genica Totolici, care susținea cu seninătate că nu are rost să fie pornite instalațiile AC din moment ce în stații se deschid ușile și intră valul de căldură de afară.

O logică tembelă, evident, pentru că în Brașov, Cluj-Napoca sau București – asta ca să amintim doar trei dintre orașele unde călătorii sunt cât de cât respectați – ei bine, în aceste orașe călătorii au parte, de regulă, de aer condiționat în autobuze/troleibuze, pe timpul verii.

Gălățenii se plâng și ei pe unde pot, adică pe rețelele de socializare.

Pe grupul de Facebook „Transurb – păreri de la călători” un călător a reclamat inclusiv astăzi (marți, 18 iulie 2023) că în autobuzul 11 cu nr. GL 94 PGL șoferul (de fapt, o șoferiță) a refuzat să pornească instalația AC, deși oamenii l-au rugat insistent să facă acest gest

„Câtă nesimțire poți avea în tine… să fie dotat autobuzul cu AC… și șoferița să nu dea drumul la AC? Și toți pasagerii, în general bătrâni, stau îngrămădiți în autobuz, fără AC”,

a scris, supărat, călătorul Transurb (vezi foto mai jos).

Era vorba despre un autobuz nou, dotat cu instalație de aer condiționat, așa că este greu de înțeles încăpățânarea șoferiței.

Călătorii se sufocă și au parte de o doză consistentă de disconfort pe timpul deplasării, iar la final, când trebuie să coboare la destinație sunt uzi leoarcă de zici că s-au aruncat în piscină cu cămașa/tricoul pe ei.

Este posibil ca șoferii să fie instruiți de conducerea Transurb să nu pornească instalația AC, pentru a nu mări consumul.

Altfel spus, directorii Transurb, în complicitate cu șoferii, vor să facă economie, să consume cât mai puțin.

Dar cum să faci economie pe spatele călătorilor plătitori de bilete?! Ce fel de firmă e aia care ia banii clienților și apoi îi batjocorește, obligându-i să îndure temperaturi care depășesc lejer 40 de grade în mijloacele de transport în comun, la orele prânzului.

Numai o societate de tip monopol, cum este și Transurb Galați, ar fi în stare să aplice astfel de tratamente inumane clienților de pe urma cărora câștigă bani și există în continuare pe piață.


Urmărește faramogul.ro și pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să ne ajuți să continuăm, ne poți face o donație dând click AICI. Sau poți da click mai jos, spre contul de Patreon al ALTERNATIVA – Jurnalism Fără Mogul. Mulțumim!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

5 commentsOn Tot mai mulți șoferi Transurb refuză să dea drumul la aer condiționat în autobuze. La 38 de grade simți că te sufoci, iar la final cobori leoarcă din autobuz

  • Lasă că și la București nu se dă drumul la aer condiționat… și la tramvaie și troleibuze și autobuze…la tramvaie și troleibuze pică rețeaua, la autobuze se fură motorină…

  • Transurbul are ca politică reducerea populației probabil dar proștii se uită pe cer după dungile lăsate de avioane…

  • Știre veche, tataee. Schimbă viteza…

  • Șoferii procedează așa pentru că pasagerii nu iau atitudine și sunt doar gălăgioși pe internet. La anul va fi la fel. Bla bla bla – urî și atât.

  • Cand s-a interzis transportul privat de persoane, singurul argument plauzibil al lor (al primariei Galati) a fost avela ca doar „statul” poate asigura conditii decente de transport. Se pare ca au trevut multi ani de monopol al statului si isi permit prin tupeul nesimtit sa mai taie putin din aerul conditionat. Inca putin si vor inchide iluminatul in mijloacele de transport pe inserat, pentru ca pot, vor si nu le face nimeni nimic. ANPC-ul de ce nu se autosesizeaza ca o firma care detine monopol pe un domeniu incalca legislatia in domeniul transportului public de persoane?

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu