Tariful de parcare în Galați a fost majorat cu 50% peste noapte. Gospodărire Urbană SRL mai ia un rând de piele de pe șoferi, taxându-i cu 3 lei/oră. Comparație cu tarifele de parcare din București și Brașov

In Actual, ClientiCaptivi, Local

Gospodărire Urbană, adică SRL-ul de partid care a primit în administrare o mare halcă din domeniul public din Galați, printre care și parcările publice, mai ia un rând de piele de pe șoferi. Tariful de parcare a fost majorat peste noapte de la 2 lei/oră la 3 lei/oră, ceea ce reprezintă o creștere de 50%.

Pentru două dungi de vopsea „trase” pe asfalt, SC Gospodărire Urbană SRL, condusă de PSD-istul Dragoș Magearu, va încasa 3 lei/oră de la șoferii care își vor lăsa mașinile în parcările publice din Galați.

Ai treabă două ore în Țiglina, în Micro 19 sau în altă parte a Galațiului? Va trebui să scoți 6 lei din buzunar, în caz contrar te poți trezi cu roata blocată de hingherii de la Gospodărire Urbană.

Până la 1 decembrie 2023, tariful de parcare a fost 2 lei/oră, dar cum Gospodărire Urbană are cheltuieli mari cu stufosul și inutilul activ de partid aflat pe statul de plată, prețul a crescut cu 50%, la 3 lei/oră.

Poza care însoțește acest articol, cu tariful modificat la 3 lei/oră, a fost făcută astăzi (marți) de un gălățean „în spate la A-uri”, în cartierul Țiglina 1, și a fost apoi distribuită pe Facebook.

Spre comparație, în Brașov, există un tarif general de 3 lei/oră, valabil pentru parcarea în orice zonă a orașului, inclusiv în Poiana Brașov.

Da, dar în Brașov există și tarife de 1,5 lei/oră și 2 lei/oră, în așa-numitele Zona 1 (tot orașul, dar fără Centrul Istoric) și Zona 2 (care cuprinde cartierele periferice Bartolomeu Nord și Noua).

Și în București sunt locuri (în special în centru) unde tariful de parcare este 5 lei/oră, dar și multe zone unde tariful este 1 leu/oră.

În Galați însă japca practicată de Gospodărire Urbană SRL este mare!

L-am rugat astăzi (marți) pe directorul Gospodărire Urbană, Dragoș Magearu, să ne spună care a fost motivul care a stat la baza deciziei privind această majorare de tarif cu 50%, la 3 lei/oră. S-a scumpit vopseaua cu care trasează dungile alea pe asfalt sau care-i treaba?

Din păcate, directorul Magearu a refuzat să ne răspundă la această întrebare, de parcă ar fi avut ceva de ascuns.

În mod normal, o astfel de majorare a tarifului de parcare trebuia votată în Consiliul Local (CL) Galați.

Noi nu ne aducem aminte însă aminte să fi văzut un astfel de proiect de hotărâre pe ordinea de zi a CL Galați.

Nici directorul Magearu nu a dorit să ne lămurească, să ne transmită numărul HCL (dacă există așa ceva) și data când s-a votat hotărârea cu privire la majorarea tarifului de parcare.

După prețurile nesimțite, demne de o plajă privată, pe care le practică la Plaja Dunărea, iată că Gospodărire Urbană SRL bagă din nou mâna în buzunarul gălățenilor, taxându-i cu 50% mai mult pentru o oră de parcare.

De parcă Gospodărire Urbană ar avea în administrare parcări private, nu niște parcări publice unde tarifele ar trebui să fie „populare”, nu să ia pielea de pe om, mai ales într-un oraș sărac ca Galațiul.

Sursa foto: Viorel Mangar/Facebook


Urmărește faramogul.ro și pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să ne ajuți să continuăm, ne poți face o donație dând click AICI. Sau poți da click mai jos, spre contul de Patreon al ALTERNATIVA – Jurnalism Fără Mogul. Mulțumim!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

5 commentsOn Tariful de parcare în Galați a fost majorat cu 50% peste noapte. Gospodărire Urbană SRL mai ia un rând de piele de pe șoferi, taxându-i cu 3 lei/oră. Comparație cu tarifele de parcare din București și Brașov

  • Măi revoluționarule, ia compară tu Galațiul cu Clujul sau Oradea. Să vezi acolo tarife. Bine că nu ai comparat cu Tecuciul…

    • Am făcut comparație cu Brașovul și cu Bucureștiul, două orașe care sunt peste Galați, și am arătat ca in unele zone de acolo tarifele de parcare sunt mai mici decât în Galați. Da, dar la Galați foamea SRL-ului de partid (Gospodarire Urbană – PSD) este mare și greu de potolit.

  • Majorarea de 50%, de la 2 la 3 lei este la parcometru.
    In aplicatia Tpark majorarea este de 100%. Tariful in aplicatie este 4,16 lei

  • Iar 0,7 euro + TVA (plata cu SMS) inseamna tot aprox. 4,16 lei.
    Altfel spus – daca nu vrem sa folosim acele parcometre, care de cele multe ori sunt la distanta mare (timp in care poti sa primesti amenda) – suntem penalizati cu 1,15 lei.

  • cetatean satul de voi

    ” Tovarase” primar Pucheanu, pentru ca alta modalitate de contact nu am gasit, deoarece domnia voastra va considerati precum Zeus de pe muntele Olimp, si noi,” amarastenii ”de rand doar muritori ce trebuie sa se inchine in fata ” realizarilor ”dvs ”marete”; poate dispuneti de niste ordine sa le puna in functionare sau sa DESFIINTATI acele automate de eliberare bilete autobuz.Azi, pe tronsonul Facultate de Mecanica- Parc CFR nu functionau sau retineau banii de la oameni si nu eliberau nici bilet, nici nimic.FURT din buzunarele noastre.Noi am muncit pentru acesti bani, cunoastem valoarea lor si nu ne ne batem joc de ei, asa cum procedati dvs.La ce le-ati montat ( pe bani grei) daca functioneaza dupa cum bate vantul in partid?Si ,sa nu aud de sfaturi privind incarcare card sau alte chestii, pentru ca nu toata lumea foloseste autobuzul in mod regulat.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu