Peste intersecția străzii Tecuci cu bulevardul George Coșbuc, după cum o arată situația de acum, s-au abătut două nenorociri. Una este „unda verde”, incoerentă și ineficientă, pusă pe bani grei de UTI, iar cealaltă, mai recentă, este însăși modernizarea făcută de Primăria Galați după cum a tăiat-o capul.
Cele trei sau patru trasee așa-zis fluidizate cu vestita undă verde de-a lungul și latul orașului au rezultat însă în numeroase „colmatări” de trafic pe unde ți-e lumea mai dragă. Cum ar fi, de exemplu, recent modernizata (și nu pe bani puțini!) stradă Tecuci. Din Traian până-n Centură și retur, cei ce-o parcurg, întâlnesc doar două semafoare: unul la intersecția cu 1 Decembrie 1918 și unul pe Coșbuc.
Ei bine, fiindcă acesta din urmă este conectat la multlăudata undă verde, traficul pe Tecuci devine un chin. Zeci de mașini blocate într-o coadă adesea de peste 200 m, într-un soare ucigător, cu aerul condiționat și nervii șoferilor la maxim. Pe o singură bandă, șoferii așteaptă să prindă cele 30 de secunde – o dată la un minut și jumătate – în care pot vira stânga-dreapta pe bd. Coșbuc sau îl pot traversa către Piața Centrală. Sufocându-se pe aceeași bandă, și cei care vor doar să facă dreapta pe Crizantemelor sau pe Bucureștii Noi.
Practic, dacă înainte de modernizare mai era cum era, acum se stă câte 6-7 „semafoare” la coadă fiindcă înseși modernizările făcute străzii au acum efecte negative asupra traficului (!).
Un cuvânt greu de spus în condamnarea la un trafic de coșmar a neinspiraților care își aleg ruta pe strada Tecuci îl are chiar recenta modernizare a acestei artere. Deși a fost lățită cu 20-40 cm la modernizarea ce nici bine nu s-a-ncheiat, strada a primit atât o pistă de biciclete cu sensuri separate (absolut necesară), dar și o bandă de parcare pe sensul dinspre IC Frimu către Piața Centrală. Pe mari porțiuni, această bandă este acoperită de caroiaj pentru a interzice oprirea/staționare și a păstra unghiul de vizibilitate necesar unei corecte asigurări celor care vin din străzi secundare în strada Tecuci.
Doar că nefiind mai nimeni care să asigure respectarea interdicției date de marcaj (și aici ne referim la Poliția Locală, de exemplu), mulți parchează și pe acest caroiaj, nefiind astfel posibilă nici măcar folosirea lui, in extremis, ca bandă de încadrare la dreapta.
Mai mult, la celebra intersecție cu bd. Coșbuc, în loc să se refacă pe cât se poate configurația intersecției, permițând, de exemplu, două benzi de intrare în intersecție dinspre IC Frimu, edilii și responsabilii de trafic au preferat să nu-și întrebuințeze prea mult resursele intelectuale.
Se putea, de exemplu, renunța la o bună parte din scuarul triunghiular de pe colțul nord-vestic al intersecției, muta banda cu sensul către IC Frimu mai la nord și crearea inclusiv a unei benzi pentru virare la dreapta de pe Tecuci pe Coșbuc, spre sud. Chiar și prin fața celebrei firme „păpătoare” de bani publici – UNICOM – se putea expropria în interes public niscaiva teren, cât să mai încapă o bandă de înscriere la dreapta pentru cei care vor să o ia pe Crizantemelor.
Dar ar fi fost mult prea complicat, prea mulți stâlpi de mutat, trotuare de aliniat și dungi de intersectat pentru unii într-atât de nepricepuți că până și după inaugurare tot mai au multe de făcut. De exemplu, vestitele delimitatoare ale benzii de biciclete trebuie să le monteze a doua oară, cum se vede în video-ul de mai jos. Prima oară au pus niște șuruburi atât de fragile că le-au luat niște cetățeni mai puțin educați în roți și erau să și plece cu ele…
Așadar, după reabilitarea străzii Tecuci, pe când se intervine cu adevărat și pentru îmbunătățirea condițiilor de trafic?