După ce le-am arătat aici, pe Alternativa – Jurnalism fără mogul, cum ar putea fi amplasată decent, fără pericole incluse, stația de autobuz de pe Traian colț cu Zimbrului, cei de la Transurb dovedesc că greu, chinuit, dar au priceput.
Doar că șoferii de autobuz nici acum nu nimeresc stația și trebuie ajutați cu mâna. Eventual cu mâna prelungită de o bidinea cu vopsea sau un proces-verbal de amendă.
Acum două luni scriam că până și montarea unei stații de autobuz denotă că, în Galați, prostia-i la putere. Mai exact, stația de la intersecția străzii Traian cu Zimbrului era în curs de amplasare fix după trecerea de pietoni, nicidecum la minim 25 m distanță, cum spune Codul Rutier.
La vremea respectivă, noi sugeram alte două locații unde ar putea fi amplasată aceasta în condiții de siguranță. Una dintre ele era indicată 15-20 de metri mai departe și, totodată, fără a pune adăpostul stației fix pe trotuarul îngust, în calea trecătorilor, ci, cu suporți, deasupra șanțului generos dintre trotuar și gard.
Ei bine, vedeți din fotografia de deschidere că edilii – în ciuda glumițelor de prost gust pe care ni le adresează în particular, că de ce nu candidăm noi la Primărie dacă tot ne pricepem – a băgat la cap ce am reclamat noi.
Sau le-o fi îndesat știința cu forța vreo sancțiune de la Poliția Rutieră, de la Biroul de Siguranța Traficului unde este șef inspectorul principal Ionuț Baldovin, soțul Adrianei Baldovin, șefa biroului de achiziții al Primăriei. Nici nu mai contează.
Ideea este că acum stația arată ca mai jos, inclusiv amplasată cu adăpostul în afara trotuarului și așa îngust.
Nici acum nu s-a refăcut însă trotuarul acolo unde a avut loc tentativa de stație și n-ar fi rău dacă cineva ar veni măcar să taie capetele de țeavă ce se ițesc din asfalt așteptând tăcute să muște din pantoful vreunui neatent sau obosit de muncă la ore târzii.
Pe de altă parte, o altă „reminiscență” a stației inițiale se dovedește a fi și mai dăunătoare. Marcajul a rămas pe „stil vechi” adică în locul prost ales acum două luni.
Și, ce să vezi!, ca niște nedumeriți la poartă nouă, șoferii opresc tot acolo unde se află marcajul vetust.
Probabil că în mintea șoferilor așa-zis profesioniști ai Transurb – mulți proveniți din foștii șoferi de maxi-taxi, trecuți la categoria D-autobuz cu un curs scurt, pe repede-înainte – marcajul prevalează indicatorului… Ia mai citiți o dată art. 31 din Codul Rutier (OUG 195/2002 actualizat pe 2019)!
„Participanții la trafic trebuie să respecte regulile de circulație, semnalele, indicațiile și dispozițiile polițistului rutier, precum și semnificația diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutieră, în următoarea ordine de prioritate:
a) semnalele, indicațiile și dispozițiile polițistului rutier;
b) semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) și b) ;
c) semnalizarea temporară care modifică regimul normal de desfășurare a circulației;
d) semnalele luminoase sau sonore;
e) indicatoarele;
f) marcajele;
g) regulile de circulație.”
Așa încât Primăria ar face bine să trimită urgent și o echipă de bidinele, să picteze ce e de pictat, fiindcă, se vede treaba, unii nu pricep decât după ce li se desenează.
Cum i-am desenat și noi Primăriei amplasarea eficientă sau măcar legală a unei stații în articolul trecut.
Iar dacă tot se va preocupa vreo autoritate publică și de disciplina șoferilor de autobuz, vedeți că, la stația de autobuz de vizavi de Liceul „Paul Dimo”, fost Energetic, nici acum nu vor unii să înțeleagă că pietonii sunt și ei cetățeni europeni.
Și au și ei drepturi, inclusiv dreptul de a fi văzuți din timp de autovehiculele care trebuie să le acorde prioritate pe trecerea marcată.
Fiindcă, deși le-a luat niște decenii edililor să înțeleagă că nu se poate amplasa legal o stație de autobuz în fața unei treceri de pietoni, șoferii încă se mai chinuie să priceapă asta. Și opresc tot în vechea locație, probabil ca să nu-și ruleze prea mult kilometrajul propriu până la căsuța vânzătoarei de bilete care le vizează foile de parcurs.
Măi băieți, să știți că la bărbați nu e ca la mașini, ci dimpotrivă! Femeile, dacă tot vă trec anii, apreciază kilometrii mulți și supli, nu rulajul scăzut, stătut, cu burtă și fleșcăituri etc…
Deocamdată, mare speranță nu ne punem în polițiștii gălățeni, mai preocupați de respectarea orei de masă între mese. Și, de aceea, foarte bucuroși că, pe marcajul de stație de autobuz ignorat de șoferii Transurb, își pot asigura loc de parcare când patrulează după propriile sandwichuri, cornuri cu cacao sau batoane cu mac.
Dar, după cum vă spuneam încă din debutul acestui articol, noi credem că nu este totul pierdut și, poate la două luni distanță de aceste „fluierături” din tribună, se va mai reglementa o situație periculoasă din traficul gălățean. Cum este această stație de autobuz care se încăpățânează să subziste în fața trecerii de pietoni, mai sus de Liceul „Paul Dimo”, pe strada Milcov, sub ochii încă nedumeriți dar complici ai autorităților.
Cititorii care vor să sprijine financiar activitatea publicației Alternativa – Jurnalism fără mogul o pot face accesând acest link. Sau pot da click mai jos, pe contul nostru de Patreon, unde de asemenea pot face donații. Mulțumim de pe acum!