Șmecheria McDonald’s. Ce țeapă iei la comanda pe care ar trebui să o primești în 90 de secunde, la McDrive | FOTO

In Personale

În comerț trebuie să îl faci pe client să creadă că a ieșit pe plus cumpărând ceva de la tine. Repet, să creadă că a ieșit pe plus. Cei de la McDonald’s România au înțeles treaba asta și au ieșit pe piață cu intitulata provocare de 90 de secunde. Dacă într-un minut și jumătate nu îți onorează comanda, la McDrive, ei se obligă să îți dea gratis un Big Mac. O șmecherie, evident.

Nu sunt client McDonald’s, dar sâmbăta asta a trebuit să fiu şofer pe drumul către Mc. M-am așezat la rând la McDrive, căci aveau ofertă la înghețată. Cred că aveam vreo 10 mașini în fața mea.

Mă grăbeam să ajung acasă ca să văd meciul Feroe-România, dar m-am pus la rând cu gândul că o să meargă repede, căci aveam în minte reclama aia în care se spune că “orice comandă va fi onorată în termen de 90 de secunde”. În caz contrar, cei de la McDonald’s îți vor da un Big Mac gratis.

Mi-am zis în gând că la 10 mașini nu are cum să dureze coada mai mult de 15 minute. Era ok pentru mine, eram în grafic. Ei bine, m-am uitat la ceas și abia după 23 de minute mi-a venit rândul. Practic, cred că timpul de 90 de secunde fusese depășit la toate mașinile din fața mea.

Am dat comanda, 46 de lei în total, pentru că pe lângă înghețată prietenii mei de pe bancheta din spate au mai comandat una-alta. Apoi, am înaintat cu maşina ca să plătesc. Am plătit și mi s-a dat un cronomentru mic. Pe ecran – 1,28… 1,27… 1,26… cele 90 de secunde începuseră să se scurgă. M-am îndreptat către fereastra de unde trebuia să primesc comanda.

La cum se mișca doamna care trebuia să livreze, era limpede că nu se va încadra în termenul de 90 de secunde. Evident, nu s-a încadrat. “Primești comanda în 90 de secunde sau un Big Mac din partea casei!”, se spune în clipul de promovare a ofertei de “1 minut și jumătate”. Lumea din mașină aștepta ca pe lângă ce comandasem, să ni se ofere și un Big Mac. Că așa se zice în reclamă.

Treaba a fost în felul următor. Big Mac-ul ni s-a dat, însă pe hârtie (vezi foto mai jos). Adică ni s-a înmânat un bon cu care putem să ne prezentăm, în termen de 12 zile (până la 24 octombrie)  în orice punct de lucru McDonald’s ca să primim gratis Big Mac-ul.

Aha, deci trebuie să merg din nou la McDonald’s, să stau la coadă și să iau produsul pe care reclama te lasă să înțelegi că îl vei primi pe loc. Adică, dacă au trecut 90 de secunde, poftim aici Big Mac-ul pentru că nu ne-am ținut de cuvânt.

Șmecheria, cred eu, este că cei de la McDonald’s nici nu își propun să respecte termenul de 90 de secunde. Și că acordarea unui Big Mac gratuit este o “pierdere asumată”.

Oamenii vin în număr și mai mare ca să comande la McDrive, gata să ia Big Mac-ul gratis, în cazul în care trec mai mult de 90 de secunde până la primirea produselor. Iar când crește numărul clienților, crește și numărul încasărilor, așa că McDonald’s își permite să dea un Big Mac gratis, pentru că într-un fel își acoperă costurile din banii clienților.

Logic, atunci când vei merge cu cartonul ca să îți revendici Big Mac-ul gratuit, o să mai comanzi și alte chestii pe banii tăi. Pentru că, de regulă, nu te duci singur la Mc Donald’s, ci cu familia, prietenii etc. Și dacă nu o să comanzi tu ceva în afară de Big Mac-ul gratuit, cu siguranță o vor face ei (prietenii, familia). Asta înseamnă vânzări mai mari pentru McDonald’s, care tocmai a reșit să vă aducă pe tine și prieneii tăi din nou în restaurantul lor. Ți-au dat un bon cu un Big Mac gratis ca să te atragă în restaurantul lor, conștienți că odată intrat aici (cu familia, prietenii etc) o să cumperi și alte chestii, nu o să te limitezi numai la Mac-ul gratuit.

Adică, punct pentru McDonald’s, care astfel face game, set și match și se califică mai departe având meci cu clientul următor. Meci pe care, de asemenea, îl va câștiga… tot după 90 de secunde.

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu