Șeful RAR Galați, Cătălin Cristache, deține de ani de zile o stație ITP care se află gard în gard chiar cu sediul RAR Galați. În 2023, mai multe mașini cu nereguli au reușit să treacă testul ITP la stația patronată de Cristache. Firma Megarid SRL aparținând lui Cristache a avut profit de 361.481 de lei, în anul 2022

Fostul deputat PMP Galați, Cătălin Cristache, care a fugit la PSD pentru a putea pune mâna din nou pe funcția de șef al Registrului Auto Român (RAR) filiala Galați, derulează de ani de zile afaceri prospere chiar în domeniul „inspecției tehnice periodice” (ITP) a autovehiculelor. Firma Megarid SRL, unde Cătălin Cristache este asociat unic, deține o stație ITP chiar gard în gard cu sediul RAR Galați, instituție care este condusă de același Cristache. Incompatibilitate, conflict de interese? Nici pomeneală, susține Cristache, care a făcut profit considerabil fiind în același timp atât jucător, cât și arbitru pe piața verificărilor ITP.

Cătălin Cristache, zis „Fazanul” (foto deschidere), este un traseist politic de cea mai joasă speță. Fost deputat și președinte al filialei PMP Galați, Cristache a trecut, în aprilie 2023, în tabăra PSD Galați.

Acest eveniment grețos pentru publicul cu drept de vot a fost prezentat cu mare tam-tam, într-o conferință de presă, de conducerea PSD Galați în frunte cu maleficul Dan Nica, primarul Ionuț Pucheanu și președintele CJ Galați, Costel Fotea, după cum am scris la vremea respectivă în Alternativa – Jurnalism fără mogul.

Înregimentarea lui Cristache în PSD Galați a venit cumva firesc după ce, în urmă cu 6 luni, în octombrie 2022, acesta fusese numit din nou în funcția de șef al RAR Galați, o funcție care, potrivit algoritmului politic, revenea PSD.

Dar PSD Galați a decis atunci, în mod surprinzător, să îl numească în această funcție pe președintele PMP Galați, Cătălin Cristache.

De când a intrat în politică, Cristache nu a fost preocupat de grija față de cetățenii cărora le-a cerșit de fiecare dată votul, ci de propriul interes, de obținerea de funcții bine remunerate și derularea de combinații aducătoare de profit pentru sine.

În decembrie 2009, pe vremea când era în PDL, Cătălin Cristache a înființat firma Megarid SRL al cărei tip de activitate, conform clasificării CAEN, este „activități de testare și analize tehnice”.

La această firmă Cristache a fost (și încă este) asociat unic, iar administrator a fost tatăl său, Florică Cristache, care a decedat în luna ianuarie 2023, locul acestuia fiind luat de un anume Adrian Anghel, în vârstă de 30 de ani.

Așadar, Megarid SRL este firma familiei Cristache.

Tot în anul 2009, Cătălin Cristache era numit în funcția de șef al reprezentanței RAR Galați, funcție pe care a deținut-o până în 2014.

Deloc întâmplător, firma Megarid SRL și-a deschis o stație ITP, de verificare a inspecției tehnice periodice a autovehiculelor, fix în imediata vecinătate a sediului instituției RAR Galați, condusă chiar de Cătălin Cristache.

Ani de zile, firma lui Cristache a dat ITP-ul la sute, poate chiar mii de mașini, activitate pe care, printre altele, o prestează și RAR Galați.

Și i-a mers bine lui Cristache, dovadă profitul înregistrat de firma lui de-a lungul anilor. De exemplu, anul trecut (2022), firma Megarid SRL a avut profit net de 361.481 de lei, raportat la o cifră de afaceri netă de 778.807 lei.

Revenit cu sprijinul PSD în funcția de șef al reprezentanței RAR Galați, în octombrie 2022, Cătălin Cristache a început să se comporte din nou ca în propria sa firmă, motiv pentru care a și fost reclamat la conducerea centrală a RAR București.

Cristache a fost acuzat că folosește mașinile RAR Galați atât în interes politic, cât și personal.

Un exemplu în acest sens este că, în cursul lunii noiembrie 2022, Cristache ar fi efectuat mai multe deplasări în scop politic în comune din nordul județului Galați (printre care și comuna Bălăbănești) cu Dusterul de serviciu cu nr. de înmatriculare B 624 RWR, în zile de weekend, când nu avea justificare legală să utilizeze autoturismul de serviciu.

„Nu este adevărat. Cine v-a spus chestiile astea? Ce, în noiembrie 2022 a fost vreo campanie electorală și nu știu eu? De ce să mă fi deplasat eu în județ cu mașinile RAR?”,

ne-a spus șeful reprezentanței RAR Galați, Cătălin Cristache.

În imaginea de mai jos, în stânga, în curtea RAR Galați, se află Dusterul alb cu care Cătălin Cristache ar fi mers la Bălăbănești, în zile de weekend, când instituția nu are program de lucru, așa că nici mașina de serviciu nu avea ce să caute pe drumuri din nordul județului.

Dar de ce și-ar deschide șeful RAR Galați, locul unde se face ITP, fix o stație ITP, și nu oriunde ci fix gard în gard cu sediul instituției?

A intervenit vreodată Cătălin Cristache pentru ca anumite mașini să primească aviz favorabil la examenul ITP? Se trece mai ușor ITP-ul la stația aparținând firmei Megarid SA, controlată de familia Cristache?

Într-un răspuns dat cu privire la situația mașinilor verificate la stația lui Cristache și care apoi au fost reinspectate de inspectorii responsabili cu supracontrolul, conducerea RAR-central a precizat:

„În cadrul stației de I.T.P. cu indicativul GL052, ce aparține SC Megarid SRL, în perioada 1.10.2022 – 14.07.2023, au fost reinspectate de către inspectorii SPNV un număr de 57 de vehicule ce anterior fuseseră inspectate de inspectorii tehnici ce activează în cadrul acestei stații de I.T.P. (…)

În urma acestor acțiuni de monitorizare s-au constatat mai multe abateri de la cerințele R.N.T.R.1. Ca urmare a abeterilor constatate, s-a dispus instruirea suplimentară a inspectorilor tehnici ce activează în această stație S.I.T.P. avându-se în vedere componenta de îndrumare a activității de supraveghere desfășurată de instituția noastră. Ulterior, s-a constatat perseverența în comiterea de abateri de la reglementările legale în vigoare a unuia dintre inspectorii tehnici din această S.I.T.P (a lui Cristache – n.red.), ca urmare dispunându-se etapizat avertizarea și apoi sancționarea acestuia.

Suplimentar, menționăm că, de curând, în cadrul activității de control tehnic în trafic a fost depistat cu deficiențe tehnice la un interval de timp redus de la efecturarea inspecției tehnice periodice un autovehicul care a fost inspectat de celălalt inspector tehnic din aceeași stație I.T.P. Situația este încă în cercetare, iar dacă se va constata că autovehiculul respectiv a fost admis la ITP cu deficiențe tehnice, vor fi aplicate măsurile legale și împotriva acestui inspector”,

a precizat RAR-structura centrală în răspunsul cu privire la stația ITP aparținând Megarid SRL, firmă patronată de șeful RAR Galați, Cătălin Cristache (vezi facsimil mai jos).

Așadar, la stația I.T.P. a familiei Cristache au trecut mașini cu nereguli, după cum a constatat RAR-structura centrală.

L-am întrebat pe Cătălin Cristache dacă a intervenit vreodată (personal sau prin interpuși) pentru ca o mașină să primească ITP-ul la stația Megarid SRL.

„Nu, nu am intervenit niciodată, nici vorbă de așa ceva. De fapt, ca să nu cădeți în vreo capcană, să știți că eu, în calitate de șef de reprezentanță a RAR Galați, nu am nicio putere, nicio atribuție asupra stațiilor ITP. Aceste stații ITP nu mi se subordonează mie, ci structurii centrale, iar de verificarea lor se ocupă un departament de la Brăila. Nici dacă aș vrea să intervin nu aș putea, dovadă că inspectorii de la stația ITP a firmei Megarid au fost sancționați pentru diverse abateri”,

ne-a declarat șeful RAR Galați, Cătălin Cristache.

Cătălin Cristache ne-a spus că a făcut demersuri la RAR București pentru a-și închide stația sa ITP, astfel încât să nu mai dea naștere la discuții cu privire la starea de incompatibilitate în care el s-ar putea afla.

„Acea stație ITP situată în vecinătatea RAR Galați nu mai funcționează. Am făcut cerere pentru întreruperea colaborării cu RAR Galați, ca să nu mai apară discuții în spațiul public că eu fac nu știu ce chestii. Este închis acolo, iar firma Megarid se ocupă acum cu închirierea de utilaje de construcții”,

ne-a asigurat Cristache.

L-am rugat pe Cătălin Cristache să ne spună când anume a expediat cererea către RAR București, însă el ne-a spus că nu își aduce aminte. L-am rugat apoi să ne trimită dovada că a făcut demersuri la RAR București pentru a închide stația ITP cu indicativul GL052, aparținând firmei sale Megarid SRL.

„Amabil”, Cristache ne-a spus că ne va trimite dovada până la sfârșitul acelei zile în care am discutat, însă de atunci au trecut 5 zile.

L-am mai întrebat pe Cristache de ce și-a făcut o firmă care să aibă ca obiect de activitate exact inspecția tehnică periodică (ITP) a autovehiculelor, activitate pe care o are și reprezentanța RAR Galați pe care el a condus-o în perioada 2009-2014 și o conduce din octombrie 2022-prezent.

„Nu este nicio incompatibilitate, nici măcar morală, dacă la asta vă referiți. A fost o activitate ca oricare alta, dar am acum am închis-o. Și-așa nu câștigam eu mulți bani de pe urma acestei activități, așa că am pus punct. Nu, nu m-a obligat nimeni de la PSD Galați să închid stația ITP, pur și simplu așa am considerat eu că e mai bine, ca să nu mai apară tot felul de discuții în spațiul public”,

a spus Cristache.

Însă chiar profitul de sute de mii de lei făcut de stația sa ITP, de-a lungul anilor, îl contrazice pe Cătălin Cristache, care susține că „activitatea mergea rău”, motiv pentru care ar fi hotărât să o și închidă.


Urmărește faramogul.ro și pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să ne ajuți să continuăm, ne poți face o donație dând click AICI. Sau poți da click mai jos, spre contul de Patreon al ALTERNATIVA – Jurnalism Fără Mogul. Mulțumim!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Exit mobile version