Un nou post de director se va înființa în cadrul SC Gospodărire Urbană SRL Galați, cel mai probabil de la 1 iunie 2023. Este vorba despre postul de director tehnic, care urmează să conducă Direcția tehnică, proaspăt creată și ea, chipurile, pentru bunul mers al societății.
Gospodărire Urbană Galați este un SRL de partid, înțesat de indivizi conectați politic (PSD, ALDE, PNL, PC-Durbacă), care a primit pe tavă de la Primăria Galați dreptul de a face bani din administrarea și exploatarea cimitirelor, plajelor și parcărilor cu plată din Galați.
Robinetul cu bani curge tot timpul la Gospodărire Urbană (din taxe la cimitire, taxe în parcări, bilete vândute la Plaja Dunărea etc), însă societatea condusă de tânărul PSD-ist Dragoș Magearu (foto) nu reușește să rezolve nici măcar o sarcină banală cum este, de exemplu, cosirea ierbii în municipiu.
Galațiul este de ani de zile o junglă urbană, oamenii reclamă în fiecare primăvară delăsarea și prostul management de la Gospodădrire Urbană, dar administrația Pucheanu refuză sistematic să ia măsuri împotriva conducerii acestui SRL de partid.
Însă, când vine vorba de sinecuri, de făcut loc altor și altor indivizi recomandați pe linie de partid, Primăria Galați este imediat de acord să mărească schema de personal la Gospodărire Urbană, să înființeze noi posturi de șefi.
De pildă, în ședința Consiliului Local (CL) Galați de mâine, 30 mai 2023, pe ordinea de zi se află un proiect dee hotărâre privind înființarea unui nou post de director la Gospodărire Urbană. Este vorba despre postul de director tehnic (foto mai jos).
Proiectul de hotărâre va trece la vot, nici nu se pune problema, atâta timp cât PSD are 15 consilieri locali din totalul de 27, adică deține majoritatea simplă (55%) în Consiliul Local Galați.
Cei din conducerea Gospodărire Urbană au ajuns la concluzia că este nevoie să fie creată o nouă direcție în cadrul societății (Direcția tehnică), iar această direcție, evident, are nevoie de un director, și anume un director tehnic.
Până acum exista Serviciul tehnic, condus de un șef serviciu. După ce serviciul va fi transformat în direcție, persoana care va fi instalată la conducere va primi salariu de director, nu de șef serviciu.
Bineînțeles, această nouă Direcție tehnică va trebui să aibă șefi de serviciu, șefi de compartimente + personal administrativ, adică alți bani, altă distracție.
Nu vă faceți griji, pentru că Gospodărire Urbană a găsit imediat argumente pentru înființarea Direcției tehnice și a unui nou post de director, cităm:
„Propunerea de înființare a Direcției tehnice, în loc de Seviciul tehnic și preluarea în cadrul acestei Direcții a Biroului Tehnic administrativ (fost Biroul reparații parc auto și mecanizare) și a Compartimentului lucrări edilitare, este motivată de volumul mare de activitate pe care Serviciul tehnic îl gestionează în prezent, respectiv toate reparațiile din societate, întocmirea documentației de achiziții pentru aceste reparații, urmărirea și gestionarea contractelor de utilități, urmărirea și recepția lucrărilor de reparații și modernizări”,
a precizat directorul general al Gospodărire Urbană SRL Galați, Dragoș Magearu, în nota de fundamentare înaintată Primăriei Galați (vezi foto mai jos).
Acum trei ani, potrivit organigramei aprobate în CL Galați, în data de 28.05.2020, Gospodărire Urbană avea un total de 367 de funcții, după cum urmează: funcții de conducere (18 funcții), funcții de execuție cu activitate permanentă (45), personal administrativ (51) și muncitori (253).
În numai 3 ani, această organigramă s-a umflat cu încă 67 de funcții, pentru că după ședința CL Galați de mâine (marți, 30 mai 2023), schema de personal a SC Gospodărire Urbană SRL va avea 434 de posturi, după cum urmează: funcții de conducere (17), funcții de execuție cu activitate permanentă (52), personal administrativ (71), muncitori (294).
Creșterea efectivă de personal înregistrată în urma înfiiunțării Direcției tehnice va fi de 9 posturi (7 posturi TESA, adică de birou, și 2 posturi de muncitori calificați), potrivit documentelor întocmite de conducerea Gospodărire Urbană (vezi foto mai jos).
Suma pe care SC Gospodărire Urbană Galați o întoarce (o plătește) anual comunității (municipalității) gălățene cu titlu de redevență este jenant de mică, dacă e să ne raportăm la bunurile publice pe care această societate le-a primit în administrare de la Primăria Galați.
Gospodărire Urbană plătește trimestrial (la trei luni, adică) 112.440 de lei municipalității pentru bunurile publice (cimitire, parcări, spații verzi, Plaja Dunărea) pe care le-a primit în administrare, după cum am scris în acest articol în Alternativa – Jurnalism fără mogul.
Înmulțim 112.440 lei x 4 (trimestre) = 449.760 lei (redevență anuală plătită de Gospodărire Urbană SRL).
Iar acum împărțim această sumă 449.760 lei la 12 luni = 37.480 de lei. În euro, asta înseamnă cam 7.500 de euro lunar.
Atât întoarce, lunar, Gospodărire Urbană SRL comunității gălățene, deși încasează taxe de concesiune în toate cimitirele din Galați și ia bani din toate parcările cu plată din oraș.
Nu mai amintim de faptul că Gospodărire Urbană SRL Galați a primit în administrare și Plaja Dunărea, o plajă modernizată cu 6 milioane de euro din bani publici, ai gălățenilor, de pe urma căreia face profit ca să aibă bani pentru salariile directorilor angajați pe filieră PSD.
În foto deschidere: actualul director general al Gospodărire Urbană SRL Galați, Dragoș Magearu, bucuros că va avea un nou coleg director în subordine