Cele mai mari firme de taxi din Galați, este vorba despre Samataxi și AS, se războiesc pentru a obține statutul de lider de piață iar la mijloc au căzut proprietarii de taxiuri licențiate, care s-au trezit peste noapte că li se cer mai mulți bani sau că dispeceratele repartizează comenzile în mod preferențial.
Samataxi are 400 de mașini, în timp ce AS deține 330 de mașini în parcul auto. Proprietarii acestor mașini au aplicat la aceste firme și, în schimbul unei taxe lunare (de colaborare), circulă cu însemnele Samataxi sau AS și primesc comenzi de la dispecerat.
Samataxi a anunțat că, de la 1 noiembrie 2018, va majora taxa de colaborare de la 280 de lei la 310 lei. Asta i-a nemulțumit pe unii proprietari de mașini, care au amenințat că pleacă la concurență, adică la firma AS, cea care cel puțin pentru moment a plafonat taxa de colaborare la 280 de lei.
Taximetriștii de la Samataxi spun că nu e corect să le fie majorată taxa de colaborare, căci astfel vor trebui și ei să mărească prețul pe care îl percep șoferilor pe care îi au angajați pe mașinile lor, preț care în acest moment este de aproximativ 150 de lei/24 de ore.
Comenzi cu cântec de la dispecerat
Potrivit unor surse din rândul taximetriștilor, Samataxi vrea ca prin această majorare să scape de mașinile mai vechi de anul 2015 și să ofere ceva în plus celor rămași, motiv pentru care a achiziționat alte două numere la dispecerat.
De cealaltă parte, cei de la firma AS, care au numai 330 de mașini în prezent, au găsit acum ocazia perfectă pentru a atrage cât mai mulți proprietari de mașini din rândul nemulțumiților de la Samataxi. Problema este însă că firma AS nu are un renume tocmai bun în ceea ce privește repartizarea comenzilor de către dispecerat.
Astfel, se spune că unii proprietari, apropiați ai patronului, ar primi comenzi mai multe decât alții, ceea ce înseamnă că au și încasări mai mari, din care își permit să plătească avizele anuale la licențe, colaborare dispecerat, eventualele reparații la mașină, etc.
„Important este să le fie bine taximetriștilor”
Din acest război pentru supremație cel mai mult au de pierdut proprietarii de mașini, care se văd prinși la mijloc într-un carusel al scumpirilor. Președintele Asociației Clubului Taximetriștilor Liberi de Pretutindeni, filiala Galați, Pavel Romulus Rudolf, spune că urmărește atent ce se întâmplă în aceste zile pe piață astfel încât proprietarii și șoferii să nu aibă de pierdut.
„Fac această meserie de taximetrist de 15 ani și îmi place. În calitate de președinte, o să fac tot ce pot astfel încât oamenilor, taximetriștilor, să le fie cât mai bine, să prindem contracte cu asigurarea RCA, combustibil etc”, ne-a spus Pavel Romulus Rudolf.
În cursul zilei de mâine (joi) vom încerca să discutăm și cu patronii Samataxi și AS pentru a afla și punctul lor de vedere cu privire la nemulțumirile care au apărut în breasla taximetriștilor din Galați.
Poți ajuta Alternativa – Jurnalism fără mogul să continue! Află cum