La ședința Consiliului Local (CL) Galați de joi, 28 ianuarie 2021, pe ordinea de zi se află și un proiect de hotărâre care la prima vedere pare plin de bune intenții.
Este vorba despre trecerea unui teren în suprafață de 2.995 de metri pătrați din domeniul privat al municipiului Galați în domeniul public al municipiului Galați.
Pe acest teren situat în str. Oțelarilor nr. 16A din Micro 21, în spatele sălii de jocuri Lisboa (vizavi de fosta Poștă), se află acum o parcare fără plată, construită pe timpul lui Ceaușescu, unde își lasă mașinile gălățenii care locuiesc în zonă.
Parcarea are aproximativ 80-90 de locuri.
Primarul Pucheanu spune că „a identificat necesitatea construirii unei parcări care va asigura fluidizarea traficului în zonă prin relocarea autoturismelor care în prezent ocupă căile de circulație, parcările existente fiind insuficiente” (vezi facsimil mai jos).
Întrebarea este de ce a ținut primarul Pucheanu să treacă acest teren de aproximativ 3.000 de metri pătrați din domeniul privat în domeniul public al municipiului Galați?
Mai ales că terenul în cauză fusese trecut din public în privat, tot prin hotărâre de Consiliu local, și anume HCL nr. 321/27.08.2015 (adică pe vremea fostului primar Marius Stan).
Timp de 6 ani, acest teren a stat în proprietatea privată a municipiului Galați fără să producă niciun leu.
Iar acum, iată, administrația Pucheanu îl trece la loc în domeniul public al municpiului Galați sub pretextul că vrea să construiască o parcare acolo. Parcare care există deja.
De ce insistă Pucheanu să treacă terenul în domeniul public?
Pentru a putea folosi bani din bugetul local pentru a construi/repara/moderniza parcarea existentă.
El nu putea face acest lucru dacă terenul rămânea în domeniul privat al municipiului Galați.
Și odată modernizată parcarea din spatele sălii Lisboa, primarul Pucheanu va putea să o dea liniștit în administrarea către SC Gospodărire Urbană, adică SRL-ul aflat în subordinea municipalității, care este muls de PSD-iști din toate pozițiile.
Așa s-a întâmplat și cu parcările de pe str. Saturn (unde se comercializau pepeni vara) și pe str. Traian, lângă Baia Comunală, unde se află sediul Electrica (vezi articolul mai jos).
Scenariul a fost identic. Aceste două parcări fără plată au fost mai întâi asfaltate, după care peste noapte în zonă au fost montate aparate de taxat (parcometre), astfel că șoferii s-au trezit că trebuie să plătească 2 lei/ora pentru a-și putea lăsa mașina în zonă.
Parcarea din Micro 21 este una generoasă.
După cum se observă în forografiile care însoțesc acest articol, în zonă încap acum aproximativ 80 de autoturisme.
Iar după modernizare, numărul locurilor de parcare ar putea urca la 100 de locuri cu plată.
Deranjant este că banii din exploatarea acestei parcări (cum se întâmplă și pe Saturn sau Traian) vor ajunge în buzunarul unui SRL dubios, administrat de camarila PSD Galați.
Gospodărire Urbană primește de ani de zile în administrare parcările din Galați, face bani de pe urma acestor parcări, iar redevența pe care o plătește anual Primăriei Galați este jenant de mică.
Banii produși din jumulirea gălățenilor care scot tichete în parcările cu plată se regăsesc în salariile nesimțite ale directorilor, șefilor și șefuleților de la Gospodărire Urbană, care taie frunză la câini, la propriu.
Unii spun că acești șefi nu rămân cu toți banii în mână (7.000-8.000 de lei net lunar) și că trebuie să „doneze” o parte din sumă la Partid.
Dar noi nu credem așa ceva, Doamne-ferește!
Doar trăim într-un oraș european, iar liderii PSD Galați sunt niște oameni de toată isprava, educați, care nu și-ar permite să îi oblige pe bieții șefi să cotizeze din salariu, că altfel îi zboară imediat din funcții.
Trebuie să urmărim cu toții ce se va întâmpla cu parcarea din Micro 21, pentru că administrația Pucheanu, aflată într-o evidentă foame de bani, nu va scăpa ocazia să pună o nouă taxă, să îi buzunărească din nou pe gălățeni în plină pandemie de coronavirus.