Recent încheiatul Family Fest este încă o dovadă că se poate mai rău decât cu Marius Stan. Fiindcă Ionuț Pucheanu poate!
Cu fiecare primar, de-un sfert de secol încoace, gălățenilor li se demonstrează că niciodată nu trebuie să spună că nu se poate mai rău. Pe lângă ce le împarte de la buget abonaților locali, Radio Galați Media, Pâslaru jr. etc., Pucheanu pune bunurile publice la bătaie și pentru alți maeștrii de paranghelii, veniți pe linie PSD din diferite colțuri de țară.
Ca să lămurim din capul locului realitatea de miesme anunțată în titlu, să începem cu sfârșitul. Ați înțeles unde se afla persoana decedată găsită în perimetrul spațiului alocat Family Fest? Lângă toaletele publice aduse pentru așa-zisa igienă a manifestării.
Sincer, am trecut și noi pe acolo cu câteva ore mai devreme. Ne-a izbit așa de tare mirosul încât ne-am închipuit că e de la toalete.
Tot în vremea prânzului, duminică, puțin mai sus, în parcare, era și Dusterul negru de serviciu al city managerului, cel care mai nou se implică profund în susținerea evenimentelor cu lăutari și alte șușe. Mai pe seară, puțin înainte de descoperirea macabră, în același loc unde parcase Marius Humelnicu, se afla mașina personală a directorului de la Evenimente, Cristi Ochiu.
Vă dați seama de câte controale a beneficiat Family Fest din patea DSV, OPC și alte deconcentrate fără substanță de vreme ce un cadavru a putut putrezi bine-merci zile întregi fără să-l bage nimeni în seamă până la final?
Despre miesmele de șmen din contractul Autentic Events
Dovada că, pentru gălățeni, Ionuț Pucheanu este Marius Stan 2, rezidă inclusiv în sărbătoarea câmpenească pe betoane organizată de Autentic Events. Această firmă cu nume agramat (Authentic este ortografia corectă, în engleză) este de fapt a doua firmă a soților brașoveni Marius și Vlăduța Adam care intră în „afaceri” cu Primăria Galați.
La Serbările Galațiului din 2012 și 2013, prin Vision Improve SRL (altă „perlă” – improvement este cuvântul corect) soții Adam au răsculat comercianții vizavi de prețurile cerute pe metrul pătrat de spațiu alocat standurilor, după ce luaseră terenul aproape gratis de la Primărie. În 2013, de la 3 lei/mp plătit către edili, subînchiriau comercianților cu 133 lei/mp.
Iar Primăria lui Stan gira o așa speculă sfidătoare cu domeniul public în timp ce Vision Improve a soților Adam figura pe tabloul insolvențelor la ANAF Brașov!
„Primăria municipiului Galați sprijină organizarea acestui eveniment cu: locația (pusă la dispoziție gratuit pentru organizatorul evenimentului) și asigură utilitățile necesare bunei desfășurări a evenimentului (salubritate, toalete ecologice, curent electric).” – Primăria, prin purtătoarea de cuvânt.
În mandatul Pucheanu, Vlăduța și Marius Adam chiar că l-au apucat pe Dumnezeu de-un picior! Nici sume simbolice pe metru pătrat de domeniu public nu mai plătesc, deci banii ceruți comercianților expozanți le intră direct în contul firmei. Iar cât privește utilitățile date gratis.. Pâi voi credeți că e ieftină o firmă de pazăantamată patru zile? Dar cât curent electric credeți că înghit toate măgăoaiele din parcul de distracții, cam câte becuri pentru câte nopți?…
Primăriile cu care Autentic Events se dedă la zaiafeturi pe bani publici (teren, utilități, pază, igienizare etc. moacă) sunt cele pesediste, cum ar fi cea din Caracal sau cea din Calafat, de exemplu. Sau Primăria Sectorului 2, unde „domnește” cvasianonimul pesedist MM Toader, supranumit „Onțanu 2”. Dar până și acolo Autentic Events plătește, măcar simbolic, o sumă pentru metrii pătrați de domeniu public ocupat. Niște articole cinstite aici și aici. De fapt, așa s-au și „ridicat de la pământ” cei de la Autentic Events, printr-o suită de vreo zece paranghelii derulate cu Primăria Sectorului 2 în cursul anului trecut și începutul acestui an, firma fiind relativ „purie”, înființată în 2016.
La Deva, de exemplu, unde primarul este PNL, deci opoziție (câtă e!…), Autentic Events nu pupă domeniu public și servicii moacă și atunci trebuie să-și găsească partener privat. De exemplu, mall-ul Shopping City.
Publicul lui Pucheanu, unul pe măsura lăutarilor acestora
Revenind la interesul Primăriei pentru asemenea manifestări dubioase, acestea reflectă publicul pe care îl urmărește primarul pentru viitoarele alegeri. În prezența unui consiliu local mai mult absent, incapabil măcar să studieze cu atenție ce votează, Pucheanu își urmărește publicul-țintă prin genul de evenimente cărora le dă aprobare în spații centrale, gratis și la ore de vârf.
Îi urmărește pe derutații care nu se întreabă de ce trebuie să alerge aproape 20 km, să mai și plătească pentru asta și să mai și plece acasă fără premii în timp ce superONG-ul unui director din Primărie abia catadicsește să spună ce face cu banii strânși chipurile pentru întrajutorarea altor asociații.
Îi urmărește pe cei care se bucură la un mic la suprapreț, mâncat printre toalete împuțite și decedați în putrefacție, cu hărmălaia în urechi și lumina-n ochi, ca în ultimul bâlci rural.
În niciun caz, n-o să-și încerce norocul la urnă, de exemplu, cu melomanii exilați pe un stadion dezafectat, să aculte rock mai pe ascuns așa… Nu care cumva să deranjeze atmosfera de cumetrie și lăutărie din jalnicul târg ce-a devenit Galațiul pe mâna unor primari care-și permit orice, ca pe tarlaua proprie.