Parcarea etajată din Mazepa, inaugurată netencuită, nerecepționată și fără autorizație ISU | GALERIE FOTO

In Actual, BugeTun, Local

Fiindcă probabil se simte invincibil în drumul său către al doilea mandat de primar, Ionuț Pucheanu nu scapă o zi fără să-i sfideze pe gălățeni.

Ieri, 14 septembrie 2020, a fost ziua în care le-a livrat o parcare netencuită, prost luminată și fără autorizație ISU, în ciuda termenului de finalizare amânat cu aproape un an de zile.

Dar, așa cum îi stă bine oricărui pesedist, Pucheanu a ținut să sublinieze că este prima parcare între parcări și, așa cum a făcut și Costel Fotea când a inaugurat parcarea de la Spitalul Județean, s-a scremut să găsească un diferențiator.

Prima parcare etajată din Galați este cea din noul sediu al Primăriei, construcție începută de Marius Stan și inaugurată de Ionuț Pucheanu.

Ca să îi atribuie și parcării „ctitorite” de el o întâietate, Costel Fotea, președintele Consiliului Județean, i-a spus prima parcare supraetajată cu heliport, deși heliportul va apărea abia hăt, cine știe peste câți ani, când se vor construi încă vreo două niveluri peste ce există acum.

Pucheanu a găsit și el o codiță care să-i așeze „geniala realizare” în prima bancă de la geam cum se spune: prima parcare etajată cu teren de sport din Regiunea de Sud-Est. De fapt, o soluție de compromis dat fiind că, așa cum recunoaște chiar primarul, la ultimul nivel nu se puteau amenaja locuri de parcare fiindcă nu s-a găsit o soluție de îndepărtare a zăpezii.

Dar stați liniștit dom’ primar că nu sunteți primul din regiune, ci primul la nivel național. Ba poate și din Europa civilizată. Unde s-a mai văzut să inaugurezi construcția neterminată, fără tencuială și var la interior?!

Dar la un acoperiș ușor, în două planuri înclinate accentuate, cu preluare și dislocare în bucăți mici v-ați gândit?…

Oricum, ideea este că, indiferent de finalizarea de la ultimul nivel, lucrarea a fost inaugurată în mare grabă. O dată că vin alegerile și trebuia punctat la capitolul imagine, a doua oară că și-așa termenul de finalizare era anul trecut, în toamnă, a fost împins cu șase luni din cauza unor pretinse lucrări neprevăzute până în mai 2020, iar acum suntem deja în septembrie.

Și chestia cu lucrările neprevăzute este de tot râsul.

Întâi, cică au trebuit relocate rețele de utilități. Dar cum de și-o fi dat Primăria aprobări de construcție fără să știe de acele utilități cum și pe unde șerpuiesc ele pe sub pământ?

Apoi, cică a trebuit schimbată soluția fundației din pernă de balast în piloți forați. Că cică are solul probleme. Ce probleme să aibă solul când domnul primar susține sus și tare că Faleza n-o mai ia la vale, că asta e doar o marotă?

În treacăt fie spus, blocurile de zece etaje de pe marginea Falezei, construite la finalul anilor ’90 și continuate după 2000, – în dosul vilelor ivite pe „terenuri destinate locuințelor sociale” după cum suna celebra aprobare a lui Durbacă din anii ’90… – sunt tot pe pernă de balast.

Practic, cu îndreptarea erorilor de proiectare, s-a ajuns ca termenul de finalizare să fie întârziat cu un an, din septembrie 2019 în septembrie 2020. Bine că a început proiectul pe vremea lui Marius Stan ca să poată termina și Pucheanu o construcție, fie ea și fără finisajele de la interior…

Oricum, cele două greșeli de proiectare pentru care nimeni nu a răspuns din Primărie au fost acoperite tot de gălățeni, de la buget, cu 3,5 milioane de lei suplimentari. Adică vreo 700 de mii de euro. Plus un an întârziere la finalizare. Plus lipsa finisajului interior!

Nu vă vine să credeți?


Încă de la prima oră, tot din banii gălățenilor, echipe de la ECOSAL au fost trimise să curețe după muncitorii care au lăsat dâre de var, resturi și moloz. Vorba aia, începea inaugurarea și primarul trebuia să dea bine în poze.

Ce n-au putut curăța cei de la salubritate a fost, de exemplu, imaginea clară a lucrului de mântuială. De exemplu aceste conducte de scurgere a apei pluviale băgate direct prin beton, fără un orificiu de trecere cu guler detașabil, cum se face în mod normal…

Ionuț Pucheanu s-a fălit pe la televiziuni cu o parcare inaugurată fără tencuială, nevăruită, de nouă arătând exact ca o viitoare ruină.

Adică, la o climă tot mai caldă, tu îți faci probleme despre cum vei da zăpada de la ultimul nivel dacă acolo ar fi parcare, dar nicidecum despre umezeala ce se va infiltra în betonul neprotejat…

Noi am zis inițial că poate nu ne pricepem noi, că poate o fi inutilă tencuirea betonului de vreme ce vorbim despre o parcare etajată, nicidecum despre o sală de spectacole, un muzeu sau o școală.

Și ne-am dus să vedem cum arată celelalte două parcări etajate din oraj, cea practic „semnată” Marius Stan și cea inaugurată de Fotea.

Amrealizat că nici nu am înnebunit, nici memoria nu ne-a lăsat, nici măcar nu avem pretenții exagerate. Celelalte două parcări etajate din Galați arată așa:

Parcarea etajată de la noul sediu al Primăriei Galați
Parcarea etajată de la Spitalul Județean

Ambele sunt frumos tencuite și văruite. Or, cea dată în funcțiune de Pucheanu pentru uzul exclusiv al contribuabililor arată ca un buncăr rusesc!

Deci, ori primarul consideră că „proștii” nu merită mai mult, se pot descurca și așa, ori graba de a inaugura ceva ce avea oricum termenul de finalizare depășit cu un an, de a repara la imagine ce se mai poate în prag de alegeri este atât de mare încât nu s-a mai ținut cont de nimic. Și s-au montat prizele pentru alimentarea mașinilor electrice, indicatoarele de orientare și dirijare, iluminatul interior, senzorii etc. direct pe tencuială, urmând să fie demontați și tencuit dedesubt cine știe când, cine știe pe câți alți bani…

Revenind la terenul de sport de la ultimul nivel, părerea noastră este că acesta a fost gândit din start, nu rezultat în urma unei răzgândiri din cauza problemelor cu zăpada. Și asta deoarece adie așa un oarece iz de șmecherie, de concesie pentru niște „aleși” care vroiau să aibă și ei în zonă o facilitate sportivă…

Dacă ar fi vorba cu adevărat de construit niște baze sportive, Galațiul, cea de-a doua localitate a țării, ca suprafață intravilană, după București, avea unde, stați liniștiți.

De fapt, Pucheanu a spus încă de la bun începutul declarațiilor că terenul va intra în administrarea Asociației Club Sportiv Municipal, deci el știe din start și ce vor vota consilierii.

Interesant este că baia pentru terenul de sport de sus a fost realizată foarte îngrijit, nu cum erau băile de la așa-zisa grădiniță nouă inaugurată zilele trecute, unde nu au nici recipiente de săpun lichid, nici uscătoare de mâini, suporturi de prosoape, etajere etc.

Pentru domnii care vor bate mingea pe parcarea etajată – în cârdășie cu Clubul Sportiv Municipal condus de fostul viceprimar Radu Cosca, stâlp de nădejde la ALDE Galați, aliatul de bază al PSD – s-au putut asigura condiții mai mult decât decente. Pentru copilașii contribuabililor, nu…

Vezi cum Disperat după imagine, primarul Galațiului a inaugurat o grădiniță într-o clădire de peste 100 de ani ca fiind una nouă | GALERIE FOTO

În rest, ar mai fi de notat că, atât intrarea și ieșirea din incinta parcării supraetajate, cât și trecerea de la un nivel la altul se fac la limită.

Din cauza locului strâmt, a lipsei viziunii în reconfigurarea străzilor din jur pentru a se face puțin spațiu în jurul parcării etajate, intrarea și ieșirea din aceasta trebuie făcute în scurt, la unghi de 90 de grade în loc.

Racordurile de la intrarea și ieșirea (de) pe turnantele dintre niveluri sunt foarte bruște, iar oglinzi de asigurare sunt doar la ieșire, nu și la intrare. Mai mult, turnantele nu sunt iluminate, constructorul mulțumindu-se să pună niște plăcuțe reflectorizante albe și roșii pe marginile tunelurilor curbate care fac urcarea și coborârea.

Pe lângă locurile și spațiile de acces/ieșire destul de înguste (2,25 m după măsurătoarea noastră, mașinile cu dimensiuni mai generoase și SUV-urile vor avea probleme dacă nu-și vor rabata oglinzile), parcarea are un aer general de ieftin, făcut la minim și cu un aer sfidător inconfundabil la adresa contribuabilului prin aspectul de buncăr nazist sau centrală nucleară sovietică dat de lipsa oricărui finisaj interior.

Inclusiv cele 47 de boxe închiriabile riveranilor au fost lăsate netencuite.

Deși, pentru una bucată boxă care cică a fost deja închiriată unui ștab, se pare că muncitorii au găsit răbdare și material să o tencuiască și să o văruiască.

Ca la românii conduși de PSD, bineînțeles că parcarea etajată s-a inaugurat în beneficiul campaniei de imagine a lui Ionuț Pucheanu, cel disperat să mai prindă un mandat de primar, neterminată.

Adică fără proces-verbal de recepție și, în lipsa acestuia, și cu autorizația ISU neeliberată. Dar un angajat al Gospodărire Urbană deja „rupea bilete” la intrare, semn că încă o construcție plătită gras din taxele și impozitele gălățenilor va ajunge bun de exploatat în mâinile lacome ale Gospodărire Urbană SRL, vaca de muls a PSD și sateliților politici ai acestuia.

Vom reveni


Dacă vrei să sprijini publicația Alternativa – Jurnalism fără mogul, o poți face AICI. Sau dă click mai jos, spre contul de Patreon, pentru donații. Mulțumim.

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

3 commentsOn Parcarea etajată din Mazepa, inaugurată netencuită, nerecepționată și fără autorizație ISU | GALERIE FOTO

  • Problema cea mai mare nu o considera intrarea sau la etaje, ci spatiul efectiv pentru parcarea masinilor.In ciuda normativului depăsit datând din 1998 care prevede 2.3 ×5 m pentru un loc de parcare cu acces la 90 de grade, proiectantul a mai facut o greseală fatală. Nu a ținut cont de grosimile stâlpilor cu care trebuia majoratovul respectiv. Asa ca odata parcata o masina de clasa compacta, soferul are la dispozitie doar max.50 de cm pentru deschidera usii conform aceluiasi normativ din mileniul trecut.Daca nu ai 50 de kg si 90 de cm la curea nu poti efectiv intra/ iesi de la volan fara sa atingi portiera vecinului. Apoi odata iesit ai la dispozite cca 15 cm sa treci printre oglinzile laterale si cca 5 cm intre stalp si aripa din fata stanga pentru cei cu stalpul pe acea parte. Normativul prevede dimensiuni minime de 2.30 ×5 m ax-ax in spatii libere sau latime libera intre pereti ori stalpi. Altfel grosimea acestora trebuie adaugata in planul general. Din nefericire in situatia actuala practic intre stalpii de rezistenta deschidera este doar de 4.1 m pentru 2 autoturisme de dimensini medii cu latimi de 1850 mm si gabarit oglinzi 2050 mm. As vrea sa vad ce raspuns au la aceasta greseala grava de proiectare cei care au intocmit, avizat si autorizat proiectul tehnic de detaliu. Doar locurile pentru persoanele cu dizabilitati , cca 4 la fiecare etaj beneficiaza de latime acceptabila pentru accesul in autoturism.

  • Probabil proiectantul parcarii a fost imprumutat de la DEdeman, dar macar acolo este in aer liber si fara o implicare a celor abilitati (Dedeman -Politie), poti parca si transversal dungilor, ca nu te alegi decat cu publicitate facuta de posesorii de telefoane abonati la grupul ai parcat ca un dobitoc, sau cam asa ceva!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu