Disperați după imagine, pesedeii se laudă și cu eșecurile catastrofale. Încă un contract perdant, ca la plaja Dunărea!

In Actual, BugeTun, Local

O firma contractată să modernizeze o piață a umflat potul și ne va lăsa cu buzele umflate. Iar viceprimarul Enache o laudă deșănțat pe șefa Piețelor.

Așa se mai preocupă pesedeii conduși de primarul Pucheanu de mersul lucrărilor, încât abia la jumătate de an de la scurgerea termenului de finalizare (!) au aflat că Trans PEC a uitat să reconstruiască piața din Micro 17.

Bineînțeles, în fuga mare, au organizat o nouă licitație și oferă și mai mulți bani. Că doar nu dau de la ei. Iar viceprimarul Cristian Sorin Enache s-a grăbit să anunțe „țaca” trasă de constructor Regiei Piețelor ca fiind o nouă realizare.

Iată mai jos postarea acestuia de acum trei zile.

Dacă ne întrebați pe noi, cei care trebuiau să afle primii că „societatea care a câștigat licitația de lucrări de modernizare în 2016 nu a mai fost în stare să-și respecte contractul” erau fix cei care au semnat contractul. Adică edilii, cei de la Piețe, nicidecum cetățenii în fața cărora se fălește acum Enache.

Atribuită în septembrie 2016 firmei Trans PEC, lucrarea prevedea reconstruirea unor spații totalizând 1.312 mp contra sumei de cca. 450 de mii de euro net. Termenul de execuție era de doi ani, deci, în septembrie 2018, piața ar fi trebuit să fie gata.

În decembrie 2016, s-au făcut și demolările de rigoare, iar gălățenii erau informați atunci de primarul Pucheanu că este vorba despre „investiţie de extindere şi modernizare a pieţei” deși construcțiile demolate erau mai extinse decât ce se va construi, respectiv 1.381 mp.

(Foto în galerie și în deschidere: Viața liberă)

Problema gravă constă în faptul că administrația pesedistă a Galațiului, după ce că își bate joc de banii și nervii gălățenilor, mai și sare mai sus decât un boschet de trandafiri să-ți explice cât de competenți sunt ei și cum ești tu prost că nu înțelegi ce lucruri competente fac ei pentru oraș.

În loc să recunoască spășiți că trebuie s-o ia de la zero, mitomanii celor trei trandafiri încearcă să prostească gălățenii că piața din micro 17 ar fi intrat „într-o nouă etapă de modernizare”!!!

Incapabili să conceapă un contract beton – prin care, la prima deviere mai seriosă de la graficul de execuție, constructorului să i se taie plățile și, prin clauză executorie, să i se anuleze contractul – edilii ne dau totuși nouă lecții în timp ce realitatea stă să le pice în cap.

Mai precis, Viorica Sandu, urmașa în funcție a lui Eugen Zaharia de la Piețe, ne explică ritos, în comentariile de la postarea viceprimarului de pe grupul de Facebook „Galați și gălățeni”:

„Oamenii, cetățenii acestui oraș ar trebui să știe că este diferență între cum acționează omul nemulțumit de un serviciu și o societate nemulțumită de serviciile unui partener de afaceri care nu-și respectă obligațiile contractuale.
Administrația Piețelor nu a abandonat nicio clipă această piață și acest proiect de modernizare.”

Dar cum vine asta, cuco…doamnă? Adică stai călare pe contract, constructorul nu mișcă un pai și tu nu simți nimic doi ani întregi cât durează termenul de execuție, mai trece încă o jumătate de an după termenul de finalizare până te trezești și îți vii în simțiri ca să-l dai în judecată și apoi tot pe noi ne faci proști?

Trans PEC ne va mai da praful de pe tobă, pardon, de pe tarabă…

Căci, poate nu știți, dar cererea de chemare în judecată a celor de la Piețe contra Trans PEC a fost introdusă abia la jumătatea lui mai 2019, cu puțin înainte de vacanța judecătorească, numai bine ca să se dea primul termen de judecată tocmai în septembrie.

Nu vă miroase asta a stratagemă marca Pucheanu, cel care a dormit pe contractul cu Karan Business, ăia au încasat bine merci taxe de scăldat la copaie de la gălățenii disperați să prindă și ei un pic de bronz la Plaja Dunărea, au uitat să plătească taxa de concesiune și apoi s-au făcut nevăzuți în ceață fără ca cineva să plătească pentru deranjul creat timp de doi ani?

Oare ce plăți s-or fi făcut către Trans PEC la acest contract? Oare or fi proporționale cu nimicul realizat în piața din Micro 17 sau or fi mult mai mari?

Noi, dacă citiți cu atenție comentariile de la postarea la care am dat link mai sus, i-am cerut public și insistent directoarei Viorica Sandu de la Administrația Piețelor să ne dea acces la dosarul acestei achiziții publice de mare rușine în mandatul primarului Pucheanu. Măcar acum, după trei ani, să vedem și noi cam cum s-a licitat de a câștigat un asemenea constructor de vază, „abonat” pe la tot felul de contracte cu municipalitatea, cu Apă Canal, cu Administrația Piețelor, cu banul public în general.

Tăcere, evident. Și tăcerea e vinovată, veți vedea mai jos de ce. Știe Viorica Sandu că avem dreptate să comparăm această situație cu afacerea Karan Business unde am rămas și cu plaja în ruine, și cu buzele umflate.

Nu-i de glumă ce vă spunem: firma Trans PEC are toate șansele să nu plătească niciun fel de daune-interese pe care se laudă madam Viorica că le-ar fi calculat!

Fiindcă, ce să vezi, mai nou Trans PEC este în insolvență! La termenul din 6 decembrie din dosarul 2141/121/2019 de pe rolul Tribunalului Galați, s-a acordat termen pentru 5 februarie 2020 în vederea soluţionării cererii de suspendare a judecării cauzei, întrucât pârâta Trans PEC a intrat în procedura de insolvenţă. Pam-pam și v-am pupat pe portofel!


Cei ce vor să sprijine financiar activitatea publicației Alternativa – Jurnalism fără mogul o pot face accesând acest link. Sau pot da click mai jos, pe contul nostru de Patreon, unde de asemenea pot face donații. Mulțumim de pe acum!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu