Nouă ani i-au trebuit lui Klaus Iohannis și oamenilor săi din guvernarea PSD-PNL-UDMR să producă Legile Educației și să le ofere gata finisate (a se citi dictate, nediscutate și amendate) învățământului din România.
Nici în ceasul al treisprezecilea, ministrul Ligia Deca nu respectă regulile democrației și ale transparenței. Ține legile ascunse, de parcă ar fi un secret de stat, mașina de vot PSD-PNL-UDMR deja le-a trecut către Senat, se vrea impunerea volens nolens a „României Educată” a lui Iohannis, deși legea conține prevederi toxice, care îi îngrozesc pe cunoscătorii în ale educației.
Iată mai jos o astfel de reacție, a profesorilor din Societatea de Geografie, care văd cum temerile privind (in)corectitudinea examenelor de admitere, extinderea industriei meditațiilor private, generalizarea corupției, aruncarea în derizoriu a meritocrației și depolitizării funcțiilor din educație fac din reformarea sistemului de educație din România un coșmar. Coșmarul Iohannis-Deca.
AVEȚI CEVA CU GEOGRAFIA?
Scrisoare deschisă către Doamna LIGIA DECA, Ministrul Educației
Ref. precizările Biroului de Presă al ME privind informațiile apărute în presă în data de 8 mai
2023 privind „existența unor variante de planuri-cadru pentru învățământul liceal și profesional”
Către: Ministerul Educației În atenția: Doamnei Ministru al Educației, Ligia Deca
Stimată Doamnă Ministru,
Precizările pe care le-ați transmis prin Biroul Dvs. de Presă ni se par
contradictorii și ne îngrijorează prin inconsecvența informațiilor. Suntem cu toții
de acord că orice demers privind planurile-cadru (numărul de ore alocat fiecărei
discipline) trebuie corelat cu proiectele de legi ale educației, aflate în dezbatere
parlamentară.
Dar, mai departe, Comunicatul Dvs. afirmă că informațiile apărute în
spațiul public sunt variante neasumate de grupurile de lucru pentru elaborarea
planurilor-cadru pentru învățământul liceal și profesional. Așadar, grupurile de
lucru există! Prin ce ordin de Ministru au fost aprobate și care este componența
lor? Sunt grupuri de lucru „secrete“? Mai ales că informarea Biroului Dvs. de
Presă precizează, în continuare, că se are în vedere analizarea componenței
grupurilor de lucru și eventuala actualizare a acestora.
Așadar, aceste grupuri de lucru există (deși nu își asumă nimeni nimic),
urmând analizarea componenței acestora și eventuala actualizare!
Societatea de Geografie din România, înființată în 1875 de către Regele
Carol I, decorată de Președintele României, dl Klaus Iohannis, cu Ordinul Meritul
Cultural în Grad de Comandor și aflată sub Înaltul Patronaj al Casei Regale din
România, vă roagă, cu întreaga considerație, să răspundeți public la următoarele
întrebări:
Care este actuala componență a acestor grupuri de lucru și unde este
publicată?
2. De când funcționează aceste grupuri de lucru și care este baza legală în care
își desfășoară activitatea?
3. Care este reprezentarea nominală a specialiștilor geografi în aceste grupuri
de lucru?
4. Care este motivația științifică a eliminării disciplinei Geografie din
drafturile de planuri-cadru pentru clasele a XI-a și a XII-a?
• Pe 5 iunie sărbătorim ZIUA MEDIULUI, dar excludem studiul
disciplinei geografice PROBLEME FUNDAMENTALE DE MEDIU
în clasa a XI-a?
• Pe 9 mai sărbătorim ZIUA EUROPEI, dar excludem studiul disciplinei
ROMÂNIA ȘI UNIUNEA EUROPEANĂ în clasa a XII-a?
Considerăm că răspunsul Dvs. transparent va elimina orice suspiciune
privind excluderea intenționată a GEOGRAFIEI din planurile-cadru pentru
învățământul liceal și profesional, precum și dintre probele de Bacalaureat.
Cu stimă,
Președinte, Secretar general,
Prof. univ. dr. Corneliu Iațu Dr. Costin Diaconescu
București, 10 mai 2023
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.