Primăria Galați a decis să plătească suma de 19.635 de lei (cu TVA), adică peste 4.200 de euro, pentru realizarea unui film de prezentare (promovare) a orașului Galați. Filmul va fi realizat de SC Filmaridesus.ro SRL și va trebui să aibă durata cuprinsă între 1-5 minute.
Așadar, administrația Pucheanu s-a apucat de făcut filme. Dar nu oricum, ci de sus. De foarte sus, de undeva de la 100 de metri înălțime, de acolo de unde nu se văd rahații lăsați de câinii comunitari, gropile de pe carosabil și peturile de pe Dunăre. Primăria Galați va plăti 4.200 de euro pentru un film care va prezenta Galațiul în roz bombon, de parcă ar fi un soi de Viena sau, mă rog, un fel de Bruxelles mai mic.
Evident, Galațiul filmat de sus va fi un oraș minunat. Dacă beneficiarul contractului de 4.200 de euro va prinde câteva cadre cu faleza și cu Turnul de televiziune, succesul va fi garantat. Numai că acest film va fi unul mincinos. Căci Galațiul nu este un oraș atât de minunat atunci când îl iei la pas (și nu îl mai evaluezi de la înălțimea dronei). După mizeria cu logo-ul și brandul Galațiului, care nu a adus plusvaloare Galațiului nici la un an de zile de la implementare, administrația Pucheanu încearcă o nouă șmecherie din bani publici: realizarea unui film (de sus), care să prezinte Galațiul drept un oraș mirific, superb, cu o arhitectură modernă și bine întreținută, fără câini maidanezi și cu o faleză curată și frecventabilă.
Întrebarea este ce anume va face primarul cu acest film de promovare a orașului Galați? Unde va fi difuzat acest film și ce impact va avea el? Va fi postat pe contul de Facebook al primarului Pucheanu? Neinteresant și nesemnificativ! Va fi difuzat pe TV Galați, un post de televiziune care are audiență aproape zero? La CNN? Să fim serioși! Și-atunci, pentru ce dă bani Primăria Galați pentru film de promovare, în condițiile în care acest film nu va putea fi promovat nicăieri? Primarul Pucheanu ar trebui să facă în așa fel încât să aducă investitori în Galați, nu să aloce bani publici pentru realizarea de filme mincinoase care să prezinte orașul ca și cum ar fi o metropolă europeană.