Primarul Pucheanu a luat-o razna! Ideea lui cu taxiuri plătite din bani publici în loc de autobuze Transurb este mai tâmpită decât s-a crezut inițial

In ImpoziTaxe, Local, TraficChin

Ideea „creață” a primarului Ionuț Pucheanu de a pune taxiuri plătite din bani publici în locul autobuzelor, pe traseele Transurb care au fost desființate astă-vară, ar putea arunca în haos Galațiul. Oamenii cu care am discutat astăzi, după apariția articolului din Alternativa – Jurnalism fără mogul, care știu ce înseamnă transportul public în comun, și-au manifestat îngrijorarea cu privire la varianta avansată de primarul Pucheanu, care a declarat că ar fi dispus să aloce bani din bugetul public pentru a plăti cursele de taxi gălățenilor care locuiesc în zone unde traseele Transurb au fost desființate.

Primarul Ionuț Pucheanu pare că a luat-o razna.

Sau dacă nu a luat-o razna, înseamnă că habar nu are de nimic și că vorbește doar ca să se afle în treabă.

În timp ce în toată lumea civilizată se pune accent pe dezvoltarea transportului public în comun, astfel încât cetățenii să fie convinși să își lase mașinile personale acasă măcar atunci când merg și se întorc de la serviciu, primarul Pucheanu face tot posibilul să pună cruce transportului în comun.

Că, vezi-Doamne, nu este rentabil.

Dar transportul în comun, fiind un serviciu public, nu trebuie să fie profitabil din cale-afară, să fie generator de profituri imense.

Transportul public în comun trebuie să fie gândit în așa fel încât să limiteze pierderile și să rezolve cât mai multe dintre nevoile cetățenilor.

E adevărat, ca primar trebuie să te ducă mintea să obții un transport public în comun eficient.

Nu este cazul primarului Pucheanu.

Traseele de autobuze la zi – decembrie 2022 (Sursa: transurbgalati.ro)

Este incredibil, ne-au spus oamenii cu care am discutat, cum primarul Pucheanu s-a gândit să desființeze, de exemplu, traseul 29, care circula pe ruta Micro 19 – Orășelul Copiilor – Mazepa – Spitalul CFR – Gara CFR.

Zeci, poate chiar sute de gălățeni au rămas fără posibilitatea de a ajunge din Micro 19 la gară sau la Spitalul CFR, situat în Valea Orașului.

De asemenea, și traseul 27, care circula pe ruta Bariera Traian – Parc CFR – Parfumul Teilor – Universitate – Potcoava de Aur – Țiglina 1 – Sala Sporturilor – Cinema Dacia – Cartierul Dimitrie Cantemir, a fost desființat.

Credeți că l-a interesat pe Pucheanu că gălățenii care depindeau de aceste trasee au rămas, la propriu, pe drumuri?

Stați liniștiți că primarul Pucheanu nu are astfel de frământări interioare.

El are șofer la scară, nu are el treabă cu plebea.

Probabil că ultima dată când Pucheanu a circulat cu autobuzul în Galați a fost pe vremea când era în liceu.

Dar de atunci, când Pucheanu avea 18 ani, și până astăzi, când are 41 de ani, au trecut 23 de ani, așa că el nu mai știe cum e să stai să faci varice în stații sau să îngheți bocnă până când vine autobuzul, tramvaiul sau troleibuzul.

Ideea lui Pucheanu de a da bani publici oamenilor pentru a lua taxiul (vezi articolul mai jos), în loc să readucă autobuzele pe traseele desființate, este mai tâmpită decât s-a crezut inițial.

Pucheanu vrea să bage taxiuri pe traseele desființate ale Transurb, în loc să apeleze din nou la autobuze. „Prefer ca primăria să dea oamenilor 5-10 lei, cât costă o cursă de taxi, ar fi mult mai rentabil”

Și asta din cauză că este un nonsens ca în loc să cari, să zicem, 40 de persoane din Micro 19 până la Gara CFR cu un singur mijloc de transport (autobuzul), să plătești 40 de mașini mici (taxiuri) care să îi ducă pe acești oameni la destinație.

Adică, în loc să ai un autobuz 29 pe traseu care să deservească 40 de persoane, tu aduci 40 de autoturisme în traficul din Galați, care să îi transporte pe cei 40 de gălățeni unde au ei treabă: la Gara CFR, la Spitalul CFR etc.

Câte curse de taxi/persoană/zi va plăti Primăria Galați?

O altă întrebare este câte astfel de tichete va da primăria oamenilor din zonele rămase fără autobuze?

Va da câte 1-2 călătorii pe zi? Iar dacă omul are nevoie să facă 3-4 drumuri într-o zi, cum va proceda?

Și pe ce distanțe vor fi valabile tichetele?

Dacă luăm exemplul traseului 29 (desființat), poate că Primăria Galați va plăti cursa numai până în Țiglina 1.

Da, dar omul poate vrea să ajungă la Gara CFR, cum ajungea cu autobuzul de pe traseul 29 până astă-vară.

Și cum vor fi deconta taximetriștii aceste tichete (bonuri de călătorie) pe care le vor primi de la cetățeni?

Dacă primarul Pucheanu va insista cu tâmpenia asta cu taxiuri în loc de autobuze, Galațiul ar putea fi aruncat în haos.

Această propunere tembelă a primarului Pucheanu a fost criticată chiar și de PSD-iști de-ai lui, care au vrut însă să îl scuze susținând că a glumit.

Nu, nu a glumit absolut deloc.

Dimpotrivă, primarul Pucheanu era extrem de entuziasmat că ar putea da bani publici pentru curse de taxi, argumentând că astfel activitatea va deveni rentabilă.

Primarul Pucheanu a scăpat de termoficare, pe care a aruncat-o în cârca gălățenilor, iar acum vrea ca, încet-încet, să externalizeze și serviciul de transport public local.

Păi, dacă e pe-așa, atunci de ce mai are nevoie Galațiul de primar și primărie?, din moment ce municipalitatea nu mai administrează mare lucru și refuză să își asume responsabilitatea când vine vorba să rezolve problemele stringente ale comunității.

Urmărește articolele din faramogul.ro și pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să ne ajuți să continuăm, ne poți face o donație dând click AICI. Sau poți da click mai jos, spre contul de Patreon al ALTERNATIVA – Jurnalism Fără Mogul. Mulțumim!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu