Primarul municipiului Galați a identificat 11.000 de locuri de parcare. Inclusiv astea?

In Local, TraficChin

A început de prin septembrie și continuă pe tăcute închirierea locurilor de parcare pentru autoturismele personale ale cetățenilor . Au fost reacții  pro și contra în Consiliul Local, dar niciodată nu s-a vorbit de inventarul autoturismelor existente în Galați, deși este ușor de aflat – are mașină personală cine plătește regulat impozitul pe automobil.  Era elementar de comunicat această situație de stare, pentru a evalua dimensiunea dezastrului care urmează – câți dintre plătitorii de impozite pe casă și pe mașină vor rămâne cu mașina bună de parcat în sufrageria personală. Sau domn Primar a inventariat  suprafețe, socotind la grămadă spațiile libere existente prin municipiu?  Dar pot fi aceste spații locuri de parcare, fără a le amenaja, a le marca și a le accesibiliza?  O serie de argumente ieșite de puțurile gândirii publice arată un răspuns aflat la mintea oricărui animal politic, rătăcit în administrație: NU!

  1. S-au cheltuit (sifonat) prin firmele clientelare sume uriașe pentru a monta garduri de sârmă, piloni, pivoți și jardinière de blocare a accesului mașinilor, și foarte puțini pentru crearea de noi locuri de parcare.
  2. Locurile existente sunt de regulă insuficiente, și pentru că sunt blocate de mașini de transport, de mașini expuse la vânzare sau de epave abandonate. Acestea au fost, sunt și vor fi la locurile lor și pe viitor, deoarece Poliția Locală nu are astfel de preocupări de salubrizare a spațiilor publice.
  3. Dacă impozitul pe mașini există, dacă taxa de parcare există, se cheamă că PSD-ALDE „ arde” votantul pomenilor electorale cu altă taxă de protecție, „taxa de loc de parcare”, cu valoare aberantă, de tip liberal, ieșită de pe urma unei licitații, ccare contrazice pe fond scârbosul populism și socialism al stângiștilor de la Putere (vorba lui Țuțea, cu stânga nu poți să-ți faci nici măcar cruce, dar să mai și guvernezi…). Apropo de Putere, Opoziția are de-a gata un subiect de dezbatere încinsă privind acest flagrant atac la buzunarul cetățeanului, mai ales că vin la pachet și amenzile stoarse de Poliția Locală tip miliție PSD.
  4. Nu puține vor fi situațiile de conflict și de distrugere de mașini și de bătăi între vecini, după ce locul „licitat” și ținut liber va fi ocupat de un șofer sosit ocazional într-o anumită zonă. Este de domeniul imbecilismului să crezi că locurile „rezervate” nu vor fi ocupate, și apoi – chiar reclamate la Poliția Locală – vor fi rapid eliberate (societatea Gospodărire Urbană este deja „atacată” cu concesionarea serviciilor de ridicare de mașini, deci încă o afacere ce duhnește a clientelism politic se coace la focul mic al interesului de Partid).
  5. Declarațiile Primarului Ionuț Pucheanu sunt și arogante, și iresponsabile, atunci când i se amintește și de locurile de parcare pentru musafiri: „Peste tot în Galaţi sunt mai puţine! Eu îmi asum riscul de a aduce la bugetul local nişte venituri pe care nu le realizăm. Îmi asum riscul ca, pe domeniul public, Primăria municipiului Galaţi să încaseze banii pe care ar trebui să îi scoată. Cine vrea să ştie că o anumită bucată îi este destinată pentru parcare va participa la licitaţie”.
  6. Liberalii din PNL (excepție fac o seamă de pesediști deghizați, care n-au scos un cuvânt despre enormitățile induse de gestionarea locurilor insuficiente de parcare din Galați) au cerut ca după amenajare și marcare, locurile scoase la licitație(sau închiriere?) să fie anunțate în presă, pe site-ul Primăriei și în parcările (blocurile) la care se licitează locurile de parcare. Locurile s-au notat, s-au ocupat, dar anunțuri afișate nu prea au fost.
  7. (I)logica Primarului și a „experților” săi va propaga alte aberații ale procedurilor debile care vând locuri inexistente de parcare: cei cu garaje vor continua să ocupe trei locuri (garaj, locul din față și locul din parcare), garajele transformate în ateliere de producție sau închiriate ocazional vor aglomera spațiile și așa insuficiente, locurile rezervate pentru vizitatori nu au fost luate în calcul, surplusul de mașini de la anumite ore și zile se va regăsi pe trotuare, sau – foarte grav – pe carosabil,  blocând circulația deja greoaie ( pentru că Primăria Pucheanu a „investit” în montarea unei puzderii de piloni de blocare a accesului mașinilor, în loc să amenajeze parcări – trăiască sifonarea!)
  8. Unde vor putea parca maşinile cetăţenii care nu vor participa la licitaţia publică din zonă? Dar cei care nu au bani sau au mașină de serviciu? Dar cei care își vor cumpăra mașină după licitație, unde vor parca? Vor fi cetățeni SH pentru că au venit mai târziu la împărțeala tainului pesedist?
  9. etc.
E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu