Primăria Galați a lansat astăzi (miercuri, 30 august 2023) pe portalul SEAP licitația pentru achiziționarea de „Servicii pentru elaborare de branding și comunicare a Municipiului Galați”.
Anunțul a fost postat în SEAP la ora 15,23, iar 12 minute mai târziu, la ora 15,34, a apărut deja prima ofertă (vezi foto mai jos).
Firma Communication ON SRL, cu sediul în București, este gata să încaseze aproape 50.000 de euro de la Primăria Galați pentru a elabora „o strategie de marketing și de promovare a orașului”.
Una nouă, adică o nouă strategie de promovare, pentru că, vorba aia, „vechea strategie” pentru care Primăria Galați a alocat, în anul 2017, suma de 113.000 de lei, dar în final a plătit numai 38.000 de lei firmei IV Future SRL Galați, era expirată.
Potrivit anunțului postat pe SEAP, firma care va câștiga licitația de 245.000 de lei lansată de Primăria Galați va trebui să facă următoarele lucruri:
1) Să realizeze analiza SWOT (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) a destinației, adică să găsească punctele tari ale Galațiului, punctele slabe ale Galațiului, oportunitățile Galațiului și factorii (amenințările) care pot dăuna promovării Galațiului.
2) Să realizeze 5 Focus grupuri aferente cercetării calitative (5-6 persoane/Focus Grup, categorie generală, mediu de realizare online)
3) Să evalueze imaginea Galațiului în mediul virtual, prin intermediul analizei calitative a reputației de brand
4) Să propună un concept creativ de brand de oraș precum și propuneri de slogan si mesaje cheie.
5) Să elaboreze o strategie de marketing teritorial, cu definirea grupurilor țintă și a canalelor specifice de comunicare. Vor fi realizate creații grafică pentru materiale promotionale – cărți de vizită, plicuri, mape, flyere, postere, panouri outdoor, roll-up-uri, bannere, articole papetarie.
De asemenea, firma care va realiza strategia de promovare a Galațiului va trebui să livreze și un soi de manual în care să fie identificat potențialul turistic al Galațiului, urmând să fie îndeplinite următoarele cerințe.
” – Realizarea unei analize a potențialului destinației pe baza informațiilor din statisticile actualizate, cercetărilor sociologice disponibile, dar și a datelor relevante colectate din mediul online specific
– Propunerea unui concept de destinație turistică axat pe elementele de noutate și unicitate ale destinației (municipiul Galați – n.red.)
– Direcții de comunicare pentru promovarea conceptului de destinatie turistică”,
se precizează în anunțul postat de Primăria Galați pe SEAP.
Așadar, Galațiul a rămas în urma unor municipii ca Oradea, Cluj-Napoca, Brașov, Sibiu sau Iași pentru că nu avea un „concept de destinație turistică”.
De asta s-a depopulat masiv Galațiul în ultimii ani – inclusiv din 2016 încoace, de când Ionuț Pucheanu a devenit primar – pentru că nu a avut o „strategie de comunicare și de promovare”, nu din cauză că orașul este administrat execrabil, că nepotismul (vezi finul lui Pucheanu și cel al senatorului PSD Marius Humelnicu, care au ajuns mari directori la Piețe Galați) sufocă Galațiul, că tinerii capabili nu au șanse să se realizeze, să își facă un viitor în acest Galați confiscat de haita flămândă a lui Pucheanu & PSD.
Primăria Galați așteaptă oferte pentru licitația de 245.000 de lei până în data de 4 septembrie 2023, ora 17.00, după care urmează să fie anunțat numele fericitului câștigător al acestei „castane” din bani publici.