Ultima „ctitorie” a administrației Pucheanu în materie de siguranța traficului dovedește că singura siguranță urmărită este cea a cheltuirii banului public în circuit închis, repede și cu cine trebuie.
Un sens giratoriu absolut inutil, costisitor și dubios contractat a fost recent făcut pe trei sferturi pe una dintre cele mai fluente artere din oraș. Deci o arteră aparent fără nevoie de resistematizare. În schimb, când a venit vorba de siguranța efectivă în trafic, două detalii confirmă indiferența autorităților vizavi de obiectivul asumat prin propaganda biroului de presă al Primăriei Galați.
Pe 12 octombrie, instituția condusă de primarul Pucheanu anunța triumfalist că au demarat lucrările de amenajare a unui nou sens giratoriu, în intersecția dintre bulevardul Dunărea și strada Saturn.
Dacă nu știați cumva, bulevardul Dunărea i se spune mai nou străzii care cică pleacă de la Uzina de Apă nr. 2, urcă la Turnul TV, levitează virtual pe undeva pe deasupra terenului fostei cazărmi a Poliției de Frontieră și aterizează pe planetă din nlou, undeva pe lângă Școala nr. 3.
Asta ca o dovadă că minciunile electorale ale administrației Pucheanu au devenit planetare, fiind urcate inclusiv pe Google…
Revenind la siguranța clamată de Primăria Galați, după 7 zile de la propagarea cu trâmbițe și tobe a nemaivăzutei ctitorii, de la blocarea circulației în zonă și crearea unui trafic de coșmar pe ruta alternativă ce ocolea pe la Ultimul Leu și la deal pe Brăilei, de la folosirea ileghală a poliției locale, plătite din bani publici, ca să păzească lucrările desfășurate de o firmă privată, zona arăta ca îăn fotografia de deschidere a acestui articol.
Dar să zicem că, venind dinspre Plaja Dunărea, traficul este aproape inexistent și lipsa marcajelor și a indicatoarelor poate fi oarecum corelată cu lipsa „beneficiarilor”. Adică a conducătorilor auto pe care să-i dirijeze.
În schimb, inclusiv aseară, 18 octombrie, traficul din cele două direcții intens circulate ajungea într-un sens giratoriu semnalizat doar cum se vede în imaginile următoare.
Adică un sens giratoriu din care lipseau indicatoarele de „Cedează trecerea”, indicatoare corelative celor circulare, albastre, cu 3 săgeți circulare sau cu o săgeată îndreptată către dreapta-jos, care marchează prezența sensului giratoriu în sine, respectiv ocolirea cercului central propriu-zis.
Investiții pentru buzunare, nu pentru bunăstare
De fapt, investiția în sensul giratoriu de la intrarea spre Plaja Dunărea nu este despre siguranța în trafic.
O situație absolut critică în privința siguranței în trafic este, de exemplu, pe nou denumitul bulevard Dunărea, cea a bicicliștilor.
Pe această arteră, acum mai bine de un an, pe 23 iunie 2020, a avut loc un accident groaznic, care a lăsat o familie fără unicul copil.
Tragedie lângă Uzina de Apă. Un copil de 15 ani a murit după ce a căzut de pe bicicletă | FOTO și VIDEO
De atunci și până acum, răspunsul Primăriei, instituția ce administrează drumul, nu a fost crearea vreunei piste de biciclete, deși acest lucru s-ar fi putut face pe trotuarul drept, în sensul de urcare. Nu s-a luat vreo măsură vizavi de limitarea vitezei în preajma trecerii de pietoni de la poarta din deal a Uzinei de Apă. Un loc unde trebuie să te înarmezi cu ceva curaj ca să traversezi, în special pe la ore de vârf.
În schimb, pur și simplu s-a găsit o nouă modalitate de cheltuire cu dedicație a banului public.
Și asta pe o lucrare care să înghită cât mai mult asfalt, ceea ce știu să vândă cel mai bine furnizorii de casă ai Primăriei.
După cum se poate vedea, între ora de publicare a anunțului pe SICAP, 11:27, și ora de răspuns a ofertantului, 11:38, au trecut 11 minute.
Minune! În doar 11 minute firma Citadina ’98 a reușit să elaboreze oferta, cu prețuri pe bucată, cu cheltuieli de manoperă, cu tot ce presupune o astfel de lucrare (cheltuieli neprevăzute, costuri de organizarea a șantierului, consumabile, cheltuieli colaterale etc.) pentru ceea ce vedeți mai jos. Ba a mai și rezultat prețul la virgulă și bănuț față de ce estimase beneficiarul-solicitant, Ecosal Prest SA, firma unde și-a lăsat locul cald pe scaunul de director primarul Pucheanu…
Dacă observați, descrierea de mai sus nu include și organizarea de șantier. Această parte destul de costisitoare, ca să rămână cât mai mulți din cei aproape 40 de mii de euro în profitul firmei, a fost pusă în sarcina cetățenilor.
Cum? Prin folosirea agenților de poliție locală – plătiți din banul public să fluidizeze traficul, nu să păzească șantierul unei firme private – pe post de „defluatori” la capetele lucrării, în locul unor muncitori cu paleta care să dea drumul alternativ autovehiculelor din sensuri opuse.
Încă un sens giratoriu instalat în Galați și alți bani dați de două ori din taxele gălățenilor. Polițiștii locali, „angajați” la un asfaltator de casă | VIDEO
Bineînțeles, cine vrea să creadă în coincidențe n-are decât, noi chiar mai avem o coincidență de livrat. Este vorba despre o fotografie de pe 31 iulie acest an, în primul weekend după deschiderea Plajei Dunărea, când încă nu se găsise o soluție pentru o parcare suplimentară fiindcă cea de la plajă nu mai făcea față.
Puteți observa în fotografia de mai sus, deja aduse la fața locului cu cel puțin o lună mai devreme, pe la începutul verii, elementele prefabricate care tronează astăzi în mijlocul sensului giratoriu…
O inepție care să înghită cât mai mult asfalt în locul unei creșteri a suprafeței de spațiu verde
S-a făcut un sens giratoriu cu doar trei ieșiri, între o alee folosită un sezon din patru, doar la anumite ore, și o stradă cu trafic de câteva sute de ori mai intens decât al respectivei alei.
În loc de o intersecție dirijată, cu eventuale semafoare cu funcționare temporară, cu timpi variabili dictați de fotocelule pentru măsurarea lunghimii cozilor de așteptare, cu spații verzi consistente obținute prin reducerea „lacului” de asfalt din zonă, s-a preferat o inepție.
Practic, actualul sens giratoriu nici nu era necesar. Cum să faci sens giratoriu cu trei ieșiri din care doar două suntvrealmente circulate trei sferturi de an?
Păi, da, veți spune, dar cum să pui o filmă specializată în asfaltări să facă ceva ce implică mai mult spațiu verde. E ca și cum ai pune rechinul să mănânce alge. Sau șacalul brocoli…
Acum înțelegeți de ce este taxa de habitat atât de mare, unde se duc mare parte din banii strânși cică pentru căratul gunoiului?
Află cum Pucheanu a majorat cu 68% taxa de habitat, de când a ajuns primar
Acum înțelegeți de ce Pucheanu este singurul primar din țară care-și execută silit cetățenii încă din timpul anului fiscal pentru datorii curente?
Pesedistul Pucheanu a început Marea Executare Silită a gălățenilor! Culmea, popriri de conturi pentru taxele și impozitele pe anul curent! FACSIMIL
Dacă se urmărea și siguranța, dar și un câștig, inclusiv de mediu, pentru zona respectivă, se putea sistematiza intersecția deja existentă, cu regulile deja existente. Fiindcă traficul dinspre și către plajă, în majoritatea timpului din an, este neglijabil în comparație cu cel dinspre strada Stadionului către sensul giratoriu de la IVAS.
Pentru orele de trafic mai intens, din cele trei-patru luni calde, se puteau monta semafoare cu funcționare temporară, doar un sezon și doar între anumite ore, cu senzori pe bază de fotocelule pentru măsurarea dimensiunii cozilor formate la intrarea și ieșirea din drumul către plajă, cu soft de modificare a timpilor de roșu-verde.
Ar fi fost vorba de măsurarea a doar 2 posibile cozi/șiruri de autovehicule – cea dinspre plajă și cea dinspre celălalt sens giratoriu, de lângă IVAS, al mașinilor care vor să facă la stânga, spre plajă.
În plus, dacă se restrângea gura drumului de acces către plajă la câte o bandă pe sens – nu marea de asfalt care era înainte și este și acum – se câștiga o mulțime de spațiu propice înființării unei zone verzi.
Spațiul verde nou creat ar fi compensat desființarea unei benzi de spațiu verde – pe trotuarul drept cum se urcă spre Turnul TV – lățindu-l pentru a încăpea și o pistă de biciclete cât mai ferită de pericolele din traficul autovehiculelor.
Dar, cu studii incerte și experiență profesională tinzând spre zero barat, cum reiese din CV-ul primarului care își va lăsa amprenta a cel puțin două mandate dezastruoase financiar pentru acest oraș, e greu să-ți vină în minte chiar și asemenea soluții simple… Mai simplu este să faci o cumpărare directă într-un sistem de licitații corupt și să verși bani cu nemiluita – aproape 40 de mii de euro pentru o încropeală de cerc asfaltat – în buzunarul unei firme de casă. Atât s-a putut.