Primăria Galați a amânat în mod nejustificat anunțarea câștigătorului licitației trucate de la Festivalul Scrumbiei 2024. În cele din urmă i-a pasat firmei PSD-istului Florin Pâslaru contractul de 260.000 de lei

Administrația Pucheanu a stat și s-a gândit timp de două săptămâni cui anume să dea contractul pentru Festivalul Scrumbiei 2024 din Galați. Licitația era una banală, căci nu vorbim despre construirea vreunui lot de autostradă, ci de un festival amărât de provincie, care însă îi va costa mult pe gălățeni: 260.000 de lei pentru trei zile de așa-zisă distracție.

Licitația pentru Festivalul Scrumbiei 2024 s-a încheiat pe 26 martie. Atunci a fost ultima zi în care firmele interesate au mai putut trimite oferte.

Cu toate astea, câștigătorul a fost anunțat abia ieri (10 aprilie 2024), adică după 15 zile.

În mod normal, deliberarea nu trebuia să dureze mai mult de 2-3 zile.

De fapt, nu ar fi trebuit să dureze decât 2-3 secunde, pentru că, vă reamintim, Caietul de sarcini a fost făcut în așa fel încât să câștige o anumită firmă (vezi articolul mai jos).

Miroase a licitație cu dedicație la Festivalul Scrumbiei 2024. Primăria Galați a făcut caietul de sarcini astfel încât să câștige „firma care trebuie”. Miza: bugetul de 260.000 de lei, din bani publici

Administrația Pucheanu a impus în Caietul de sarcini numele a trei artiști: Chef Cătălin Scărlătescu, Mandinga și Mahala Rai Banda.

Numai o firmă care știa că în Caietul de sarcini vor fi trecuți acești trei artiști ar fi putut să își asigure din timp serviciile acestora fix în perioada solicitată pentru Festivalul Scrumbiei.

Nu avea nimeni cum să îi antameze pe toți trei în cele 5 zile (21 martie – 26 martie), cât a fost timpul alocat de administrația Pucheanu pentru înscrierea și participarea la licitație.

În cele din urmă, după inexplicabila prelungire de 15 zile, Primăria Galați a anunțat că firma câștigătoare a licitației pentru Festivalul Scrumbiei 2024 este PAF Media SRL, care aparține fostului deputat PSD Florin Pâslaru, patron de facto al postului local de televiziune TV Galați.

Este atât de evidentă mișcarea pe care a făcut-o Primăria Galați băgând la înaintare firma lui Pâslaru pe post de firmă-paravan, încât nu trebuie să ai două facultăți ca să realizezi că altă firmă se va afla de fapt în spatele festivalului.


Fără Mogul are nevoie de sprijinul vostru. Donați o sumă de bani (în lei) în contul de mai jos al Asociației ALO și susțineți publicația faramogul.ro

RO 62 BREL 0002 0014 6866 0100


În primul rând, firma lui Pâslaru (PAF Media) nu dispune și nici nu avea de unde să închirieze 15 căsuțe/standuri, cu dimensiunea de 2 x 3 metri, de același model și cu culori identice, așa cum a specificat Primăria Galați în Caietul de sarcini (vezi foto mai jos).

Apoi, firma lui Pâslaru, PAF Media SRL, nu avea de unde să facă rost, pe cont propriu, de 15 expozanți care să fie convinși să vină și să vândă la Festivalul Scrumbiei 2024 din Galați.

Pâslaru nu se ocupă cu așa ceva, el este obișnuit cu lucruri mici, minore, 2-3 grătare trântite pe Faleză și cu asta, basta.

Mai mult, este greu de crezut că PAF Media (firma familiei PSD-istului Pâslaru) avea/are angajați calificați pentru codurile CAEN specificate în Caietul se sarcini și anume: activități recreative și distractive (cod CAEN 9329) și  activități suport pentru interpretare artistică (spectacole) – cod CAEN 9002.

Cel mai probabil altă firmă va veni cu căsuțele, cu standurile și cu comercianții care vor vinde pește la festival, o firmă care a mai făcut astfel de evenimente.

Iar acest lucru va fi posibil pentru că Primăria Galați a dat voie firmei câștigătoare, în Caietul de sarcini, cităm, „să încheie acorduri de parteneriat/asocieri cu alte entități cu ajutorul cărora poate să ducă la îndeplinire toate cerințele din prezentul caiet de sarcini” (vezi foto mai jos).

Păi asta însemna că orice firmă mică, de partid, apropiată PSD-ului putea câștiga licitația, pentru ca apoi să se asocieze cu o firmă care chiar a bifat diverse festivaluri cu specific pescăresc, și să obțină astfel un contract destul de mare din bani publici.

Sunt destule elemente care ne fac să credem că Primăria Galați a vrut să mascheze numele adevăratei firme care se va ocupa de tot ce înseamnă Festivalul Scrumbiei, băgând la înaintare, de fațadă, firma PAF Media SRL, care va fi doar un banal intermediar.

Serios, îl vedeți pe Pâslaru în stare să îi aducă la Galați, la pachet și în același weekend, pe Scărlătescu, Mandinga și Mahala Rai Banda?

Pâslaru a fost și va rămâne doar un intermediar de duzină, cu o firmă abonată la contracte cu Primăria Galați condusă de PSD-iști, dar care nu poate face decât cel mult un festival prin mediul rural, în comunele din județ controlate de Fotea.

Așa că, cel mai probabil, suma asta de 260.000 de lei, cât va costa Festivalul Scrumbiei 2024 Galați, va fi împărțită de PAF Media cu o altă firmă, iar administrația Pucheanu, în prostia ei, va considera că lumea nu s-a prins că asta a fost o licitație cu dedicație.

Ba s-a prins, pentru că a fost prea evident șmenul!


Urmărește faramogul.ro și pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să ne ajuți să continuăm, ne poți face o donație dând click și AICI. Sau poți da click mai jos, spre contul de Patreon al ALTERNATIVA – Jurnalism Fără Mogul. Mulțumim!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Exit mobile version