Te apucă râsul când îi vezi pe nepricepuții care au ajuns să conducă județele Galați și Brăila că câtă lejeritate vorbesc despre cum vor construi ei un aeroport în câmp la Braniștea.
Vorbesc ca și cum construirea unui aeroport ar fi sinonimă cu asfaltarea unei banale gropi în asfalt.
Nu am fi dat importanță acestui subiect referitor la construirea unui aeroport în zona Galați- Brăila, dar constatăm că autoritățile din cele două județe, în delirul lor administrativ, au început să se ia în serios și să prezinte acest proiect ca și cum el ar beneficia deja de sursa de finanțare și, în general, de garanții solide pentru a fi dus la bun sfârșit.
În realitate, totul se bazează doar pe vorbe goale și multă campanie de PR menită să prostească, să amețească lumea de bună credință.
Singura certitudine în tot acest proiect cu privire la construirea unui aeroport între Galați și Brăila este că președinții celor două consilii județene din Galați și Brăila au semnat un protocol de colaborare că sunt de acord… cu construirea aeroportului.
E ca și cum un cuplu (soț și soție) care își dorește copii ar semna un act prin care să confirme că este de acord să aibă copii.
Astăzi (luni, 7 martie 2022), președintele CJ Galați, Costel Fotea, și președintele CJ Brăila, Francisk Chiriac (ambii PSD, foto deschidere) au pozat dându-și mâna pentru viitorul aeroport.
Gazetele au preluat pe nemestecate spusele celor doi și le-au găzduit (probabil contra cost) în paginile lor, anunțând că s-a mai făcut un pas pentru ridicarea Aeroportului Galați – Brăila.
Președintele Costel Fotea se laudă că acest aeroport ar fi cuprins în Master Planul General de Transport al României.
Dar unde anume este trecut? La erată, la capitolul „și altele”?
Să nu uităm că PSD-iștii au făcut și în trecut glume cu acest Master Plan General de Transport (MPGT).
De pildă, în 2016, fostul premier PSD Victor Ponta prezenta un astfel de MPGT prin care anunța că în următorii 15-20 de ani România se va umple de autostrăzi și drumuri expres.
Potrivit Master Planului de Transport al lui Ponta, numai pe sectorul rutier, până în anul 2020, erau planificate proiecte in valoare de 13 miliarde de euro, deși existau fonduri disponibile doar pentru o treime.
Evident, marile proiecte din Master Plan au rămas doar pe hârtie.
Acum, alți PSD-iști la fel de mitomani ca Ponta, dar de loc din Galați și Brăila, vântură din nou Master Planul General de Transport, ca și cum simpla adăugare a Aeroportului Galați – Brăila în MPGT ar și garanta construirea acestuia.
Până ca gălățenii și brăilenii să afle din ce bani anume se va construi aeroportul mult promis de politruci, președinții Fotea și Chiriac au grijă să cheltuie bani de la bugetele locale județene ale Galațiului și Brăilei „pentru realizarea primelor expertize şi analize, precum şi a mai multor documente tehnice”.
Se vor face studii de fezabilitate, se vor întocmi hârtii și alte hârtiuțe.
„În perioada următoare vom demara procedurile pentru realizarea studiului de fezabilitate și a tuturor expertizelor tehnice necesare – de vânt, de precipitații, număr de ore de ceață, număr de ore de soare, structura solului și altele…”,
a anunțat astăzi președintele CJ Galați, Costel Fotea, după ce a dat mâna cu omologul său de la Brăila, Francisk Chiriac.
După care același președinte Fotea a precizat cel mai important lucru și anume că deocamdată nu a fost identificată sursa de finanțare pentru construirea Aeroportului Galați – Brăila.
„În paralel vom face demersurile necesare pentru finanțarea acestei investiții extrem de importantă pentru dezvoltarea regiunii noastre”,
a adăugat Fotea.
Păi dacă nici măcar nu au idee de unde anume ar putea obține banii pentru aeroport, de ce politrucii din Galați și Brăila pozează fericiți dându-și mâna peste proiect și vorbesc ca și cum ar ști și data când va avea loc primul zbor?
Sursa foto: contul de Facebook al președintelui CJ Galați, Costel Fotea