Încă un sens giratoriu instalat în Galați și alți bani dați de două ori din taxele gălățenilor. Polițiștii locali, „angajați” la un asfaltator de casă | VIDEO

In Actual, ImpoziTaxe, Local

La amenajarea unui nou sens giratoriu, acei gălățeni care au privirea limpede și mintea la ei au putut observa cum sunt buzunăriți pe față de către Primăria Galați și firmele sale „de casă”.

Pe lângă banii economisiți de asfaltatorul contractat probabil printr-o nouă achiziție directă și netransparentă, gălățenii au „detașat” și doi polițiști locali, plătiți cu salarii și beneficii mult peste medie, în posturi de muncitori cu paleta.

Dacă pe drumurile naționale sau pe autostrăzi, dar și la lucrările prestate de firme ce nu fac parte din grupul celor „abonate” la lucrările Primăriei Galați, reconfiguarea și dirijarea traficului intră în sarcina constructorilor, la noi cetățeanul plătește de două ori.

Orice lucrare, când se contractează, are un capitol ce prevede organizarea de șantier, protecția mediului și, atenție!, reconfigurarea traficului pe perioada lucrărilor.

Contractorul prevede acolo sume din care va plăti indicatoare/semafoare/marcaje temporare, dar și eventual personal care să dirijeze traficul, după caz.

Planul de redirecționare a traficului se supune inclusiv avizării poliției rutiere, care are reprezentant în comisia de siguranța traficului organizatp de primărie.

Dar, ca să nu plătească din încasările proprii doi muncitori în plus, Citadina ’98 (după cum scria pe basculanta ce încărca molozul și combinezoanele muncitorilor) a primit o „sponsorizare” ad-hoc din taxele gălățenilor.

La capetele lucrării, pentru a asigura – prin comunicare cu stații radio și semnalizare cu palete roșu-verzi – dirijarea traficului alternativ pe banda rămasă liberă, firma Citadina ’98 ar fi trebuit să-și posteze doi muncitori.

Doar că în locul lor au fost „detașați” – că ce nu face Primăria pentru firmele protejate! –  doi polițiști locali. Aceștia sunt plătiți cu salarii imens de nesimțite raportat la atribuțiuni, de vreme ce aceste salarii  sunt adesea invidiate de către colegii lor de la poliția națională, în special prin diverse comunicate ale sindicatului de profil.

De exemplu, comunicatul Europol în care liderul Cosmin Andreica, când a venit vorba anul trecut ca doar polițiștii locali să primească stimulente de risc de infectare cu COVID-19, opina:

„Apreciem că este vorba de o bătaie de joc la adresa colegilor noștri (polițiștii naționali, n.n.), cu atât mai mult cu cât vorbim, prin comparație, de polițiștii locali, care oricum au salariile mai mari decât noi, pe baza grilelor pe care și le-au stabilit în consiliile locale, iar atribuțiile lor sunt undeva la 10% din ceea ce avem noi.”

Poate d-l Andreica de la Europol nu știe, dar la Galați polițiștii locali s-ar putea să încaseze chiar mai mult decât se vede din salariile negociate cu autoritatea locală!

În filmul de la finalul acestui articol, vedem doi polițiști locali gălățeni, cu mașina de serviciu din dotare, ce „prestează” pentru firma de construcții Citadina ’98 (din grupul de firme Vega, Lemacons etc.) dirijând traficul în locul a două semafoare portabile sau al unei perechi de muncitori cu palete de semnalizare.

Imaginați-vă acum cam cu ce tupeu s-ar putea duce poliția locală Galați în control la Citadina ’98, ca la orice agent economic, să-i verifice la îndeplinirea condițiilor de mediu, autorizații, aviz de siguranță la incendiu sau în principiu orice altceva pentru care ceilalți agenți economici gălățeni primesc periodic vizita polițiștilor locali veniți în controale.

Păi, nu mi ți-i ia familia Istrate, care stăpânește firmele Vega ’93, Lemacons, Citadina ’98, la mișto? ”Ia te uită, au venit curcanii de-i pusesem să dea din aripi în gol la noi pe șantier!”…

Ce scrie în contracte și cum sunt acestea dublate de lucrări inventate

Cazul de ieri este unul minor în comparație cu alte lucrări, unde gălățenii au plătit de s-au spetit lucrări la dublu și habar n-au avut.

Unul dintre cazurile cele mai flagrante este cel al porțiunilor de străzi din jurul parcării supraetajate din Mazepa, de lângă blocul R5.

Să ne amintim cum La parcarea supraetajată, Primăria dădea pe borduri și de 10 ori mai mult, iar o lucrare abia votată era deja pe jumătate terminată! | AUDIO&FOTO

Acolo, deși erau prevăzute din proiectul parcării refacerea zonei înconjurătoare și readucerea la starea inițială, cu bani dați special pentru acest capitol, după inaugurarea parcării, municipalitatea, cu votul unanim al tuturor (27) consilierilor locali din mandatul trecut, a scos la licitație o lucrare de jumătate de milion de euro din care mai bine de jumătate erau fix pentru zona din jurul parcării.

Practic, au mai adăugat o caricatură de părculeț în spatele parcării și au adăugat și restul de stradă Roșiori până la biserica Sf. Precista și au scos bani din bugetul local pentru acte acoperitoare ca și cum ar fi vorba despre o nouă lucrare.

Deci, s-a inventat o nevoie de asfaltare și înlocuire de borduri într-o zonă care fusese deja reamenajată conform contractului pentru parcarea supraetajată. Astfel, s-a putut contracta urgent prin ECOSAL și plăti cam cu jumătate de milion de euro din bani publici, către o firmă „prietenă”, ceva ce, în cea mai mare parte, se executase în contul altui contract și altor bani publici.

De fapt, la momentul când s-au votat cele 500 de mii de euro în Consiliul Local, asfaltul proaspăt și bordurile noi erau deja puse pe 80% din lucrare. Mai mult, licitația – prin ECOSAL-ul unde o directoare de paravan execută în continuare ordinele jupânului Pucheanu – s-a ținut tocmai la aproape o lună după încheierea întregii asfaltări!

Adică, vorba lui Toma Caragiu: „concursul se ține joi, dar postu-i ocupat de marți” – lucrările s-au contractat la final de august 2020, dar erau terminate de la începutul lunii…

Caiet de sarcini publicat de ECOSAL (condus de o directoare care nu iese din cuvântul primarului Pucheanu) pe 27 august, într-o joi – nu după apoi, ci mult după finalizarea lucrărilor din jurul parcării supraetajate din Mazepa
Situația asfaltărilor și înlocuirilor de borduri în zona „str. Roșiori – zona de racordare strada Ovidiu-strada Armata Poporului, drum acces biserica Sf. Precista și drum lateral bl. R5 + infrastructura și suprastructura spate parcare supraetajată cartier Mazepa I” pe 7 august 2020: 80% terminate.


Dacă vrei să sprijini publicația Alternativa – Jurnalism fără mogul, o poți face AICI. Sau dă click mai jos, spre contul de Patreon, pentru donații. Mulțumim!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu