Fix acum 7 ani, președintele CJ Galați, Costel Fotea (PSD), prezenta primele imagini cuprinse în proiectul noii centuri a Galaţiului care urma să fie depus pe data de 27 decembrie 2017 pentru obţinerea de fonduri europene nerambursabile, după cum a scris la acea vreme ziarul Monitorul de Galați.
Finanțarea europeană a fost obținută, pentru că dosarul era în regulă din punct de vedere al actelor.
Că podul hobanat era (de fapt, este!) o frecție la picior de lemn, o aroganță camuflată într-un proiect necesar pentru Galați – asta este altă discuție.
Costurile întregului proiect de modernizare a centurii ocolitoare a municipiului Galați au fost de 135.196.480 de lei (29.555.019 euro).
Din punct de vedere tehnic, acest proiect complex a fost împărțit în patru tronsoane, potrivit PressHub:
1) Tronsonul I, str.Brăilei – Viaduct Sidex, în lungime de 3.050 de metri și o lățime de 14 metri, cu patru benzi de circulație, 4×3,50 m;
2) Tronsonul II, între Viaduct Sidex și Bulevardul G. Coșbuc, în lungime de 3.706 metri, lățime variabilă până în 14 metri;
3) Tronsonul III, între bulevardul George Coșbuc și str. Al.Măcelaru/str.Traian, în lungime de 567 de metri și lățime de 14 metri;
4) Tronsonul IV, între str.Traian/ Macului și Calea Prutului, în lungime de 3.542 de metri și lățime variabilă între 7,00 și 10,5 metri, cu două benzi de circulație 2×3,5 metri.
Podul hobanat a fost inclus în tronsonul II și, conform unor estimări, construirea acestuia a costat aproximativ 10 milioane de euro, adică o treime din întregul proiect de modernizare a centurii ocolitoare.
Astăzi, 12 decembrie 2024, acest pod hobanat de la Filești a ajuns în faza testelor de rezistență cu camioane, după cum a anunțat președintele CJ Galați, Costel Fotea.
Așadar, a fost nevoie de 7 ani (!) pentru ca un amărât de pod, fie el și hobanat, de numai 700 de metri lungime să poată fi construit și să ajungă astăzi, 12 decembrie 2024, în faza testelor de rezistență.
Fotea a mai spus că vor urma testele dinamice, unde vehiculele vor simula diferite viteze de deplasare, după care, cităm, „podul va fi gata de drum!”.
Mult lăudatul pod hobanat arată spectaculos în pozele de PR făcute de „sclavii” lui Fotea, iar dacă ar fi să „lăudăm” un pic acest proiect „ex-tra-or-di-nar” am spune că singura lui utilitate este aceea că traversează râpa de la Filești 🙂 .
Sursa foto: Facebook/Costel Fotea