Podul hobanat de la Filești, un moft de 10 milioane de euro, este aproape gata. Acest pod extrem de costisitor va scurta drumul de pe centura mică a Galațiului cu „imensa” distanță de 2,4 kilometri

In Actual, Economic, Local

Podul hobanat de la Filești (foto) a fost de la bun început un moft al administrației PSD Galați. Acest pod despre care președintele CJ Galați, Costel Fotea, a vorbit pentru prima dată în decembrie 2017, adică acum 7 ani, este pe cât de spectaculos, pe-atât de inutil și de scump. După unele calcule, podul hobanat a costat aproximativ 10 milioane de euro, iar „marea” lui utilitate este aceea că va scurta drumul de pe centura mică a Galațiului cu „imensa” distanță de 2,4 kilometri. Cel puțin așa susține presedintele Fotea, dar noi credem că podul hobanat nu scurtează drumul nici măcar cu 500 de metri darămite cu 2,4 km.

Fix acum 7 ani, președintele CJ Galați, Costel Fotea (PSD), prezenta primele imagini cuprinse în proiectul noii centuri a Galaţiului care urma să fie depus pe data de 27 decembrie 2017 pentru obţinerea de fonduri europene nerambursabile, după cum a scris la acea vreme ziarul Monitorul de Galați.

Finanțarea europeană a fost obținută, pentru că dosarul era în regulă din punct de vedere al actelor.

Că podul hobanat era (de fapt, este!) o frecție la picior de lemn, o aroganță camuflată într-un proiect necesar pentru Galați – asta este altă discuție.


Fără Mogul are nevoie de sprijinul vostru. Donați o sumă de bani (în lei) în contul de mai jos al Asociației ALO și susțineți publicația faramogul.ro

RO 62 BREL 0002 0014 6866 0100


Costurile întregului proiect de modernizare a centurii ocolitoare a municipiului Galați au fost de 135.196.480 de lei (29.555.019 euro).

Din punct de vedere tehnic, acest proiect complex a fost împărțit în patru tronsoane, potrivit PressHub:

1) Tronsonul I, str.Brăilei – Viaduct Sidex, în lungime de 3.050 de metri și o lățime de 14 metri, cu patru benzi de circulație, 4×3,50 m;

2) Tronsonul II, între Viaduct Sidex și Bulevardul G. Coșbuc, în lungime de 3.706 metri, lățime variabilă până în 14 metri;

3) Tronsonul III, între bulevardul George Coșbuc și str. Al.Măcelaru/str.Traian, în lungime de 567 de metri și lățime de 14 metri;

4) Tronsonul IV, între str.Traian/ Macului și Calea Prutului, în lungime de 3.542 de metri și lățime variabilă între 7,00 și 10,5 metri, cu două benzi de circulație 2×3,5 metri.

Un pod pe cât de spectaculos, pe-atât de inutil

Podul hobanat a fost inclus în tronsonul II și, conform unor estimări, construirea acestuia a costat aproximativ 10 milioane de euro, adică o treime din întregul proiect de modernizare a centurii ocolitoare.

Astăzi, 12 decembrie 2024, acest pod hobanat de la Filești a ajuns în faza testelor de rezistență cu camioane, după cum a anunțat președintele CJ Galați, Costel Fotea.

Așadar, a fost nevoie de 7 ani (!) pentru ca un amărât de pod, fie el și hobanat, de numai 700 de metri lungime să poată fi construit și să ajungă astăzi, 12 decembrie 2024, în faza testelor de rezistență.

Fotea a mai spus că vor urma testele dinamice, unde vehiculele vor simula diferite viteze de deplasare, după care, cităm, „podul va fi gata de drum!”.

Mult lăudatul pod hobanat arată spectaculos în pozele de PR făcute de „sclavii” lui Fotea, iar dacă ar fi să „lăudăm” un pic acest proiect „ex-tra-or-di-nar” am spune că singura lui utilitate este aceea că traversează râpa de la Filești 🙂 .

Sursa foto: Facebook/Costel Fotea


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să ne ajuți să continuăm, ne poți face o donație dând click și AICI. Sau poți da click mai jos, spre contul de Patreon al ALTERNATIVA – Jurnalism Fără Mogul. Mulțumim!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

8 commentsOn Podul hobanat de la Filești, un moft de 10 milioane de euro, este aproape gata. Acest pod extrem de costisitor va scurta drumul de pe centura mică a Galațiului cu „imensa” distanță de 2,4 kilometri

  • …pe această chestie ești rău inutil!
    Faptul că mii de mașini vor câștiga 10 minute pe zi, face ca poluarea să se reducă implicit, zgomotul așișderea, iar confortul psihic câștigat de șoferi va diminua considerabil nr de accidente…

    • de unde scoți tu alea 10 minute nu pot să-mi dau seama când de la rondoul de la intrare dinspre Brăila până în barieră faci 10 minute

  • Aveam intersectia fara rost, acum avem si podul fara rost. Distanta scutita n’are cum sa fie mai mare de max 4-500metri. Raportul cost/beneficii este clar in defavoarea investiției! Dar ce mai conteaza niste bani risipiți aiurea, e din buzunarul nostru, sa vedeti care vor fi cheltuielile de întreținere… Se pare ca si acest pod este la fel de „bine” gindit/facut ca si cel de la Brăila, i’au pus deja proptele:)). Dar ce mai contează, avem apa cea mai scumpă din tara, încet-încet viata din Galați se „scumpeste” fără rost, „gospodarii” orasului sunt deja repetenti la gospodăreala! Felicitări!!

  • Scrie unul de-al lui Fotea mai sus ca se salveaza 10 minute! 😆😆😆 Banii pentru podul asta trebuiau investiti intr-o solutie pentru intrarea in Galati dinspre Sendreni. O sa se dea in circulatie expresul dintre Braila si Galati, iar toate tirurile de pe ruta Braila-Sendreni vor veni pana la intrarea in Galati. Degeaba li se aduc drumurile pana la Galati, cand incompetentii din autoritatile locale nu vad ca trebuie sa dezvolte infrastructura din jurul orasului Galati.
    Daca tot aveti pod, scrieti pe el Fotea, ca doar se spune ca numele …. pe toate gardurile.
    PS: 10 minute o sa se castige pe expresul Galati-Braila fata de ruta actuala, pe dig.

  • Sigur unul dea lui Fotea. Cat de prost poți fi sa susții o astfel de aberații. Au cheltuit banii aiurea, se întrec în prostii și CJ și Primari. Mai bine s ar face un concurs de prostii între fotea și pucheanu. PROBLEMA ESTE CA BANII SUNT AI NOSTRI IAR CHELTUIALA LOR ESTE FARA noima.Ce capete, cum sa nu gândești chiar deloc?????

  • Nu este inutil, cum puteți debita așa ceva. La copii care traverseaza pe trecerile de pietoni de la sensul giratoriu din micro13 nu v-ați gândit, când se duc la Lidl !!!! Dar la poluarea mai pronunțată în acel sens giratoriu in cazul in care tot traficul trecea pe acolo, la asta nu v-ați gândit??? Scrieți articole pentru a va exprima un punct de vedere dintr-unghi de vedere care de multe ori în presă s-a dovedit incomplet sau greșit. Ce e mai grav că avem și concetățeni postăci care văd că un cal numai înainte, orizontul lor în viața fiind limitat de acumularea lor de informatie cu mare lipsuri. Domnilor, doamnelor, podul hobanat e foarte bine venit. Și mai terminați cu articole unde se analizează „teoria podului”, că trebuia, că nu trebuia, pt că proiectul a fost făcut pe baza unui studiu de fezabilitate unde specialiști în domeniu fiți siguri că au formulat suficiente motive, Pe alea trebuia sa le căutați și eventual sa le comentați / analizați in acest articol.

  • Sunteți culmea. Toate cele făcute put: podul e degeaba, serbările sunt degeaba, asfaltul e degeaba, parcările sunt degeaba. Era mai bine cu Marius Stan? Cu Dumitru Nicolae? Cu Eugen Durbaca? Adică…las-o în pzm, nimic nu e destul de bun sau bine făcut. Cel mai ușor e sa critici, cu făcutul e ceva mai complicat. Mie mi se rupe ce partid e în spatele lui Pucheanu; am văzut schimbări, am văzut lucruri făcute în oraș. Încep sa cred ca dvs, d-le autor, aveți o problema personală cu primarul.

  • Mândru de Golden Gate de Galați:)))

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu