Jaf marca PSD! Am primit ofertă cu 10.000 de euro mai ieftină din start pentru minibuzele cumpărate de ditamai Primăria Galați!

In Actual, BugeTun, Local

Primăria Galați a cumpărat minibuzele Karsan cu 66.000 de euro bucata. Fiindcă m-am obosit să fac o cerere de ofertă, același importator mi le-a oferit cu 56.000.

Și nu am precizat câte vreau să cumpăr, în niciun caz 20 de bucăți, câte a cumpărat Primăria Municipiului Galați din banii cetățenilor. La o asemenea flotă, orice importator are pregătit un discount care merge de la 5 la 10%. Mai ales când vorbim despre importatorul unui producător din Turcia, o țară unde, oricine știe, totul este foarte… negociabil.

Ideea mi-a venit încă de la semnarea în cadru festiv a contractului cu Anadolu Automobil Rom, importatorul minibuzelor Karsan Jest în România. Am fost atunci extrem de nedumerit când, solicitând să mi se confirme dacă prețul unui minibuz este în jurul unei sume de 35.000 de euro, cât mi se părea și normal, însuși primarul Ionuț Pucheanu m-a atenționat că nu se cumpără 40 de minibuze, cum credeam eu, ci doar 20.

    • 6.238.000 de lei fără TVA = 20 minibuze Karsan Jest

La 66.000 de euro bucata – rostiți nonșalant de domnul primar, de cei de la Transurb și de doamna Magda Peșu, directoarea importatorului AAR – am intrat la idei de mi se bâțâia pixul pe agendă notând (vezi foto mai jos).

Numai mie mi se pare că e cam mare suma pentru un biet microbuz turcesc de 12+1 locuri pe scaune și 10 în picioare când unul nemțesc (MAN TGE City), de aceeași capacitate, nu sare de 70.000 de euro?  Numai mie mi se par mulți 66 de mii de euro când alte municipii au cumpărat doar câte cinci astfel de minibuze cu sume în jur de 35 de mii de euro bucata?

„Doar mie mi se par mulți 66 de mii de euro pentru un minibuz turcesc?”, mi-am zis la semnarea contractului cu Anadolu pentru Karsan Jest. Foto: Ziua Cargo

De aceea, mi-am propus să testez și eu piața când s-o ivi ocazia. Și, la începutul lui decembrie, o nouă achiziție de minibuze s-a iscat în România pesedistă, de această dată la Constanța, condusă de fostul „adjunct” al lui Mazăre, Decebal Făgădău. Vor să achiziționeze minibuze pentru linii periferice unde nu au acces sau nu se justifică autobuzele mari.

Prin urmare, știind contextul, am intrat pe site-ul Karsan din Turcia și am solicitat câteva date despre minibuzele Jest, în vederea unei posibile achiziții. Bineînțeles, cei de acolo m-au „dat pe mâna” importatorului Anadolu Automobil Rom.

Celor de la AAR, dat fiind contextul amintit mai sus, nu li s-a părut ciudat că un ins ce se pretindea ca fiind din Constanța (sanchi!) și totodată consultant tehnic independent pentru o firmă privată ce vrea să participe la licitația de concesionare a unor linii preorășenești și orășenești, vrea niște oferte de minibuze. În câteva ore de la primul contact telefonic, am și primit oferte pe e-mail, atât pentru minibuzul citadin Karsan Jest care mă interesa, dar și pentru niște autobuze mici interurbane.

Iată cum arată prima pagină a ofertei, cea care conține prețul pentru Jest (subliniat de mine) și descrierea generală:

Pe de altă parte, dacă ținem cont de discountul de flotă minim pe care l-am fi putut obține de la importator, de 5%, un Jest putea să coste cel mult 53 de mii de euro, asta în condițiile în care oricum, după informațiile noastre deocamdată neconfirmate oficial, caietul de sarcini a fost parcă anume alcătuit astfel încât la licitație să nu se poată prezenta decât un singur ofertant.

Trei negociatori ar trebui să răspundă pentru 300.000 de euro 

Dar un aparat specializat atât de vast și bine plătit ca al Primăriei – cu atâția negociatori, evaluatori și manageri și pricepuți de nu mai încap în pozele laudative precum cea din deschiderea acestui articol – sigur ar fi putut obține discountul maxim de flotă, de 10% din prețul total.

Deci, față de 56 de mii de euro, cât mi-au ofertat mie, o persoană particulară pe e-mailul de persoană fizică, se puteau obține aceste minibuze la hai să zicem 51 de mii de euro bucata ca să nu fie prețul rotund.

Și vă dați seama, la cât a costat un autobuz turcesc din acela mare, BMC, oare cât o mai fi fost marja de posibilă negociere?  Și orice bănuț salvat contează fiindcă Galațiul nu stă pe roze. După cum vă spunea colegul Iulian Grosu, pentru aceste autobuze s-a făcut un credit consistent care va fi achitat de gălățeni, în următorii 20 de ani.

Din păcate, după aceste „curiozități” manifestate la semnarea contractului pentru minibuzele Karsan, departamentul de presă al Primăriei a impus o blocadă pentru Alternativa – Jurnalism fără mogul.

Nu mai suntem anunțați, precum restul presei, despre inaugurări, conferințe de presă, semnări de contracte publice etc. Totul se desfășoară doar în prezența jurnaliștilor „comozi”, care nu pun întrebări încuietoare sau măcar disconfortante.

Acum înțelegeți de ce ne evită primarul și oamenii săi într-atât, de ce ne răspund în doi peri sau deloc la interpelări primarul și oamenii săi. Înțelegeți care sunt mizele, despre ce sume și interese vorbim noi când alții nu se mai satură de lăudat niște autobuze turcești ordinare, tot Diesel în epoca hibridelor și electricelor.

Dar vă promitem că vom cerceta în continuare. Vom face tot posibilul să aflăm care a fost componența comisiei de licitație și ce scria în caietul de sarcini. Dar, mai ales, cum au negociat termenii contractului cele trei persoane care apar mai sus, în poză, lângă directoarea Anadolu, astfel încât pare că 300.000 de euro din banii gălățenilor s-au cheltuit fără rost, în plus…


Cei ce vor să sprijine financiar activitatea publicației Alternativa – Jurnalism fără mogul o pot face accesând acest link. Sau pot da click mai jos, pe contul nostru de Patreon, unde de asemenea pot face donații. Mulțumim de pe acum!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

16 commentsOn Jaf marca PSD! Am primit ofertă cu 10.000 de euro mai ieftină din start pentru minibuzele cumpărate de ditamai Primăria Galați!

  • Și cele de la Oradea au costat cu mai bine de 10.000 de euro mai puțin și sunt identice cu cele din Galați.

  • Noi avem Karsan Jest+, voi ati cerut oferta pt. Karsan Jest. Este diferenta intre cele doua minibuze.

    Cat despre blocada, eu v-am vazut la sedinte, la semnari de contracte, asta e prea de tot sa ziceti ca fuge primarul de voi. Serios.

    • Mihai ANGHELUȚĂ, Jr.

      Noi am cerut oferta de minibuz la modul general și am primit pentru Jest, Isuzu si încă unul. Jest+ este cu 170 CP, Jest e cu 130 CP. Ce putere are minibuzul din oferta?!…

    • Stai jos esti prost! Ai cerut oferta pentru 12 locuri pe scaune si 10 in picioare si ti-au dat pentru 10 pe scaune si 12 in picioare. Esti gașca mare!

      • Mihai ANGHELUȚĂ, Jr.

        Cred că aveți o problemă indiferent dacă stați pe scaun sau în picioare. Noi nu am cerut un număr anume de locuri, ci o ofertă pentru Jest. În urma unei discuții telefonice despre utilizarea potențială a autovehiculelor, ne-am ales cu oferte și pentru Jest, dar și pentru Attack, ba chiar și pentru Isuzu. Oricum, Primăria Galați are tot 10 locuri pe scaune în dotarea minibuzelor Jest achiziționate, fiindcă celelalte două până la 12 sunt locuri unde pot intra persoanele în scaune cu rotile, deci cu scaune „de acasă”. Și chiar de-ar fi fost așa cum spuneți, credeți că mai există măcar un pesedac (postac PSD) care să poată înghiți faptul că două amărâte de scaune oricum nu conduc la o asemenea diferență de preț, RB?

        • Eu cred ca tu uiti ce ai scris tu ai spus ca ai cerut oferta pentru 12 pe scaune si 10 in picioare… pretul de 35000 e o glumă o masina 4×4 medie costa 35000 euro or fi turcii ieftini dar nici asa. Un autobuz mercedes de capacitatea celor mari BMC e 200000 euro al turcilor jumate. Tare cred ca si cele mici pe la această diferenta se învârt. Si sincer vrei autobuze de 200000 euro in micro 40? Crezi ca daca au votat 60% cu PNL s-au si civilizat?

          • Mihai ANGHELUȚĂ, Jr.

            Văd că vă stresează rău detaliul ăsta și e bine să-l lămurim. Dați-ne, vă rugăm, exact pasajul din text unde scrie că noi am făcut cerere de ofertă pentru 10 sau 12 locuri pe scaune, restul în picioare etc.

    • Raabis este plătit de puchi că sa minta

  • Nu sunt adeptul celor din PSD, dar în acea oferta prețul de 56 000 euro este fără TVA. Daca iei în calcul TVA-ul de 19%, prețul final ajunge la 66 640 euro.

  • Așteptăm și punctul de vedere al dlui Pucheanu si poate al DNA-lui!
    Tare mi-ar place sa vad toti hoții din PSD la pușcărie!
    Mulțumim pentru articol!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu