Misiune imposibilă. Galațiul se bate cu Clujul pentru un proiect de 20 de milioane de euro

Vești proaste pentru administrația Pucheanu. Cluj-Napoca a intrat în competiția pentru obținerea fondurilor europene privind modernizarea transportului public în comun, fonduri pe care vrea să le primească și Galațiul.  La ce lobby puternic are Clujul e greu de crezut că Galațiul va avea vreo șansă să primească finanțarea.

Primarul Ionuț Pucheanu a declarat de mai multe ori că Galațiul vrea să obțină finanțare europeană pentru achiziționarea a 50 de autobuze electrice hibrid, valoarea totală a achiziției fiind de 81.375.000 de lei, din care numai 20% (16.275.000 de lei) va fi contribuția Primăriei Galați.

Această finanțare de 17 milioane de euro, care însă poate fi extinsă până la 25 de milioane de euro, va fi asigurată prin intermediul unui program derulat de Administrația Fondului de Mediu.

Problema este că, mai nou, și Cluj-Napoca și-a anunțat intenția de a pune mâna pe această finanțare europeană pentru reînnoirea parcului auto. Clujenii au votat și ei în Consiliul Local (la fel ca Galațiul) un proiect care vizează achiziționarea a 25 de autobuze electrice hibrid, din Fondul de Mediu.

Spre deosebire de Galați, care vrea 50 de autobuze electrice (tot noi, dar ceva mai ieftine), Clujul dorește 25 de autobuze, însă la 1 milion de euro bucata. Astfel, clujenii vor să achiziționeze cele mai noi autobuze care există momentan pe piață, care circulă în numai câteva orașe europene. Autobuzele dorite de Cluj-Napoca dispun de o tehnologie care le va permite să îşi încarce bateriile chiar în timp ce se deplasează, captând curentul electric din liniile de troleibuz.

„Acest tip de autobuz îmbină calităţile troleibuzului şi autobuzului electric fiind superior fiecăruia dintre ele luate în parte. Investiţia se ridică la 115,7 milioane de lei, din care 80% se asigură de Autoritatea Fondului de Mediu”, a anunţat primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.

Așadar, Galațiul se va bate cu Clujul pentru cele 20-25 de milioane de euro cu care ar putea să își reînnoiască parcul auto, achiționând autobuze electrice hibrid. Va fi aproape imposibil pentru Galați să devanseze Clujul, care chiar dispune de o administrație publică locală bine pusă la punct, capabilă să facă lobby eficient la instituțiile europene pentru a primi finanțarea de 115 milioane de lei.

 

 

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Exit mobile version