Minciuni spuse în 2022 despre realizarea Aeroportului Galați – Brăila: „Sunt investitori privați care vor să se implice” + „Suntem avansați pe ceea ce înseamnă conceptul acestui aeroport”

In Actual, Local, Politruci&Traseiste

Nimeni din rândul autorităților locale din Galați și Brăila nu mai scoate astăzi o vorbă despre construcția Aeroportului Galați – Brăila. Asta deși, în urmă cu un an și jumătate, aceiași lideri PSD Galați spuneau că au găsit deja investori privați dispuși să finanțeze realizarea aeroportului.

Există o singură explicație pentru liniștea care a cuprins tabăra autorităților locale: proiectul privind construirea unui aeroport în comuna Braniștea (jud. Galați) a picat, nu mai este viabil.

Finanțarea nu poate fi asigurată din bani guvernamentali, fonduri europene nu pot fi accesate pentru un astfel de proiect, iar investitorii privați dispuși să bage bani în construcția aeroportului pur și simplu nu există. Și e greu de crezut că au existat vreodată.

Guvernul României și-a luat cu totul mâna de pe proiectul privind construirea Aeroportului Galați – Brăila, dovadă stând faptul că anul viitor (în 2024) nu va aloca nici măcar un leu pentru etapele care ar fi trebuit să urmeze după finalizarea studiului de fezabilitate.

În aprilie 2022, adică în urmă cu un an și jumătate, atât președintele Consiliului Județean (CJ) Galați, Costel Fotea, cât și președintele PSD Galați, europarlamentarul Dan Nica, promiteau câte-n lună și în stele și aveau numai certitudini în legătură cu realizarea aeroportului.

„Suntem destul de avansaţi pe ceea ce înseamnă conceptul acestui aeroport. Imediat ce vom primi aviz favorabil – sper eu – de la Autoritatea Aeronautică, vom demara toate procedurile pentru proiectare şi ne vom orienta spre zona de finanţare. Că va fi o zonă de finanţare publică, că va fi un parteneriat, că vor fi investitori, discuţiile sunt avansate pe toate cele trei surse de finanţare de care v-am spus”,

spunea președintele CJ Galați, Costel Fotea (foto stânga sus), în cadrul unei conferințe de presă, în data de 15 aprilie 2022.

Europarlamentarul Dan Nica, cel care a ținut Galațiul timp de mai bine de 25 de ani captiv în sărăcie, opunându-se oricărui plan de dezvoltare a zonei Galați-Brăila, s-a apucat și el să promită marea cu sarea în privința aeroportului regional programat să fie construit la răscrucea comunelor Braniștea, Smârdan și Schela.

„Nu vă ascund că sunt şi investitori privaţi care au spus că sunt interesaţi să se implice. Costul estimat este în jur de 100 de milioane de euro pentru această etapă. Nu ne-am dus cu costuri foarte mari ca să putem să demarăm, să avem pista, un terminal de pasageri şi unul de cargo, modulare, astfel încât să poată să fie extinse. Dacă traficul de pasageri va ajunge la un milion pe an să poată fi făcute şi alte terminale. Construcţia este gândită pentru putea să fie extinsă similar şi pentru partea de cargo.

Îmi place să mergem pe o procedură care să fie extrem de accelerată. Asta înseamnă ca proiectarea şi execuţia să înceapă, dacă ar fi posibil, în cursul acestui an. Aceasta ar fi o ţintă foarte ambiţioasă, care va depinde şi de modul în care toţi cei interesaţi se vor implica în construcţia acestui aeroport”,

a precizat europarlamentarul și președintele PSD Galați, Dan Nica (foto stânga jos).

Astăzi suntem în noiembrie 2023, cu o lună înainte ca studiul de fezabilitate să fie gata.

Este important de știut că studiul de fezabilitate (SF) pentru aeroport a costat aproximativ 36,5 milioane de lei cu TVA, adică 7,3 milioane de euro, după cum am scris în Alternativa – Jurnalism fără mogul.

Aproximativ 60% din această sumă a fost suportată din bugetele CJ Galați și CJ Brăila, instituții conduse de PSD-iștii Costel Fotea și Francisk Chiriac, iar restul de 15 milioane de lei a venit de la Guvernul României.

Dar ce se mai aude de investitorii privați care doreau să bage bani, potrivit lui Dan Nica, în construirea unui aeroport în zona Galați-Brăila?

Chiar suntem curioși dacă în aceste condiții va mai îndrăzni vreun politician să repună pe tapet subiectul aeroportului, în cele 4 campanii electorale din 2024.


Urmărește faramogul.ro și pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să ne ajuți să continuăm, ne poți face o donație dând click AICI. Sau poți da click mai jos, spre contul de Patreon al ALTERNATIVA – Jurnalism Fără Mogul. Mulțumim!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

One commentOn Minciuni spuse în 2022 despre realizarea Aeroportului Galați – Brăila: „Sunt investitori privați care vor să se implice” + „Suntem avansați pe ceea ce înseamnă conceptul acestui aeroport”

  • Dacă te uiți la cei doi indivizi este ckzar ca au fost numai MINCIUNI.SI DACA AR MAI CERCETA CAREVA, DINTRE ALTI INDIVIZI PE CARE II PLATIM , SUNTEM SIGURI CA PE ACESTE MINCIUNI AM PLATIT MULT. POATE ESTE CURIOS CINEVA, TOT DIN INDIVIZII PLATITI SA FACA ORDINE,CATI BANI AU PLATIT DOAR PENTRU STUDII DE FEZABILITATE, FINALIZATE CU NU SE POATE.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu