Cum vor niște milițieni să îngrădească folosirea bicicletelor odată cu a trotinetelor electrice | VIDEO

In Actual, National, NePriveste

Modificarea Codului Rutier pentru a restricționa trotinetele electrice denotă că încă legiferează milițienii.

Nu e glumă! Prin recentele propuneri de modificări, se pare că inclusiv bicicliștii vor avea de suferit! Codul Rutier modificat îi va scoate de pe drumurile publice, restricționându-i la localități, dar și acolo mai mult pe pistele de biciclete!

Sub pretextul ipocrit al preocupării pentru siguranța contribuabililor, actualul guvern, ca și precedentele, vrea de fapt să pună piedici unui trafic democratic, cu minime cheltuieli pentru cetățeni, apelând pentru asta la unii dintre cei mai retrograzi angajați ai statului: polițiștii.

Codul Rutier, mereu cu frâna trasă pe mâna băgătorilor de bețe în roată  

Deși este una dintre cele mai importante colecții de prevederi legislative în dezvoltarea unei țări, Codul Rutier a fost mereu lăsat la mâna unor slujbași cu mentalități comuniste.

După 1989, în calea liberalizării traficului rutier, au fost așezate tot felul de piedici.

Au dat HG 154/1991, care interzicea aducerea în țară a mașinilor mai vechi de opt ani. Au fixat taxe vamale de 10-25%, inclusiv pentru mașinile din Uniunea Europeană în care tânjeam să fim primiți. Apoi, după intrarea în UE, au pus taxe abuzive pe import botezate „de mediu”.

Pe lângă astea, bombardează continuu posesorii de autovehicule cu asigurări astronomice ticluite pe categorii discriminatoare de vârstă, de cilindree etc., amenzi pentru contravențiile rutiere ce pleacă de la jumătate de salariu minim net în sus, impozite de jupuit posesorii de mașini mai vechi și cilindrei mai mari, prevederi meschine precum pneurile de iarnă obligatorii într-o climă tot mai caldă etc.

Ultima victorie a fost cea a asasinării scuterelor. Când au fixat obligativitatea permisului inclusiv pentru motorașele sub 50 cmc, oamenii au zis că de ce să plătească același tarif pentru un permis de scuter când pot lua unul de autoturism? Plus de asta, câte școli de șoferi ați auzit că posedă scuter pentru cursuri și nu apelează la „materialul clientului”? Și așa noxele au continuat să crească fiindcă românul nu stă la mâna transportului în comun, tot mai precar, și-și ia mașină. Veche, mult rulată, făcută din bucăți, poluantă, dar ieftină să fie dacă scuterele nu i-au convenit statului…

De ce se întâmplă așa? Fiindcă mereu a fost lăsat Codul Rutier pe mâna polițiștilor, Ministerul de Interne fiind în domeniu legiuitor aproape exclusiv, în dauna Parlamentului.

Aceiași polițiști care, până în 2002, au tot modificat meschin la un Decret comunist vechi tocmai din 1966. Iar apoi au dat separat un OUG, dar și un Regulament de aplicare a acestuia, plus niște ordonanțe haotice la câțiva ani, toate astea niciodată unificate într-o lege clară, întreagă la cap și logică până la coadă.

Vor să omoare vehiculele electrice pe două roți. La fel au făcut cu scuterele

Deși propunerile de modificare se referă la trotinetele electrice, pe site-ul M.A.I. vedem cum „milițienii” încep cu redefinirea bicicletei!

„bicicletă – vehiculul prevăzut cu două roți, propulsat prin forța musculară, cu ajutorul pedalelor ori manivelelor. Este asimilat bicicletei vehiculul cu pedale cu pedalare asistată echipat cu un motor electric auxiliar cu puterea nominală continuă mai mică sau egală cu 250 W, a cărui asistare este întreruptă atunci când ciclistul încetează să pedaleze sau este redusă progresiv pe măsură ce viteza vehiculului crește, fiind întreruptă complet înainte ca viteza vehiculului să atingă 25 km/h”

Adică, nu cumva să-i vină vreunui deștept în minte să pună un motoraș electric unei biciclete, să nu mai trebuiască să dea românii la pedale!…

Vor să permită doar biciclete electrice la care trebuie totuși pedalat, nu și scuterele  exclusiv electrice.

Ca să facă o nouă mizerie în calea ieftinirii circulației individuale, liberalii, niște guvernanți care pe zi ce trece își găsesc multe puncte comune cu precedenții, l-au ales pe personajul din fotografia de deschidere.

Dacă vi se pare inteligentă privirea sa, amintiți-vă că în 2013 era cât pe ce să fie dat afară din funcția de șef al Serviciului Infrastructură al Poliției Rutiere pentru următoarea declarație:

„Acel accident (din Muntenegru, n.n.) ar fi putut avea urmări foarte ușoare și mă refer aici la acel parapet de siguranță (…). De fapt, acolo nici nu era parapet era ceva, nu știu cum să îi spun, să nu cadă pietonul care traversează acel viaduct în prăpastie. Acolo trebuia un parapet greu, ca, atunci când autovehicolul de transport marfă sau persoane se lovește perpendicular de acel parapet, efectiv să îl arunce înapoi pe partea carosabilă.”

Ei bine, de atunci, comisarul George Grigore a ajuns șef, actualmente director adjunct al Poliției Rutiere Române.

Bineînțeles, calitățile sale oratorice au rămas la același nivel delicios dacă n-ar fi cel puțin păgubos pentru noi, cetățenii. Urmăriți-l în filmul de mai jos, creditat cu mare valoare de un ministru liberal după ce, de-a lungul anilor, l-au avansat pesediștii.

Fente lingvistice de prostit ziariștii: regulile pentru trotinete electrice sunt aceleași ca la biciclete, dar mai drastice…

Veți observa în filmul editat și comentat de noi după transmisia integrală a celor de la Privesc.Eu că, prinși la înghesuială de jurnaliști, responsabilii MAI cu alură de sectoriști ieșiți la razie încearcă să adoarmă atenția publică, mințind că regulile aplicabile conducătorilor de trotinete electrice sunt aceleași ca în cazul bicicletelor.

Dar de când bicicletele nu au voie să circule pe drumurile publice cu viteza maximă admisă mai mare de 60 de km/h, așa cum li se va impune trotinetelor electrice?

Practic, deși trotinetele electrice se comportă ca o bicicletă condusă de o persoană cât de cât în formă, pe cei care se prefac că îi preocupă siguranța cetățenilor îi deranjează modul de propulsie, nicidecum gabaritul sau pregătirea rutieră a celor care le conduc.

Se vede prefăcătoria din răspunsurile date de nea Grigore și tovarășul său din poliție, niște inși care au reușit să-i strice subiectul ministrului Vela și să-l oblige la liniștiri politicianiste pentru salvarea situației.

Mai mult, argumentele cu numărul de accidente sunt cel puțin hilare. Contabilizează 192 de accidente cu trotinete electrice în trei ani (2016-2019) când doar la biciclete sunt peste 200 de accidente anual.

Ce uită să spună acești manipulatori subn formiularea generică „implicarea conducătorilor de trotinete electrice” este câte din accidente s-au produs din vina celor pe două roți și câte din vina șoferilor cvare i-au accidentat…

Practic, aversiunea față de trotinetele și mopedele electrice certifică încă o dată, dacă mai era nevoie, o instituție a poliției rămasă mult în urma cetățenilor ca mentalitate, cu multe temeri și dușmănii la adresa progresului și democratizării țării.

Frica de libertate în trafic

Trotinetele electrice ar putea reprezenta încă un val de libertate în deplasare a cetățenilor. Cu un cost minim, pe baza curentului electric foarte ieftin în comparație cu benzina, cetățenii s-ar putea deplasa zeci de kilometri, chiar între orașe apropiate, cu minim de efort. Ceea ce nu se întâmplă cu bicicleta fiindcă implică totuși un efort fizic major.

Iată de ce, în viziunea acestor purtători de șapcă, trebuie interzise trotinetele electrice pe drumurile publice cu viteza maximă peste 50 km/h, adică în afara localităților. Ca să stea cât mai mulți „liniștiți, la locurile lor”, cum spunea pe vremuri Ceaușescu.

Frica de democrație în trafic

Dacă electricitatea este clar propulsia care va scoate pe străzi foarte multe vehicule pe două roți, incumensurabil mai ieftine decât cele pe patru roți, aceasta trebuie interzisă.

Fiindcă polițiștii cu mentalitate de milițieni și stăpânii lor au și-așa suficiente probleme să evite posesorii de mașini naționale sau cazane internaționale aduse ieftin de peste hotare.

Invazia troti-bicliștilor i-ar sili să meargă cu viteză legală, asigurându-se permanent la schimbarea direcției de mers, ba chiar semnalizând. Păi de asta au făcut ei o democrație originală, ca să ajungă ca în Țările de Jos (neoficial, Olanda), să meargă cu atenție, să trateze inclusiv bicicliștii ca parteneri cu drepturi în trafic?

Frica de muncă

Dacă o bună parte dintre vehiculele de pe stradă vor fi trotinete și chiar biciclete electrice, nu se va mai putea sta, ca până acum, toată ziua prin birouri sau moțăind la umbra boscheților în MCV-ul cu radar. Atunci va trebui ieșit în intersecții, supravegheată și dirijată circulația, accidentele vor trebui prevenite și, dacă e cazul, constatate la fața locului. Nu mai merge cu „aduceți mașinile tamponate la sediu sau mergeți direct la asigurator”.

Și de unde și până unde vedeți un purtător de uniformă de paradă și la o biată conferință de presă, precum nea Grigore, dorit să-și miște fizicul pe stradă, în realitatea aglomerată și cruntă?

Lovitura decisivă dată pe șestache inclusiv bicicliștilor

Spuneam în deschidere că ăștia vor să scoată inclusiv bicicletele de pe drumurile publice și să le alunge, dacă se poate, exclusiv pe pistele de biciclete. „Acolo unde acestea există”, vorba lui nea Grigore la una din fazele în care aproape s-a blocat, din filmul de mai jos.

Ei bine, conform propunerii legislative, se modifică două articole din OUG 195/2002 și ele vor arăta în final ca mai jos. Bineînțeles, propunerea a fost scrisă agramat și ne-am permis s-o corectăm și să adăugăm cu roșu. Deh, nu degeaba făceam referire la milițieni…

La articolul 12, alin. 1, se introduce paragraful 4, care spune:

„Este interzisă conducerea pe drumurile publice a altor vehicule decât cele care trebuie înmatriculate sau înregistrate, a vehiculelelor trase sau împinse cu mâna, a bicicletelelor și trotinetelelor electrice.”

La articolul 101, alineatul (1), se adaugă la actualele fărădelegi:

„Constituie contravenții și se sancționează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancțiuni următoarele fapte săvârșite de persoane fizice conducerea pe drumurile publice a altor vehicule decât cele care trebuie înmatriculate sau înregistrate, a vehiculelelor trase sau împinse cu mâna, a bicicletelelor și trotinetelelor electrice.”

Așadar, nu doar interzicerea trotinetelor electrice se pregătește!

După ce că România este singura țară unde nu ai voie cu bicicleta pe stradă dacă nu ai 14 ani – nici măcar sub supravegherea unui adult! – va deveni și singura unde mersul cu bicicleta nu va mai fi permis decât în orașe și acolo cu mari restricții.

Iar apoi vine ministrul Mediului – alt liberal „de marcă” a cărui gură vorbește fără el în ce privește taxa auto – și țipă că s-au depășit noxele prin orașe.

Păi, de aia avem poluare, inteligenților! Pentru că faceți tot posibilul să se meargă doar cu mașini, deci să se consume cât mai mulți combustibili fosili ca urmare a măsurilor voastre aberante, de neocomuniști…

PS: Ca să evităm din start orice discuții și avânt pentru detractorii de serviciu, autorul acestor rânduri nu a condus, nu conduce și nici nu intenționează să conducă vreo trotinetă electrică. Iar bicicletă nu am.

Foto în deschidere: Inquam Photos, Octav Ganea


Dacă vrei să sprijini publicația Alternativa – Jurnalism fără mogul, o poți face aici. Sau dă click mai jos, spre contul de Patreon, pentru donații. Mulțumim!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

5 commentsOn Cum vor niște milițieni să îngrădească folosirea bicicletelor odată cu a trotinetelor electrice | VIDEO

  • Pistele de biciclete… Care în unele localități nici nu există.
    Felicitări pentru aplicarea legii!…

  • Mai Angheluta nu ti se pare ca bati campii? Nu e normal sa terminam cu circulatia haotica a trotinetelor in trafic. Sau esti unul din cei platiti de importatorii de trotinete sa le faci lobby?

    • Mihai ANGHELUȚĂ, Jr.

      Mie mi se pare normal să terminăm și cu circulația haotică a „benveurilor”, a taxiurilor, a mașinilor de pizza, de intervenții ale serviciilor de pază etc. Și pentru asta propun să lșe interzicem pe drumurile publice, să le facem piste de „bemveu”-taxi-pizza-„badigard”. Ce părere aveți dacă tot vă pretindeți un cetățean onest și sincer bănuiesc? De ce să-i educăm, de ce să desfășurăm ample campanii de prevenție și sancționare? Nu mai bine le interzicem din start? Cum să le treacă prin cap sî-ți interzică să mergi cu bicicleta pe șosele naționale sau județene, de exemplu? Aici am ajuns? Bine că subzistă căruțele…

  • Proiectul de OG are mai multe prevederi nejustificate si criticabile la adresa bicicliștilor, dar nu cele semnalate de Dvs. pentru ca nu sunt reale, sunt o neintelegere. Obligativitatea utilizarii pistelor de biciclete este o exagerare, dar nu e nimic nou, asa e demult, nu propune actualul proiect sa instituie asta, si unde nu sunt piste pt niciclisti nu inseamna ca nu are voie sa circule. Precizarea ca pedelecurile se asimileaza bicicletelor este corecta si nu e nicio noutate, ca e prevazuta demult in legislatia UE, proiectul de OG doar preia in textul OUG 195/2002 acea precizare, nu aduce ceva nou. Daca vreti sa vedeti problemele reale ale proiectului de OG, cititi aici analiza https://ccncluj.blogspot.com/2020/01/proiect-modificare-legislatie-rutiera.html

  • Sunt multe lucruri adevarate, dar si unele trase cu forcepsul in textul citit. Percep o critica dura, insa si partinire pentru trotinete. Ce e clar: trotinetelor trebuie sa li se faca loc in circulatie. Cum? E foarte dificil, nici vesticii nu au o lege unitara. Nici biciclistii nu-i vad cu ochi buni deoarece le invadeaza drepturile deja castigate. Pe carosabil dupa parerea mea e exclusa circulatia lor deoarece pe langa alte probleme de siguranta, la dimensiunile rotilor si ghidonului nu poti semnaliza manual cerinta critica in circulatie. Pe trotuar sa rulezi cu 25km/h e risc pentru pietoni. Personal nu cunosc solutia, vreau sa evidentiez cat e de dificil sa-si faca loc acest nou vehicol in trafic, desi cred ca a lui e viitorul datorita dimensiunilor, vitezei si comoditatii utilizarii sale, comparat cu bicicleta.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu