Regionala CFR Galați, care merge mai mult cu vagoanele goale din cauza infrastructurii degradate și a vitezei de melc cu care se se deplasează trenurile, face angajări. CFR Galați caută ingineri în activitatea de mentenanță a liniilor, circulației trenurilor și instalațiilor feroviare, precum și a celor necesare în scop tehnologic și administrativ.
Problema este că nu prea găsesc oameni, deși ca bugetar nu o duci tocmai rău.
CFR Galați oferă un salariu net de 3000 de lei net pentru postul de inginer, bănuim că aici doar debutanții fără experiență ar aplica, plus tichete de masă și 24 de călătorii gratuite cu trenul.
„Cerințele de studii pentru inginerii care urmează să activeze în aceste domenii sunt ca aceștia să fie absolvenți ai învățământului superior de lungă durată sau de licență în specializările:
RAMURA TRAFIC
1. Tehnologia transporturilor;
2. Ingineria transporturilor și trafic sau ingineria sistemelor de circulație feroviară.
Salariul net al unui inginer debutant este de 3000 lei.
Salariații CNCF “CFR” SA beneficiază de tichete de masă în valoare de 20 lei/zi lucrătoare, autorizație de călătorie și permise de călătorie gratuită, cu 24 de călătorii/an pentru membrii de familie.
După angajare inginerul debutant trebuie să urmeze un program de stagiu cu durata de 6 luni. Această perioadă este destinată familiarizării cu specificul căii ferate, precum și cu condițiile de la locul de muncă”,
a scris directorul Regionalei CFR Galați, Gabriel Oprea, pe Facebook, citat de Club Feroviar.
Cu o infrastructură sinonimă cu dezastrul, că aproape ajungi mai repede pe jos de la Galați la București decât cu trenul, CFR Galați continuă să facă angajări.
Salariul nu este neapărat unul rău, de neglijat, că 3000 de lei net nu sunt din drum, dar e cam puțin pentru un inginer care și-a tocit coatele pe băncile școlii și care chiar știe carte.
Dacă mai știe și o limbă străină, acest inginer meseriaș în Transporturi va pleca cu siguranță din România și nu va accepta să lucreze pe 3000 de lei la CFR Galați, chiar dacă este debutant și ar trebui să înceapă cumva de jos.
Condițiile mizerabile din trenurile din România
Problema este cu Compania CFR-mamă, cu Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, unde căile de rulare sunt aceleași de pe vremea lui Ceaușescu, de acum 32 de ani, neîntreținute, strâmbe, pe care garniturile de tren înaintează cu viteza melcului.
Nu mai amintim de atmosfera din vagoanele lor mizerabile, unele vechi de mai bine de 50 de ani, unde nu ai parte de condiții decente când călătorești pe banii tăi.
Asta în condițiile în care transportul pe linia ferată ar trebui încurajat, căci este cât de cât sigur și ecologic.
În toată Europa este încurajat și susținut transportul feroviar.
Da, dar în Europa există infrastructură, sunt trenuri de mare viteză, există TGV-urile care ating viteze de aproape 580 de km/oră.
La noi, în România, trenurile merg de zici că stau pe loc.
Știi când pleci cu trenul, dar habar nu ai când o să ajungi la destinație.
Sunt întârzieri cu duiumul, și nu de 2-3 minute, ci uneori de 1-2 ore.
Dar e bine că se fac angajări la CFR Galați, că se caută ingineri în această societate de stat care, din păcate, oferă servicii execrabile călătorilor.
Sursa foto: Club Feroviar