Mandatul Pucheanu a instaurat pierderile la Transurb, în ciuda monopolului. Mai există gratuitățile pentru bugetarii de lux?…

In Actual, BugeTun, Local

Culmea, Transurbului i-a mers rău chiar de când automat trebuia să-i meargă mai bine, iar Pucheanu susținea că bugetarii de lux nu vor mai merge „blat”!

Nu știu cum se face, dar, chiar și cu maxi-taxiurile încurcându-i-se printre trasee, Transurb tot o scotea la capăt, pe profit. De când domnește Pucheanu, Transurb pierde vertiginos deși afacerile i s-au dublat!

Oricât ar încerca Ionuț Pucheanu – mai pe față, mai pe sub masa coaliției – să dea vina pe ALDE, cu siguranță cauza principală a stării cvasifalimentare a Transurbului nu stă în managementul acestuia. Ci în supravegherea pe care executivul local, recte primarul Pucheanu și aparatul său stufos, o exercită asupra modului în care este condusă societatea de transport local a Consiliului Local.

Fiindcă ALDE (fost PUR) conducea Transurb SA și înainte de a ateriza Pucheanu la Primărie.

Cred că n-a uitat nimeni la ce partid dădea raportul Genica Totolici și cum probabil și-ar fi vândut Durbacă toată motorina din stații numai către Transurb doar ca s-o știe pe pupila sa politică înșurubată în scaunul de director general.

Dealtfel, cum a trecut Durbacă la „pesedisidenții” de la Pro România, cum a zburat și d-na Totolici de la șefia Transurb, în noiembrie 2017.

Cu Stan, Durbacă și concurat de maxi-taxi, Transurb avea profit. Cu Pucheanu, Dima și monopol, Transurb a pierdut de peste două ori cât a câștigat în 11 ani!

Cifrele de mai jos spun adevărul despre cum se topesc banii cetățenilor inclusiv acolo unde ar trebui să existe cel mai riguros control. Adică în firma municipalității.

În 11 ani, dacă veți aduna, Transurb a totalizat peste 800 de mii de euro pe plus, cu profituri între 4 mii și aproximativ 250 de mii de euro net la finaluri de exercițiu financiar.

Ei bine, din 2016 încoace, de când a venit cârmaciul Pucheanu la butoane, Transurb a făcut bâca de aproape trei ori mai adânc față de cât se „înălțase” până atunci. Doar în 2016 și 2017, Transurb a adunat pierderi de peste 1,8 milioane de euro. Vedeți mai jos și socotiți.

Deci, deși cifra de afaceri este dublă nominal în 2017 față de 2009, pierderile au triplat cel mai strălucit profit încă din primul an de „ocârmuire” a lui Pucheanu. Iar în anul următor au atins de cinci ori profitul din 2007!

Și, ca la firmele private, pierderile sunt acoperite din buzunarele proprietarilor, adică ale Consiliului Local. Adică ale noastre, ale tuturor, cei care plătim taxe și impozite la bugetul local.

Pentru cine vrea să aibă o imagine mai „grafică” a acestei hemoragii de bani publici, materializate în subvenții și alte ajutoare sau compensări mascate, iată graficul de mai jos.

Puteți vedea, ca într-un luciu de apă, că, imediat ce crește cifra de afaceri – chiar după desființarea maxi-taxiurilor și „cadorisirea” Transurbului cu monopolul în transportul local în comun – parcă răsar niște căpușe. Iar acestea jupoaie într-atât de tare finanțele companiei încât cifrele pierderilor oglindesc răsturnat creșterile de rulaj din cifrele de afaceri anuale.

Pucheanu și ipocrizia gratuităților care au secătuit Transurbul

Culmea este că, în ședința de Consiliu Local din martie 2017, primarul Pucheanu a ținut să-i plângă prelung de milă Transurbului, biata societate călărită de tot felul de blatiști.

La vremea respectivă, cum noi, Alternativa – Jurnalism fără mogul nu existam, n-a avut cine să vă povestească fiindcă ați fi aflat cam ce fel de „amărâți” de bugetari de lux a(vea)u drept de călătorie doar cu legitimația.

Citiți măcar acum și vă minunați câți „blatiști” mergeau cu Transurbul și asta, atenție!, în vremurile de PÂNĂ LA Pucheanu, când Transurb totuși înregistra profit. Mic, dacă vreți, dar în niciun caz pierderi uriașe.

„Până acum pensionarii nu plăteau nimic, elevii nu plăteau absolut nimic și, ca să fim sinceri angajații Primăriei nu plăteau absolut nimic, angajații tuturor societăților aflate în subordinea Primăriei nu plăteau nimic, Poliția Locală nu plătea și dacă vreți să continuăm cu alte instituții ale statului – pe care nu vreau să le amintim, marea majoritate erau în misiune…

Prin urmare, dacă tragem linie, veți vedea că într-adevăr cei care efectiv plăteau e (sic!) un număr extraordinar de mic. Și, de fapt și de drept, această societate „Transurb” trăia tot din subvențiile acordate elevilor și pensionarilor.

Drept pentru care, pe lângă măsurile pe care le-ați avut în fața dvs., vă pot spune, în momentul de față, că niciun angajat al Primăriei sau al societăților din subordinea Primăriei sau la care Primăria este acționar unic, vă pot spune că nu va mai beneficia de transport în comun, doar pe baza legitimației. Nu mai accept așa ceva. Fiecare societate comercială a fost rugată de mai bine de o lună să ia legătura cu cei de la Transurb să-și fixeze un număr de abonamente. Înțeleg foarte bine, [când] în interes de serviciu se deplasează dintr-o parte în alta, angajatul e normal să nu plătească din propriul buzunar.

Dar în rest nu mai e grija Primăriei. Am să vă spun, și poate o parte din colegii mei din Primărie s-ar putea să se supere, dar am făcut acest exercițiu în Primărie, care Primărie credeți-mă nu mai are demult niște salarii pentru care să le plângem de milă, am întrebat câți dintre voi aveți nevoie de abonament gratuit. Ați fi surprinși. Și acela cu 7.000 de lei și acela cu 8 și acela 1.800, toată lumea. Este inacceptabil așa ceva. Cred că ține de bunul simț. Atunci când pleci acasă cu 7.000 de lei sau 4.000 de lei, cred că poți găsi 1% sau 0,1% să-ți poți scoate un abonament pe o linie să vii de acasă, să te duci acasă. Pentru celelalte deplasări, Primăria Municipiului Galați a comandat deja 80 de abonamente nenominale pentru angajații care au muncă de teren care vor fi luate și predate, la terminarea programului de lucru șefului de serviciu. Același lucru îl vor face toți angajații societăților din subordinea Primăriei.”

Apropo, așa, ca fapt divers, în afară de cele 80 de abonamente pe care cică le-ar fi comandat Primăria, s-au mai comandat și alte abonamente de către instituțiile din subordine? Polițiștii locali, cărora oricum li s-au luat un hectar de mașini, mai merg moacă prin autobuze și tramvaie? Sau poate cei de la Ecosal? Sau cei de la fiscul local?…

Întrebăm și noi fiindcă nu pentru noi întrebăm. Ci pentru oamenii ăștia care ne citesc. Dar și pentru cei care poate nici n-au auzit de faramogul.ro, dar cărora le suge conștiincios Primăria taxe și impozite ca să-i înghesuie apoi în niște rable ce nu valorează nici cât jantele de la unele mașini de lux ale șmecherilor din coaliția majoritară…

Citește în acest link cum poți să susții financiar activitatea publicației independente Alternativa – Jurnalism fără mogul.

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu