Locomotiva morții din gara Galați a accelerat de capul ei până la 75 km/h. Când mecanicul a încercat să acționeze sistemul de frânare, acesta nu a mai frânat

In Blocuitorii, Local

Dacă punem cap la cap datele făcute publice până acum de autorități cu privire la tragedia feroviară produsă sâmbătă, 25 martie 2023, în gara din Galați, vinovată pentru moartea femeii de 53 de ani este locomotiva. Dar nu toată locomotiva ci o componentă de la motorul de tracțiune al acesteia, care a luat-o razna așa, din senin. Așadar, vorba aia, ar trebui arestată locomotiva!

Opinia publică poate să caute mult și bine vinovați pentru moartea femeii de 35 de ani, de loc din comuna Tudor Vladimirescu (județul Galați), pentru că toate indiciile conduc către următoarea concluzie: nu este nimeni de vină pentru această tragedie.

Tipic românesc, nu-i așa?

Tot mai multe informații venite dinspre CFR Călători exclud eroarea umană, ceea ce înseamnă că nimeni nu va plăti pentru moartea conductorului de tren în vârstă de 53 de ani, mamă a doi copii.

Da, s-a deschis un dosar pentru ucidere din culpă, dar asta pentru că așa prevede legea.

Datele preliminare arată că va fi foarte greu, dacă nu imposibil ca cineva să poată fi tras la răspundere pentru ucidere din culpă.

De exemplu, potrivit primelor informații de la fața locului, acul ceasului vitezometrului locomotivei a rămas blocat la poziția 75 km/oră, iar din declarația mecanicului, rănit și el în accident, reiese că locomotiva s-a accelerat brusc.

Mai mult, când mecanicul a încercat să acționeze sistemul de frânare, acesta nu a mai frânat.

Ciudat este că aproape toate locomotivele implicate în ultimii ani în accidente similare cu cel produs sâmbătă în gara din Galați au avut probleme cauzate de graduatoare.

Potrivit clubferoviar.ro, graduatoarele sunt echipamente electronice de comandă a motoarelor de tracțiune, iar orice defectare a acestora se poate traduce în comportament anormal al motorului electric al locomotivei. mai degrabă intervenții necorespunzătoare asupra acestora, înlocuiri a acestora cu altfel de componente, toate în numele modernizării.

Agenția Națională de Investigare a Accidentelor Feroviare (AGIFER) a arătat că, în ultimii ani, mai multe accidente feroviare au pornit de la lucrări de intervenție prost făcute asupra graduatoarelor, totul facilitat de o clasă de risc generoasă în care aceste echipamente au fost clasate de către Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Cu cât clasa de risc este mai aspră, cu atât verificările sunt mai dure, a mai precizat clubferoviar.ro.

Subfinanțarea din sistemul feroviar și incompetența celor care au fost puși la conducerea acestuia, în ultimii 30 de ani, nasc periodic astfel de tragedii pe calea ferată cum a fost și cea de sâmbătă din Gara Galați, când o locomotivă a izbit cu putere garnitura de tren care urma să plece pe ruta Galați – Mărășești.

Moartea conductorului de tren de 53 de ani va fi considerat accident de muncă, familia decedatei va primi probabil o sumă infimă de bani, după cum este specificat în Contractul Colectiv de Muncă (CCM), și probabil că se va găsi în cele din urmă un acar Păun care să plătească pentru prostia și incompetența celor care au tot condus Ministerul Transporturilor.

Sursa foto: digi24.ro


Urmărește faramogul.ro și pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să ne ajuți să continuăm, ne poți face o donație dând click AICI. Sau poți da click mai jos, spre contul de Patreon al ALTERNATIVA – Jurnalism Fără Mogul. Mulțumim!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu