Ritmul real al reparațiilor de pe autostrada A2 și cum continuă sub jecmănirea cetățenilor prin CNAIR | VIDEO

In Actual, National, NePriveste

Paradigma păguboasă a exploatării bunurilor publice prin „capitalismul de stat” își arată roadele și sub „oamenii noi”.

Deși ministrul Transporturilor provine din rândul politicienilor care susțin că reprezintă cea mai mare schimbare în bine a României, problemele grave de administrarea infrastructurii rutiere dau semne că vor continua ani buni și de acum înainte, ca pe vremea „oamenilor vechi”.

Deși dispune de fonduri cu nemiluita – taxând la cursul euro, indiferentă vizavi de puterea de cumpărare a leului sau de nivelul de trai băștinaș, orice român deținător de autovehicul – Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere se comportă în continuare cu domeniul public ca un privat pe tarlaua sa proprie.

Ne-a atras atenția o postare a Asociației Pro Infrastructură, ONG la care fondator, în 2015, a fost și actualul ministru Cătălin Drulă. Însoțită de o filmare spectaculoasă, prezentarea se referă de fapt la construcția a mai puțin de 6 km de drum de legătură între podul Giurgiu-Ruse și DN5.

De remarcat că, deși notează că noul drum „va fi din beton (în loc de asfalt), tehnologie foarte rar folosită în țara noastră”, cei de la Pro Infrastructura speră că „acest proiect ne va dovedi că porțiunea de beton București-Fundulea de pe A2 a fost doar un accident nefericit și că șoselele din beton pot fi o soluție pentru drumurile din România”.

Adică, tipic românesc: când ceva și-a dovedit ineficiența, în loc să renunțăm, îl mai facem o dată. Că poate a doua sau a n-a oară ne iese altceva decât rahatul moțat de dinainte…

Fiindcă veni vorba de betoane când în toată lumea civilizată se fac autostrăzi cu asfalt, iată cum se prezintă Drumul Național 26, un drum cu trafic rar spre sporadic, pe care CNAIR se tot preface că îl întreține de 20 de ani, de când s-a inventat taxa de drum. Iar imaginea de mai jos este dintr-un loc unde nu se circulă cu viteză mare, la intersecția cu un drum județean (spre dreapta imaginii), în comuna Cavadinești din județul Galați…

Ei, cam așa va arăta peste ani și drumul din beton care se face acum de la DN5 către podul „Prieteniei” (Giurgiu-Ruse) dacă ne limităm la speranțele optimiste ale celor de la Pro Infrastructură…

Fiindcă realitatea constă în lucruri mult mai grave, care țin chiar de paradigma în care drumurile, bunuri publice, sunt practic exploatate de o companie, fie aceasta și de stat, care are mână liberă la taxat cetățenii, dar asupra căreia cetățenii au mâinile efectiv sucite la spate când vine vorba de a trage pe cineva la răspundere vizavi de serviciile prestate. Nimeni nu răspunde pentru banii cetățenilor, în continuare nu se știe câți bani se strâng, pe ce se cheltuie exact aceștia, cum se alocă, pe ce criterii etc.

Discuția este foarte lungă, ar necesita o dezbatere națională. Dar modul în care mai nou chiar și ministrul userist Drulă pune inclusiv problema creșterii de taxe – fără a scoate un cuvințel despre creșterea calității și transparenței serviciilor prestate de CNAIR – ne îndeamnă să credem că doar cetățenii, nicidecum politicienii, ar putea provoca această dezbatere și schimbările necesare.

Amănunte în materialul video.


Dacă vrei să sprijini publicația Alternativa – Jurnalism fără mogul, o poți face AICI. Sau dă click mai jos, spre contul de Patreon, pentru donații. Mulțumim!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu