Gata, s-a decis! Și cu PNRR, Galațiul rămâne tot izolat – legătura cu autostrada se va opri la Brăila, calea ferată modernizată și mai departe… | LISTA INVESTIȚIILOR

Modul în care au votat gălățenii – dar mai ales faptul că s-au mulțumit mereu cu ce li s-a promis și nu au cerut garanții – se vede și în lista investițiilor derulate prin PNRR.

Deși s-a format cea mai mare horă postdecembristă în Parlament și la guvernare, Galațiul tot pe dinafară a rămas la capitolul infrastructură de legătură cu restul României.

Gălățenii nu au votat majoritar cu liberalii care au ținut frâiele puterii în ultimii doi ani și probabil că aceștia nici nu s-au simțit obligați față de Galați în planul de ansamblu, național.

Cu USR-ul al cărui reprezentant în Ministerul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, a negociat condițiile PNRR-ului, nici atât. Ce și-or fi zis și oamenii noi: „Galațiul, la ce bun?”

În schimb, gălățenii s-au tot luat probabil după brăileni, cei care majoritar tot cu mândria de fief PSD se complac.

Însă pentru brăileni a mai răsărit și soarele din când în când. Ba un pod peste Dunăre poziționat strategic lângă orașul lor, ba mai nou o legătură pe rețea rutieră primară (drum național european, E) cu autostrada A7 – București-Pașcani-Suceava-Botoșani care trece prin Buzău și Focșani, ba și cale ferată modernizată de la 30 la 120 km/h pe ruta Buzău-Făurei prin comuna Cilibia, apoi, mai departe, de la Făurei la Fetești.

La Galați, votanții celor trei trandafiri au uitat să-i întrebe pe alde Nica, Fotea, Pucheanu și Humelnicu, tătucul din umbră și fii săi degrabă risipitori de bani publici, când vor livra măcar jumătate din ce a livrat baronul Tudose și ceata sa de curteni cocoțați în funcții publice la Brăila.

Drept urmare nu ne rămâne decât să jinduim cu gura apă după investițiile de care vor beneficia alții. Fiindcă și la vot se pare că le-a cam curs multora dintre gălățeni ceva lichid dintre maxilare…

Iată mai jos investițiile în infrastructurile feroviară și rutieră finanțate prin PNRR, dar și prin POT (planul Operațional Transport) sau CEF 2.0 (Connecting Europe Facility), așa cum reies dintr-un HG în curs de aprobare pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare și transferul modal către calea ferată al fluxurilor de transport de călători și marfă.

Reînnoire Buzău – Făurei – 40 km – 190 mil euro

Reînnoire Făurei – Feteşti – 89 km – 424 mil euro

Până și „supușii” altui baron pesedist, Oprișanul de Focșani, primesc o cale ferată modernizată la poarta gării după ce că oricum vor fi conectați la Autostrada A7 București-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani.

Modernizare Ploieşti Triaj–Focşani – 143 km – 681 mil euro

Modernizare Focşani–Roman – 147 km – 699.7 mil euro

Iar Brăila, pe partea rutieră, va beneficia de asemenea de un drum european modernizat (E) care va face legătura cu A7.

Mai precis, o conexiune prin rețea rutieră primară (cum este pompos denumită în actele guvernamentale) între Autostrada A7 ramura Buzău și Brăila – 102 km în valoare de 464 mil. euro.

Practic, la cum arată viitoarele investiții în planurile supuse deja aprobării, mai degrabă s-ar putea realiza unirea Galațiului cu Brăila decât a Galațiului cu România prin niște căi de transport decente. Și poate că asta ar fi și soluția ca să scăpăm și noi de pesediștii ăștia „prea de la țară”, incapabili să facă și ei vorbele pentru un pod, o cale ferată, un ciot de autostradă, cum pot pesediștii „de la oraș”. Din orașul vecin.


Sursa foto: Captură video filmare primul tronson din autostrada A7: centura Bacăului/Raducu P Drum

Dacă totuși te-ai hotărât să dai o mână de ajutor jurnaliștilor de la Alternativa – Jurnalism fără mogul, poți face o donație AICI. Sau poți da click mai jos, spre contul de Patreon. Mulțumim oricum, fie doar și pentru lectură!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Exit mobile version