Lacrimi de crocodili cu epoleți, chitiți se pare tot pe jigniri pentru proști și mușamalizare pentru șmecheri…

La puțin timp după aparenta încercare de mușamalizare a unui accident provocat de un lider ALDE, MAI încearcă schimbarea subiectului cu o postare jignitoare.

Conducând un Audi, fostul ministru Daniel Chițoiu, secretar general al ALDE, s-a tamponat frontal, pe DN 7, pe Dealul Negru din județul Argeș, cu un autoturism Logan. Două persoane au murit în urma accidentului: șoferul Loganului, de 82 de ani, și soția acestuia, pasageră pe locul din față, de 73 de ani. O pasageră de 71 de ani, de pe bancheta din spate, a rămas internată în spital, în stare gravă. Chițoiu, 52 de ani, a fost internat cu răni ușoare.

Din primele informații, accidentul a fost produs de șoferul Loganului, un bărbat în vârstă de 70 de ani, căruia i s-ar fi făcut rău și a intrat pe contransens.

Însă în urma audierilor, unii martori au susținut că Daniel Chițoiu ar fi cel responsabil de producerea accidentului. În aceste condiții, polițiștii vor face o expertiză pentru a stabili dinamica accidentului, conform G4Media.

Dar iată cum s-a ajuns, la mai bine de câteva ore de la producerea accidentului și răspândirea vinovăției bătrânului pe toate canalele de presă, să se cerceteze accidentul din unghiul opus al vinovăției deși era evident că mașina demnitarului nu avea ce căuta pe contrasens.

A fost nevoie ca un cetățean mai cu spirit civic, care filma „pentru adevăr” să ia o declarație video unui martor din mașina ce rula chiar în spatele demnitarului în momentul producerii accidentului. Ia priviți cum se schimbă toți polițiștii la față, unul se duce să vorbească la telefon în mare secret, iar martorul devine brusc interesant pentru cercetarea la fața locului, i se cere buletinul, un număr de telefon etc.

Postare lacrimogenă la câteva ore de la accidentul în care a fost implicat senatorul Chițoiu de la ALDE

Imediat ce a apărut știrea cu noile imagini de la locul accidentului și declarația de martor care schimbă datele problemei, Ministerul Afacerilor Interne, pe pagina sa de Facebook, pare că încearcă să schimbe subiectul aruncând pe piață o tragedie națională cu vinovați colectivi și incerți, ca la Revoluție.

Ia priviți ce se mai gudură Ministerul Afacerilor Interne pe lângă contribuabili fluturându-și ipocrit, de fațadă, empatia cu dureri suave sub coadă!

Dincolo de diversiune, să observăm concret cum se mai vaită bieții beneficiari cu șapcă ai pensiilor speciale și anticipate (dar și ai sistemului de sănătate separat, nomenclaturistic – laolaltă cu militarii și magistrații) că nu mai pot de grija noastră!

Da, putem fi de acord că mulți români nu sunt cei mai disciplinați șoferi din lume. Și poate nici cei mai buni în reflexe dacă tot sunt și cam nechibzuiți.

Dar, la ce condiții de trafic sunt în România, s-ar putea de fapt ca media șoferilor români să fie, de fapt, niște ași ai supraviețuirii pe șosele!

Poliția privește cu atentă îngrijorare… Și atât!

Oricum, șoferii ăștia pe care îi dojeniți voi, cadrele din Ministerul Afacerilor Interne, Romania, sunt niște biete persoane fizice.

Voi, pe persoana voastră juridică de instituție plătită din banul public, ce florile dalbe sau stelele de pe umăr ați făcut ca să ameliorați situația din trafic?

De când v-a zis ministrul Vela să nu mai stați prin boscheți cu radarul, ați luat o pauză de la controale de nici măcar în patrulare, prin trafic, nu vă mai vede lumea.

Dar nici în locurile unde se fac ambuteiaje zi-lumină, la Lehliu Gară, pe centura Focșaniului, a Bucureștiului, pe valea Oltului, pe unde se stă cu orele de-ajung șoferii apoi să gonească în draci să nu-i prindă dimineața pe drumuri nu vă vede lumea ieșind să dați o mână de ajutor.

„Las’ că-i arătăm noi lu’ ăsta ce tristă-i lumea fără noi!”, v-ați zis probabil în sinea voastră, nemulțumiți fiindcă probabil s-au împuținat „darurile” acu’, de Sărbători.

Nu-i vorbă, că nici înainte n-ați făcut vreo mare brânză. De fapt, de când v-au schimbat ăștia peste noapte numele cum schimbă șoferii de microbuze nelicențiate cartoanele cu destinația, voi tot a pui de milițieni vă chinuiți să arătați.

În țara asta s-au mărit amenzile de-am ajuns să plătim un sfert de salariu mediu net pentru o parcare aiurea. Pentru o folie pusă sau cumpărată tot de el, odată cu mașina, un milițian îi dădea mai deunăzi jumătate de salariu mediu amendă fostei soții, ba o mai lăsa și fără certificatul de înmatriculare. Din răzbunare c-o întâlnea în trafic însoțită acum de noul partener.

Dar amenzile pentru infrastructura bolnavă au rămas simbolice și nici alea nu se aplică.

Drept îi? O fi dacă scrie în lege.

Doar că și legea parcă-i scrisă tot de milițieni.

De ce reglementările Codului Rutier și situația de pe șosele ne trimit cu gândul la milițieni

Majoritatea copleșitoare a reglementărilor privind circulația rutieră nu-s legi. Ci niște ordonanțe și hotărâri de guvern și alte pospaiuri de acte normative împrăștiate prin diverse monitoare oficiale, niciodată dezbătute în ansamblu și în spirit de aleșii neamului, parlamentarii.

Sunt făcute pe genunchi de niște milițieni și băgate sub nasul parlamentarilor, spre aprobare, după interese de moment ale diverșilor neaveniți care s-au perindat pe la Interne. Și milițieni nu spun în derâdere, ci, se vede, după rezultate.

Fiindcă situația din România e comparabilă cu cea din Rusia dacă privim atent la cifrele cu victime și pagube materiale. Iar în Rusia n-au poliție, tot o miliție duhnind a abuzuri și dormind în papuci a rămas.

De vină-s doar șoferii, reiese din gândirea milițienească.

Bă, dar pe ăia care-i țin pe români pe drumuri de-ajung să se grăbească peste poate când prind un spațiu mai liber, pe ăia care ne iau banii cu japca și ne lasă tot pe drumurile alea de acu’ 30 de ani, pe ăia când îi mai luați la rost măcar?

Prea buni șoferi la ce drumuri are țara

Câte amenzi ați dat pentru drumuri care nu corespund categoriei de naționale sau europene la care sunt taxate? Câte indicatoare lipsă înainte de curbe, câte marcaje șterse de zici că nici n-au existat, câte gropi de-ți rupi mașina din senin, câte căi ferate neaduse la nivel cu carosabilul – unde se formează cozi ca să traverseze șoferii cu dinții clănțănind, într-a-ntâia cu ambreiajul la jum’ate – ați sancționat? Dar câte asfaltări în batjocură, cu gropile gata incluse, taluzuri nefăcute, de cazi cu mașina din senin de pe șosea sau vin apele și noroaiele din câmp peste ea?

Voi vreți doar să stați cu radaru’n boscheți. Dar de ce nu în patrulare? De ce trebuie opriți șoferii ce trebuie amendați pentru viteză – în caz că depășirea nu-i catastrofal de mare – și nu se poate trimite amenda acasă, prin poștă? Vă este frică c-ați putea amenda pe cine nu trebuie din lunga listă de protejați? Și atunci îi opriți ca să verificați de nu-i vreo preacoruptă față să vă smulgă tablele de pe umăr prin telefon dat… mai sus?

Apropo, cine a împrăștiat astăzi, după accidentul de pe Dealul Negru, că șoferul din Logan era vinovat? Cum de s-a împrăștiat asta în toată presa? Fiindcă era Daniel Chițoiu, un mare ALDE pesedist de scos basma curată? Doar voi, de la Interne, polițiști sau ISU, puteați răspândi un asemenea zvon, probabil după ce v-a fost „suflat” în caschete de șoferul vinovat. Fiindcă, iată, oamenii de la fața locului, martori, susțin altceva! Și parcă și poziția mașinii Audi e cam nefirească, pe contrasens, izbind Loganul și întorcându-l din drum fix pe sensul de mers regulamentar, după cum se vede și locul unde s-au scurs lichidele din motoare la impact.

Poziția autoturismelor după accident. Urma nu este de frânare, mașinile fiind dotate cu ABS, ci este cauzată de blocarea roții mașinii Audi în urma deformării șasiului la impact. Urma de roată blocată atestă direcția din care venea autoturismul Audi și este ebident că acesta circula sau ajunsese pe contrasens anterior impactului. Foto G4Media

De ce nu se pun camere fixe ca-n țările civilizate, măcar în zonele cu probleme, măcar în localitățile aflate pe drumuri aglomerate? Vechile cică nu erau metrologizate. Și-i greu să metrologizezi niște camere radar? Mai greu decât să pierzi atâtea vieți și să mai nenorocești cine știe câte destine?

Jigniri strecurate printre dinți între rândurile postării MAI

Cei de la Ministerul Afacerilor Interne se perie între ei. Se înțelege că postarea au scris-o polițiștii rutieri, de vreme ce fac recomandări șoferilor, și le mulțumesc celor de la ISU pentru „eforturi supraomenești” și alte basme deșănțate.

Nu vi-i rușine, mă, când vede lumea cum stați cu mâinile încrucișate și tot ce știți este să mai măriți cuantumul amenzii sau numărul de puncte aplicate? Un control serios, des și riguros, cu obiective clare, chitit pe nelegiuirile din infrastructură, asta nu vreți să faceți. Acțiuni de prevenție și atenționare, sistematică, civilizată, cu patrulare cât cuprinde și ajutor la decongestionare nu vă obosiți să inițiați.

Dar știți să vă bateți joc de cetățeni!

Auzi la ei, cică „Sărbători sunt și la anul, și peste doi, și peste 10, și peste 50 de ani”.

Asta-i culmea cinismului! Bă, dar vouă chiar nu vi-i rușine?

Dar de ce nu e și chef de muncă peste 50 de ani la voi, măi cozoroace fără minte? Dar de ce nu vă luați voi pensii normale, ca toți ceilalți cetățeni? Ba încă doar așa, pe la vreo 1.500 de lei pe lună, ca să nu săriți de pensia unui profesor, doctor, inginer sau alt om cu carte, nu doar cu cartoane. Ce, e puțin?

Nu-i nimic. Lasă că mai vine altă pensie și luna viitoare, și peste două luni, și la anu’ și la mulți ani. Oricum mai mulți ani la voi, că îi apucați cu pensia asigurată din timp…


Cei ce vor să sprijine financiar activitatea publicației Alternativa – Jurnalism fără mogul o pot face accesând acest link. Sau pot da click mai jos, pe contul nostru de Patreon, unde de asemenea pot face donații. Mulțumim de pe acum!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Exit mobile version