Prețuri duble în zonele PSD? Cât au costat în diferite orașe din România minibuzele turcești care merg și după ce le cade roata | VIDEO

In Actual, BugeTun, Local

Analizând prețul minibuzelor turcești în diferite orașe din România, am constatat că acesta pare să difere în funcție de culoarea politică a administrației locale.

Prețul la care au cumpărat primăriile PSD minibuze Karsan Jest este aproape dublu față de cel obținut de primării PNL. Mai mult, liberalii au cumpărat și flote pe sfert, dar și cu locuri pe scaune mai multe.

Achiziția de la care am pornit analiza o reprezintă cele 20 de minibuze turcești și „turqoise” Karsan Jest pe care Primăria Galați a dat câte 66.000 de euro fără TVA la 10 locuri pe scaune și 11 în picioare. Fie și judecată la singular, această achiziție a fost plătită mai mult decât „mărinimos”, inclusiv pentru o flotă, de vreme ce noi am obținut un preț de numai cu 10.000 de euro mai mic fără să cerem o flotă, ci făcând „o întrebare” vizavi de preț la modul general.

Citește și Jaf marca PSD! Am primit ofertă cu 10.000 de euro mai ieftină din start pentru minibuzele cumpărate de ditamai Primăria Galați!

La Brăila, 16 autobuze medii Karsan Atak (23 locuri pe scaune, 34 în picioare) și 4 Karsan Jest au costat 8,29 milioane de lei fără TVA, adică o medie de vreo 88.200 de euro per autovehicul.

La un preț de 90 mii de euro pentru un Atak (ceea ce este mult, fiindcă acum șase ani brăilenii dădeau 87 de mii pe BMC precum cele mari, de 12 m, cumpărate recent și în Galați), rezultă că celelalte Karsan, cele mici, Jest, au costat peste 80 de mii de euro bucata. Foarte mult. Iar ca să ajungă la 66 de mii de euro per bucată, ar trebui ca prețul unui Atak să urce la aproape 95 de mii de euro. Enorm.

Nu vă putem furniza date exact fiindcă nu am reușit să aflăm prețul global al tranzacției petrecute acum doi ani și jumătate la Brăila.

În schimb, numitorul comun al licitațiilor de la Galați și Brăila, pe lângă prețurile mari, a fost faptul că ofertele au venit din partea unui singur importator. Incredibil, dar același în ambele cazuri: Anadolu Automobil Rom. Și cu prețuri foarte puțin sub prețul estimat scos la licitație, respectiv 8,29 de milioane de lei fără TVA preț total față de 8,3 milioane estimarea…

Vă dați seama ce-au mai râs cu lacrimi, de ciudă, brăilenii când, la banii ăștia, unui Karsan Jest i-a căzut roata din mers, în perioada de garanție…

Pentru a explica și titlul, minibuzul continuă să meargă aparent netulburat după ce-i cade roata pe spate întrucât are tracțiune… față.

Liberalii iau mai ieftin. Mult mai ieftin

La Oradea, minibuzele Karsan Jest au costat în 2015 39.750 de euro bucata. Ar fi culmea să mai fie și prețul net, adică cu TVA, fiindcă n-am reușit să găsim nicăieri o precizare clară în acest sens. Dar și ca brut este mult: 39,8 vs. 66 mii de euro, Oradea vs. Galați.

La Suceava, tot prin 2015, alte cinci Karsan Jesturi s-au vândut cu 43.000 de euro bucata plus TVA. Primarul Sucevei este Ion Lungu, coleg de partid cu liberalul Ilie Bolojan, primarul Oradei.

Iar minibuzele Karsan Jest de la Oradea au 16 locuri pe scaune, pe când cele de la Suceava 14, spre deosebire de 11 precum cele de la Galați…

Și, pe lângă municipalitățile de mai sus, avem chiar și două excepții: Slatina și Vasluiul.

Slatina se pregătea, prin martie 2015, să cumpere cinci Karsan Jest cu doar 11 locuri pe scaune, dar la numai 40 de mii de euro bucata, fără TVA. Vasluiul, dealtfel, a și pus în circulație acum câteva zile două Karsan Jest la numai 52 de mii de euro bucata. Ați râde să fie și cu TVA inclus?

Dar, pe de altă parte, s-ar putea ca în curând prețul de la Galați să pară chiar unul bun pentru un minibuz puțin mai mare ca un SUV adevărat. La Constanța se pregătesc să cumpere 18 minibuze cu 10 milioane de lei, adică peste 115 mii de euro bucata! A, da, ȘI la Constanța avem de-a face cu un primar PSD.


Dacă vrei să sprijini publicația Alternativa – Jurnalism fără mogul, o poți face aici. Sau dă click mai jos, pe contul nostru de Patreon, unde poți face o donație. Mulțumim!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

4 commentsOn Prețuri duble în zonele PSD? Cât au costat în diferite orașe din România minibuzele turcești care merg și după ce le cade roata | VIDEO

  • 2015??? Suntem in 2020, totusi…
    Chiar si tu scriai ceva de la 56k in sus in „zilele noastre”.

    • Mihai ANGHELUȚĂ, Jr.

      O, da, desigur! Dar și Loganul aproape că s-a dublat din 2015 până acum, nu?… Haideți, că încercați să găsiți tot felul de explicații șubrede în loc de o atitudine sănătoasă…

  • O prostie de articol. Ai numărat locurile din minibuzele noastre, sa vezi ca sunt 14??? Și în ça ceva, noi avem Jest+, fata de Jest luat în alte orașe.

    În Slatina trebuie regândit întreg sistemul de transport care a suferit niște modificări ciudate mai ales la stații. La ei se pretează 50 de astfel de minibuze, având în vedere că orașul este mic iar numărul traseelor la fel.

    • Mihai ANGHELUȚĂ, Jr.

      Am mai răspuns la asemenea „fente” la articolul precedent. Dar, din respect pentru cei care ne citesc, subliniez încă o dată că diferența dintre Jest și Jest+ este de la 120 CP la 170 CP pe același 3.0 TDI de proveniență IVECO. După cum puteți observa din oferta publicată în articolul precedent, nouă ni s-a oferit TOT motor de 170 CP. Iar Slatina NU este un oraș mic, ci mediu, dar cu trasee lungi. Iar noi nu facem analiza sistemului de transport din Slatina, oricum are cine s-o facă mai bine decât noi. În schimb, putem aminti că Slatina NU a mai cumpărat așa ceva, probabil că n-au găsit sursă de finanțare a leasingului, după cum menționa articolul citat.

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu