Iată de ce, în mandatul următor, vom plăti din nou pentru re-refacerea giratoriului de la Cimitirul Cătușa! FOTO ȘI VIDEO

Fiindcă, se vede, prima oară nu am fost degeaba, am revenit la locul modernizărilor făcute la intrarea în Galați dinspre Tecuci.

Vă arătăm mai jos de ce această reabilitare, care în total a costat 2,5 milioane de euro, nu ne va scuti, în mandatul următor, de nevoia re-refacerii sensului giratoriu din amonte, adică cel de lângă Cimitirul „Cătușa” (biserica Cuvioasa Parascheva).

Aceasta deoarece, cu toată reproiectarea, sensul giratoriu a fost din nou amplasat greșit, a fost „strâmbată” strada ca să nu se renunțe la privilegiul unei afaceri, după părerea noastră, redundante, care nu aduce nimic în plus comunității, dar are sorginte cu stea în frunte.

Punem jurnaliștii la Primărie?

Față de momentul anterior, când am filmat aberația de benzi de pe sensuri opuse care se bat cap în cap de o parte și de alta a trecerii de pietoni din dreptul bisericii, acum s-a schimbat ceva. A catadicsit și municipalitatea să pensuleze niște dungi. Au tras linia dublă din dreapta imaginii pieziș, către dreapta, să nu se mai ducă mașinile de pe banda 2 bot în bot cu cele care vin pe banda trei, pe sens opus.

A, și au mai pictat și o tentativă de spațiu de intrare, din banda 1 în banda 2, după ce se face la dreapta venind dinspre Tirighina. Dar, dacă era primar un jurnalist, cu siguranță se repara și groapa pe care o vedeți în stânga jos, nu rămâneam doar la datul cu var…

Păi, așa am ajuns, să trebuiască cetățenii să stea după edili să-i tragă de mânecă ce să facă? Atunci plecați naibii acasă, lăsați salariile alea de hrănești patru intelectuali cu ce mănâncă un politruc, și lăsați-ne, bre, pe noi!

Ce ziceți, domnule Pucheanu și majoritate-de-monolit PSD-ALDE-UNPR, poate strângem vreo 20 de jurnaliști și lideri de opinie din orașul ăsta și adunăm de o listă de consilieri și un candidat de primar. Credeți că am mătura cam tot ce mișcă acum majoritar în Primărie? Măcar așa, vreun mandat, două, cât să punem orașul ăsta pe linia de plutire și să-i dăm un orizont și un azimut, să aibă iar ce stoarce politrucii de după noi vreo 30 de ani…

O ocolire la fel de strâmtă ca și înainte

Practic, deși reproiectat cică, sensul giratoriu a fost reamplasat în același loc ca cel vechi și cam la aceleași dimensiuni.

Raza este tot incomod de mică pentru traficul greu, vedeți urmele groase de pneuri pe circumferința curbei. Aceea înseamnă frecuș maxim cu 25 de tone în mișcare, denivelare curând, tasarea fundamentului, crăparea asfaltului și descoamarea lui. Adică, în câțiva ani, alte lucrări de refacere, cum au fost și în madatul lui Stan. Asta după ce în cel al lui Nicolae-Ciumacenco s-a zămislit prostia de giratoriu.

Deci, gălățeni, pregătiți-vă! În loc de refacerea plajelor, bazinelor de înot, a parcurilor sau cine știe căror altor obiective stringente, Primăria va mai cheltui niște milioane și în viitorul mandat, să repare asfaltul crăpat și tasarea fundației de sub acesta la giratoriul de la Cătușa. Noi pronosticăm asta.

Ca să nu „deranjeze” benzinăria cu stea în frunte din coasta intersecției, au descentrat sensul față de axa Centurii și astfel, camioanele, după ce că trebuie să urce mult spre Brăilei ca să ocolească giratoriul, trebuie să mai facă și o revenire în „S” ca să se încadreze apoi în banda 1 a Centurii.

Chiar nimeni de la poliția rutieră nu are ochi de văzut? Că salarii cât conferențiarii și pensii cât aviatorii știm că au…

Benzi asimetrice plus atârnător la banul public din buzunarele cetățenilor

O altă greșeală imensă – constructorului fiindu-i încredințată inclusiv proiectarea – este vizibilă în proporționarea laturii dinspre est, dinspre Brăilei. În loc să centreze axul drumului mai spre dreapta cum se merge pe Brăilei către giratoriu, acesta a fost lăsat ca înainte, fix în mijloc.

Astfel, au rezultat două benzi cu o lățime exagerată (peste 4,5 m) pe sensul de intrare în giratoriu și două benzi insuficiente ca lățime pe ieșirea din giratoriu. Cum se urcă la deal, pe lângă Țapul Carpatin, banda 2 are 3,5 m lățime, iar banda 1 are 5,5 m. Aproape dublu. De ce? Fiindcă pe prima bandă a apărut un atârnător la banii publici, respectiv Gospodărire Urbană SRL, care și-a „plantat” o parcare fix în fața trecerii de pietoni.

Este foarte interesant de aflat cum o fi primit GC domeniul public în exploatare drept în stradă, pe banda de mers… Sau probabil că cetățenii sunt jumuliți de taxa de parcare la mica înțelegere, fără niciun drept real de deținere a spațiului.

Foarte grav este că, deși modernizată, intrarea în Galați dinspre Tecuci a început deja să se surpe! Mai exact, la intrarea pe Centură, în dreptul intrării la service-ul IATSA, locul pe unde trece o conductă este „senalizat” de un ditamai șanțul în plină formare!

Păi, dacă așa s-a lucrat într-un punct critic, cum este subtraversarea străzii de către o conductă, vă dați seama la ce ne putem aștepta în rest?! Probabil că, în curând, vor apărea valuri și cratere pe unde ne așteptăm mai puțin dacă nici acolo unde ar fi fost de așteptat constructorul nu și-a dat interesul…

Dar, pentru o imagine completă și o înțelegere pe deplin a ceea ce v-am spus pe scurt mai sus, vedeți filmul următor. Sincer, chiar ne-am chinuit să ne iasă explicit și artistic în același timp. un film al cărui concept și finisaj merita o cauză mai bună.

Dar, deh, noi respectăm pretențiile cititorilor noștru chiar și când trebuie să le arătăm cum își bat joc aleșii de așteptările lor.


Află în acest link cum poți să susții financiar activitatea publicației independente „Alternativa – Jurnalism fără mogul”.

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Exit mobile version