Noi nu luăm câtuși de puțin apărarea unei persoane care, în total dispreț față de lege, se urcă la volan în stare de ebrietate. În schimb, nu putem să nu observăm că, din banii noștri, unii fac lucruri care arată de parcă s-ar urca cel puțin mahmuri la conducerea administrației publice.
În intersecția bulevardelor Dunărea și Galați, unde s-a răsturnat șoferița cu alcoolemie mult peste limita penalului, se construiește un ansamblu monumental care pare a fi pus cu furca. Sau, oricum, cu o vizibilă neștiință în ce privește condițiile de trafic existente.
Din cauză că rondoul crenelat care, cică, va împrejmui un ansamblu statuar centrat pe inelul lui Petru Rareș (!) este supradimensionat, debitul de trafic asigurat de proiectantul drumului la intrarea dinspre sud (Brăila) este compromis. Practic, din cele trei benzi de intrare, doar două mai au loc în sensul giratoriu propriu-zis.
Prima bandă are marcaj pentru la dreapta și înainte, a doua bandă pentru înainte, iar banda 3 (lângă scuar) pentru înainte și la stânga. Doar că banda 3 se… „topește” în mijlocul sensului giratoriu, unde refugiul înclinat din jurul ansamblului monumental a ocupat lățimea de intersecție destinată celei de a treia benzi.
Și atunci, cei care se înscriu „ca la carte”, legal, pe banda 3 pentru a o lua la stânga, sunt nevoiți să aștepte plecarea celor de pe banda 2, ca să le poată lua locul și să aibă și ei acces în sensul giratoriu.
Deci, după ce au dat prioritate, așteptându-i pe cei care vin din stânga, ar trebui să-i aștepte și pe cei care merg paralel cu ei în dreapta. Iar apoi, dacă au ghinion, să aștepte din nou să dea prioritate dacă apar alte mașini, dinspre stânga.
De fapt, ceea ce rezultă este o buluceală de care pe care. Vedeți totul în video de mai jos.
Știți bancul acela, cum recunoști un șofer beat pe un drum plin de denivelări și/sau gropi? Simplu: merge drept înainte, pe banda lui.
Ei bine, așa s-a întâmplat și în intersecția cu pricina și de aceea mulți au insistat pe alte aspecte în loc să-și pună problema cum totuși și-a pierdut echilibrul mașina dacă șoferița era cea care se clătina.
În exclusivitate, noi, cei de la Alternativa – Jurnalism fără mogul, am studiat la fața locului problema și am descoperit că inclusiv un șofer treaz se poate răsturna acolo.
De exemplu, dacă vii prima oară în localitate, nu cunoști locul, mai este și noapte și ai și un vehicul cu stabilitate precară – de exemplu o rulotă, o dubă sau o camionetă înaltă – te poți așeza pe o parte înainte să-ți dai seama ce se întâmplă.
Șoferița noastră s-a încadrat legal, nu-i venea nimic din stânga sau, dimpotrivă, poate venea vreun alt autovehicul și a vrut să treacă mai repede ca să nu fie „prinsă” neacordând prioritate. S-a repezit în tăpșanul fără bordură al giratoriului și s-a răsturnat pe dreapta. Iar cum Dacia Sandero are oarecum „silueta suplă” a unui ou de tablă, impulsul inițial a fost suficient s-o ajute să mai facă o răsucire, până la poziția cu roțile efectiv în sus.
Noi suntem foarte curioși cum s-a proiectat această intersecție, dacă s-a respectat proiectul în decursul construcției și, dacă chiar așa arăta configurația încă de pe planșetă, cum au aprobat poliția rutieră și serviciul de siguranța traficului al Primăriei o așa inepție.
Acum cred că înțelegeți de ce fotografiile vehiculate de la fața locului erau în mare parte trunchiate, în cadru strâns, fără să vă arate configurația de ansamblu a intersecției. Și de ce nimeni nu a explicat ce manevră a făcut șoferița, așa beată cum era, de a reușit să răstoarne o mașină pe loc drept, asfalt curat, uscat, ziua în amiaza mare.
Li s-a părut mai interesant că soțul șoferiței este polițist decât faptul că încă o intersecție periculoasă se zidește cu sârg doar pentru a le băga unor firme încă niște foarte mulți bani în conturi…
Totuși, există o mare diferență între un autovehicul condus în stare de ebrietate și unul condus în stare de ebrietate dar pe un drum proiectat de niște minți mahmure, care îl ajută să se mai și răstoarne, sunteți de acord?