Grindeanu: „Drumul Expres Galați – Brăila va fi gata până la sfârșitul anului 2023”. Proiectul nu este deloc simplu, cu un viaduct de aproape 1 km. peste Siret

In Blocuitorii, Economic, Local

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), promite că până la sfârșitul anului 2023 gălățenii și brăilenii vor putea circula pe drumul expres Galați – Brăila (DEx6). Ținând cont că această promisiune vine din partea unui lider PSD, cel care acum 6 ani punea umărul la mutilarea legilor justiției punând umărul aprobarea OUG 13, putem spune că la anul pe vremea asta vom circula tot pe Sfântu’ Dig care leagă cele două municipii vecine și prietene.

Drumul Expres Galați – Brăila (foto) pe care îl construiește UMB va fi terminat până la sfârșitul anului 2023, a promis vinerea trecută, la Brăila, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu (PSD), potrivit economedia.ro.

Finalizarea șoselei cu o lungime de 11 kilometri înainte de termenul din contract (2024) ar fi o reușită a celui mai puternic drumar din România, deși lucrările nu sunt foarte avansate, abia au depășit 30 %, iar proiectul nu este deloc simplu, cu un viaduct de aproape un kilometru peste Siret.

Deși mai este ceva vreme până la începerea campaniei electorale oficiale, ministrul Grindeanu vine tot mai des la Brăila unde face fandări mediatice ba la Pod, ba în buza drumului expres Galați – Brăila.

„Număram împreună cu Mihai (n.red. – baronul brăilean Mihai Tudose)… cred că e a cincea dată de când am preluat mandatul când vin la Brăila-Galați, pentru că așa cum știți, Brăila-Galați reprezintă cea mai mare aglomerare urbană după București din România și de aceea era nevoie ca atenția ministerului pe care îl conduc către această zonă să fie una specială și este. Putem vorbi de proiecte care, unele dintre ele se află în faza de finalizare altele se vor finaliza la sfârșitul acestui an dacă este să vorbim despre Drumul Expres Galați-Brăila, de asemenea tot ce înseamnă Drum Expres spre Focșani sau spre Buzău. Pentru ca această zonă (Galați – Brăila – n.red.) să facă un salt economic și mai important este nevoie ca Statul să investească în principal în infrastructură”,

a declarat ministrul Sorin Grindeanu, săptămâna trecută, la Brăila.

Contractul pentru drumul expres Galați – Brăila a fost semnat în aprilie 2021 pentru suma de 371 milioane de lei şi o durată de 34 de luni, din care 10 luni pentru proiectare şi 24 de luni pentru execuţie.

Constructorul UMB, patronat de Dorinel Umbrărescu, a început încă din octombrie 2021 lucrările de decopertare, însă lucrările au fost oprite pentru o perioadă.

Pe traseu vor fi şase lucrări de artă, trei poduri, două viaducte şi un pasaj.

Cele mai importante lucrări de artă sunt Podul de la kilometrul 6 peste Canalul de irigații și viaductul de la kilometrul 10 peste digul de apărare pentru ape mari al râului Siret, peste linia de tren și râul Siret.

Viaductul peste râul Siret care se varsă în Dunăre (lângă Galaţi) are aproape un kilometru (845 metri), după care urmează un pod hobanat de 290 de metri lungime.


Urmărește faramogul.ro și pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să ne ajuți să continuăm, ne poți face o donație dând click AICI. Sau poți da click mai jos, spre contul de Patreon al ALTERNATIVA – Jurnalism Fără Mogul. Mulțumim!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu