Dovada că poliția locală din Galați calcă și pe lege pentru a sluji încă un SRL. Pe lângă firmele „de casă” ale Primăriei… | FACSIMIL & VIDEO

In Actual, ClientiCaptivi, Local

Foamea de bani a administrației pesediste a Galațiului a atins cote paroxistice, iar Poliția Locală, o instituție care ar trebui să impună respectarea legii, încalcă legea pentru ca un SRL să poată pune mâna pe cât mai mulți bani din buzunarele gălățenilor.

Deși hotărârea de Consiliu Local care ar da dreptul SRL-ului deținut de către Consiliul Local să ridice autovehiculele staționate neregulamentar nu a fost încă supusă votului – deci cu atât mai puțin adoptată – polițiștii locali gălățeni cheamă fix Gospodărire Urbană SRL să ridice mașinile contravenienților.

Astfel, municipalitatea – capturată de cel mai toxic partid din ultimii peste 30 de ani – adaugă la amenda contravențională o sumă cât dublul acesteia. Dar suma nu se varsă la bugetul local, ci în conturile parazitare ale unui SRL „de partid”, a cărui conducere și-a dat salarii și prime ilegale de 200.000 de euro în doi ani și care umflau cota de TVA la taxa de parcare, după cum constata un control al Curții de Conturi acum patru ani.

Fiindcă ridicarea autovehiculelor de către platforma Gospodărire Urbană SRL costă mai mult decât dublu dacă nu știați!

Spre deosebire de operatorii privați care ridică și transportă autovehicule cu sume între 150 și 300 de lei în interiorul granițelor municipiului Galați (150-200 de lei pentru autoturism, 250 de lei pentru un SUV, 300 de lei pentru un microbuz), firma deținută de Consiliul Lcal – și capturată de majoritatea PSD inclusiv cum se întâmpla pe vremuri cu ADP-ul condus de Florin Pâslaru – are tarife ce ajung la un total de peste 600 de lei.

Mai precis, tarifele G.U. SRL sunt:

– Ridicare-coborâre vehicul staționat/oprit neregulamentar – 265 de lei/vehicul;

– Transport vehicul staționat/oprit neregulamentar – 280 lei/vehicul;

– Depozitare zilnică a vehiculului staționat/oprit neregulamentar – 16 lei/zi/vehicul;

După cum observați, abuziv, este taxată urcarea și coborârea de pe platformă a autovehiculului, de parcă acesta ar putea fi transportat fără aceste operațiuni. E ca și cum în piață ai fi taxat și pentru cântarul cu care precupețul este obligat să-ți vândă produsele.

Astfel, se ajunge la un minim de 561 de lei la o „arestare” de autovehicul. Pe lângă cei 145-290 de lei amenda contravențională plătită în 15 zile.

Deci, o „amendă” dublă plătită la SRL-ul condus de Dragoș Magearu – fiul trezorierei PSD Galați, Rodica Magearu – față de cea plătită pentru contravenția în sine!

Dovada că sumele respective sunt – cum se spune pe românește – o japcă pe față este aceea că, pentru același tip de servicii dar efectuate pentru vehicule abandonate sau fără stăpân, transportul este doar 140 de lei. Iar ridicarea și coborârea de pe platformă sunt incluse în acest preț. Iar cel mai evident indiciu de abuz este diferența de tarif pentru depozitarea zilnică – doar 50 de bani în loc de 16 lei pe zi. Adică de 32 de ori mai ieftină.

Oare Agenția Națională de Reglementare a Serviciilor Comunitare și de Utilități Publice, regionala Galați – cea unde, pe vremurile când se puneau bazele și se stabileau tarifele Gospodărire Urbană SRL, Apă Canal SA desprinsă din vechea uuniune cu Apaterm SA, Serviciului Public ECOSA etc., „directorea” George Stângă, plantat strategic de V. P. Dobre ca să nu-i deranjeze vreun liberal adevărat pe pesediști ce-o avea de spus vizavi de tarifele astea?

Poliția Locală Galați suferă de vizionarism: aplică o hotărâre care nici n-a fost supusă la vot

Ca să ne înțelegem bine de la început, noi nu încurajăm sub nicio formă încălcarea legii. Și cu atât mai puțin tolerăm încălcarea legii fix pentru a sancționa alte încălcări ale legii!

Iată de ce ni s-a părut absolut strigător la cer faptul că polițiștii locali deja cheamă Gospodărire Urbană să ridice mașinile contravenienților! A se vedea secvențele video de mai jos în care ditamai oamenii legii se ascundeau după șepci când a venit vorba să explice cum e cu rigoarea legii pe malul Dunării de jos și foarte jos, aproape umil de aplecată…

Fiindcă asta se petrece înainte să fie votată modificarea Regulamentului de organizare și funcționare, a caietului de sarcini și a contractului-cadru de delegare a gestiunii serviciului de ridicare, transport și depozitare a vehiculelor stationate/oprite neregulamentar în Municipiul Galați în sensul ridicării și stocării inclusiv a acelor autovehicule staționate neregulamentar pe drumul public, nu doar în parcările închiriate de Primărie gălățenilor.

Acest lucru se va petrece abia la sfârșitul acestei luni, prevederea legislativă fiind deocamdată doar la mapa consilierilor locali.

Iată ce justificare va avea HCL care va modifica vechiul Regulament, din 2018:

Întrebare: dacă nu ar fi nevoie de reglementări suplimentare, la ce se mai agită atâta aparatul de specialitate al primarului să elaboreze modificări peste regulamente și adăugări la suplimentări?

Nu-i vorbă că nici ceea ce face Consiliul Local Galați nu este în regulă fiindcă, există o Decizie a Înaltei Curți de Casați și Justiție, 9/2015, care este obligatorie conform art. 517 din Codul de Procedură Civilă și stipulează că:

„procedura de aplicare a măsurii tehnico-administrative constând în ridicarea vehiculelor staţionate/oprite neregulamentar pe partea carosabilă, prevăzută de art. 64 şi art. 97 alin. (1) lit. d) şi alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, nu poate fi reglementată prin hotărâri ale consiliilor locale.”

Adică, mai pe înțelesul băieților cu facultatea de dreptu-n stângu’ și CV de clasele primare,consiliile locale nu sunt lăsate să adauge la Codul Rutier. Și punct.

Într-adevăr, spune Codul Rutier (art. 64) că polițiștii rutieri pot dispune ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar pe partea carosabilă.

Ba mai vine și legea 155/2010 a poliției locale și zice (la art. 7 lit. h) că subordonații în uniformă ai primarului au dreptul de a dispune măsuri de ridicare a autovehiculelor staționate neregulamentar.

Dar aceste măsuri trebuiau dispuse conform unei proceduri naționale (care nu s-a mai adăugat de 20 de ani la Codul Rutier în țara asta neterminată) și, oricum, se prevede că acest lucru trebuie făcut de un serviciu public. Asta ca să nu fie încpărcați cetățenii cu tarifele speculative ale unei firme chitite pe profit ciu fix cu costurile juste ale serviciului prestat. Și atât!

Or, în orașul-roșu Galați, unde s-a desființat serviciul public ADP (Administrarea Domeniului Public) ca să-și facă PSD-ul firmă capitalistă de cumetrie pe banii gălățenilor, recte Gospodărire Urbană SRL, avem o problemă.

Fiindcă PSD a vrut să se mufeze cât mai direct la banul public, s-a înființat acest SRL în care consilierii, reprezentanții cetățenilor, nu mai au acces decât foarte întortocheat la fluxurile de numerar derulate, controlul este practic limitat, iar domeniul public și, mai nou, nevoia de mobilitate a gălățenilor sunt taxate fără milă.

Iat poliția locală, probabil la îndemnul tartorului-șef, a ieșit repede-repede în întâmpinarea lăcomiei pesediste, apucându-se să dea de muncă G.U. SRL  cu aceeași abnegație cu care acum vreo lună stătea de strajă în poziția popândău cu aere de vultur pleșuv pe șantierele firmei de casă Citadina ’98.

Citește și Polițiștii locali, „angajați” la un asfaltator de casă. Încă un sens giratoriu instalat în Galați și alți bani dați de două ori din taxele gălățenilor | VIDEO

„Că să nu mai spunem că, ieri, 18 noiembrie, când se pregătea să ridice biata Rabie care nici măcar nu îndeplinea condițiile de ridicare din lege – nu bloca traficul – platforma GL10ADP a G.U. SRL nu apărea ca având RCA valabil.”

În Galați, cel mult, dac-ar fi să se respecte lega – lacunară așa cum este – s-ar poate scoate la licitație (și așa ar fi legal!) acest serviciu de ridicare, să vină orice întreprinzător care muncește de se spetește zi-lumină ba și noaptea să târâie epavele de pe la accidente. Să poată prinde și privații câteva comenzi comode, de mașini funcționale, luate direct de pe asfalt, pe care să le ducă liniștit în parcul de stocare decis de Primărie, fără lichide scurgându-se de prin toate măruntaiele, sânge pe banchete și geamuri și oglinzi atârnând inerte în rame.

Ar trebui, deopotrivă, cetățenii care se vor speti ca să-și recupereze mașinile dând un sfert din venitul lor lunar pentru o staționare neregulamentară, dar și micile firme de tractări, să le bată obrazul consilierilor locali și să îi cheme la ordine pe polițiștii locali. Să nu se ajungă în Galați să se calce pe legi doar fiindcă trebuie neapărat îmbogățită Gospodărire Urbană SRL ca să prospere clientela de partid.



De mult nu ne mai așteptăm ca cititorii să sprijine material Alternativa – Jurnalism fără mogul. Dar, totuși, pentru foarte rarele posibile excepții, străine de mentalitatea perdantă majoritară, avem multiple posibilități de donare AICI. Sau poți da click mai jos, spre contul de Patreon. Mulțumim oricum, fie doar și pentru lectură!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu