Gospodărire Urbană Galați cere aprobare să vândă cu 110 lei abonamentul lunar de parcare. Abonamentele nu le garantează șoferilor un loc „rezervat” în parcare, existând riscul ca aceștia să plătească degeaba acest serviciu

In ClientiCaptivi, Local

Gospodărire Urbană SRL Galați și-a propus să scoată bani din piatră seacă. Și va reuși acest lucru cu ajutorul administrației Pucheanu. Consiliul Local (CL) Galați, unde PSD deține majoritate de 55%, va vota joi un proiect prin care va stabili tarifele pentru permisele/abonamentele la „parcările de tip incintă” date spre exploatare celor de la Gospodărire Urbană.

Potrivit documentelor care însoțesc proiectul aflat pe ordinea de zi a ședinței CL Galați de joi, 28 septembrie 2023,  o parcare tip incintă reprezintă, cităm, „o platformă situată în afara rețelei stradale, racordată la aceasta prin 1-2 căi de acces, care poate fi dotată cu sistem de intrare/ieșire echipat cu bariere racordate la casa de marcat automată de taxare”.

Altfel spus, o parcare tip incintă nu este o parcare clasică, aflată „la stradă” pe bulevardele din Galați, ci o parcare amplasată undeva în interiorul cartierului, în aer liber (neacoperită), prevăzută cu bariere de intrare/ieșire și aparat de taxare/validare.

Conducerea Gospodărire Urbană SRL Galați ne-a spus că până în prezent a amenajat o singură astfel de „parcare tip incintă”: în cartierul Micro 19, pe str. Zidarilor.

Cu siguranță, în următoarea perioadă vor apărea și alte astfel de parcări tip incintă în Galați, pentru că Gospodărire Urbană precizează clar în documentele trimise Primăriei Galați că vrea să scoată cât mai mulți bani de pe urma admnistrării parcărilor.

Potrivit conducerii Gospodărire Urbană SRL, parcarea de tip incintă din Micro 19 dispune de aproximativ 40 de locuri, este supravegheată video, iar taxarea se va putea face și pe baza unui permis/abonament lunar, ziua de parcare fiind full time, adică de 24 de ore, nu de 12 ore cum se întâmplă în cazul parcărilor clasice, situate „la stradă”.

Tarifele lunare pentru cei care doresc permis/abonament într-o astfel de parcare de tip incintă vor fi de 110 lei/lună pentru persoanele fizice și 162 lei/lună pentru persoanele juridice.

Cei care vor dori să folosească această parcare de tip incintă, dar nu pe bază de permis/abonament, vor fi taxați în continuare la oră (2 lei/ora), așa cum se întâmplă în celelalte parcări cu plată din Galați.

„Având în vedere numeroasele solicitări ale persoanelor fizice și juridice pentru a parca autovehiculul în parcarea de tip incintă, societatea Gospodărire Urbană SRL Galați propune introducerea permis pentru persoane fizice acces parcare de tip incintă cu valoarea de 110 lei/loc/lună (24 ore/zi) și abonament pentru persoane juridice acces parcare de tip incintă cu valoarea de 162 lei/lună/loc (24 ore/zi)”,

a precizat Gospodărire Urbană SRL în documentele ajunse pe masa consilierilor locali (vezi foto mai jos).

Inițial, tariful dorit de Gospodărire Urbană în cazul persoanelor juridice a fost de 170 de lei, însă acesta a fost redus la 162 de lei/lunar.

Trebuie precizat că un permis/abonament de 110 lei sau 162 de lei într-o parcare de tip incintă nu înseamnă că locul de parcare este dat cu rezervare proprietarului mașinii.

Cei care vor dori să achiziționeze astfel de permise/abonamente de parcare de la Gospodărire Urbană SRL își vor parca mașinile unde vor găsi loc, nu într-un anumit loc, pentru că locurile vor fi „la grămadă” și nimeni nu va avea „locul lui”.

În parcare vor avea acces în continuare și șoferii care au treabă doar 2-3-4 ore în zonă, ei urmând să fie taxați la oră, la ieșire, în funcție de câte ore au stat.

Întrebarea este ce se va întâmpla atunci când un gălățean cu abonament de parcare (110 lei lunar) nu va găsi loc liber în această parcare tip incintă?

De exemplu, să presupunem că, la un moment dat, din cele 40 de locuri de parcare 15 locuri vor fi ocupate de șoferi intrați să stea 2-3 ore (adică fără abonament) și 25 de locuri vor fi ocupate de către cei cu abonament lunar.

Și să zicem că apare un șofer care deține abonament lunar pentru această parcare din Micro 19, dar nu are unde să își lase mașina, pentru că toate locurile sunt ocupate.

Respectivul șofer are abonament în acea parcare, dar nu o poate folosi. Și-atunci el pentru ce plătește abonament, dacă există posibilitatea ca la un moment dat să nu găsească un loc liber de parcare?

Precizare: fotografia de deschidere are caracter ilustrativ, nefiind din parcarea de tip incintă din Micro 19. Sursa foto: Monitorul de Galați


Urmărește faramogul.ro și pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să ne ajuți să continuăm, ne poți face o donație dând click AICI. Sau poți da click mai jos, spre contul de Patreon al ALTERNATIVA – Jurnalism Fără Mogul. Mulțumim!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu