Gigel Caliga, președinte de CA, are revelații perpetue cu Transurb: în ianuarie se arunca în tectonica eliminării pierderilor planificate, acum prizează din chimia păcii sociale
Când toată lumea se aștepta ca Gigel Caliga (numit de ALDE să fie director general provizoriu pentru 4 luni la Transurb) să se bage la interes și să candideze pentru funcția de director definitiv, a venit cu o mutare de învăluire: lăsa altora meseria de concursier – director, el se mulțumea să fie președinte de CA.
A cerut să fie președinte și CA i s-a dat. Atunci, în 3 aprilie, directorul expirat Gigel Caliga venea cu un comunicat- bilanț de patru luni, unde dădea seama pentru popor. Azi anunță că este jupânul păcii sociale, pe bază de bonusare bine temperată, la o societate aproape devalizată și cu conturi recent blocate.
Iată ce bube și noroiuri și mucegaiuri a constatat Gigel Caliga timp de patru luni la Transurb
Subfinanțare cronică, pierderea eșalonării, începerea executării silite, risc de insolvență, tulburări sociale pentru întârzierea salariilor,uzură parc auto de peste 200% – egal Transurb
Aparitia decapitalizarii societății se datorează unor măsuri economice și a unor reglementări ale activitătii dispuse prin HCL ale UAT Municipiul Galați, care s-au dovedit nu întotdeauna oportune sau benefice activităților desfășurate (în temeiul Strategiei de Transport 2014-2020)
Inexistența unui preț de compensație certificat prin Hotărâre de Consiliu Local (în ultimii 3 ani), nerecunoașterea de către Consiliul Local a diferențelor valorice istorice între tariful contractat și cel propus prin auditul tehnico-economic.
Starea parcului auto/ flotei de vehicule care prezintă o uzură de peste 200 %. Parcul auto necesită lucrări de intreținere laborioase și costisitoare. În plus, parcul auto prezintă un grad de confort scăzut al călătorilor
Cu excepția proiectelor demarate de UAT Municipiul Galați, societatea nu a întocmit sau depus în nume propriu nici un proiect de modernizare către autoritățile naționale sau pentru finanțare europeană.
Față de cele mai sus menționate au fost demarate măsuri pe termen scurt și mediu, unele dintre acestea fiind deja finalizate și implementate, altele aflându-se în curs de desfășurare.
Obținerea prin HCL nr 730 si nr 731 din 19 dec 2017 a prețului de compensare/km pentru perioada anterioară și calcularea diferențelor temporare, în sumă de aproape 18 milioane lei. Pentru prima oară în derularea contractului, se stabilește tariful valabil începând cu 01.01. 2018.
Restructurarea datoriilor, prorogarea termenelor de executare silită, depunerea unuii nou dosar de eșalonare către autoritățile fiscale.
Solicitarea și obținerea indexării prețului/km în conformitate cu Anexa 10.1 și 10.2 din Contractul de delegare de gestiune, anexând calcule în acest sens, analiza benchmarking asupra costurilor pe kilometru cu informații de la nivel național și măsurile luate în vederea implementării recomandărilor pentru eficientizarea activității TRANSURB.
Contactarea Facultății de Transporturi din cadrul Universității Dunărea de Jos din Galați (?!) pentru intocmirea unui studiu de trafic și mobilitate, prin care s-a întocmit și prezentarea pe suport cartografic a variantelor de optimizare a traseelor în vederea modificării programului de transport aferent contractului de delegare.
Modificarea politicilor de achiziții prin renunțarea la achizițiile de pe Bursa Română de Mărfuri și mutarea acestora pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice.
Întocmirea pentru prima dată in ultimii 3 ani a unui Plan de Eficientizare, anexa la BVC pe anul 2018, cu ținta de reducere a costurilor de aproape 4 mil lei.
Recepționarea și introducerea în trafic a celor 14 troleibuze Skoda, cu un bun impact atât către cetățeni cât si al reducerii costurilor de întretinere.
Care este rețeta Caliga pentru pacea socială? Simplu: tăiem de ici-colo și băgăm dincolo!
E musai să reproducem ce a spus Gigelul de partid ALDE despre cum nu se majorează salariile, dar se dau bonusuri echitabile și stimulante la toată lumea.
„Habemus contract colectiv la Transurb! Era o evoluție greu de anticipat, s-a declanșat conflictul de muncă, dar s-a soluționat la ITM, unde ne-am așezat la masa negocierilor, asistați de reprezentanții Primăriei Galați. Ieri s-a semnat un acord de principiu, detaliile se pun la punct acum. Se încheie o perioadă de patru luni și jumătate, am introdus contribuțiile, majorarea salariului minim, grila de salarizare și negocierea tradițională. Salariile nu se majorează, căci agentul economic este pe pierderi.
Noi ne-am imaginat un sistem de bonusare și motivare a muncii, într-o abordare proactivă. Sistemul urmează să fie aplicat de o comisie paritară, s-a pus pe treabă deja, unele măsuri vor fi aplicate imediat, altele începând din septembrie. E important că toată lumea a înțeles că legile economiei nu pot fi oprite la poarta Transurb, nici prin violență, nici prin măsuri populiste, care se întorc inevitabil împotriva salariatului”.
Cum va fi „bonusarea”?
„Păi, pe cheltuielile sociale, pe care le permite Codul Fiscal și Legea de constituire a fondului de acțiuni social-culturale, împreună cu sindicatele am gândit repartizarea acestuia și reașezarea unor grile pe fondul diminuării salariilor celor de la flotă, prin descurajarea orelor suplimentare. Acestea s-au redus cu un sfert, începând din decembrie, trebuie subtilitate și atitudine proactivă, să încurajăm munca. Te duci pe salarii și recunoști cumva prin aplicarea elastică niște drepturi, care se traduc în motivarea muncii” (sic)!???
Niște râsete l-au făcut pe Gigel de la Transurb să continue apoteotic: „Este o chimie întreagă, o muncă dusă de Comisia paritară de 10 oameni, după ce avem noua grilă și noul sistem de salarizare, vă vom ține la curent. Ne modificăm atitudinea față de orele suplimentare, care duceau la epuizarea fizică și psihică a prestatorului, ne-am sesizat și ne reorientăm….Este pace socială la Transurb!”
S-a negociat costul de transport pe km? Fără recalculare nu se lucrează pre pierderi?
„E obiectiv de viitor, este posibil să vedem ce avem la sfârșitul lunii, dar bugetul nu este pe pierderi”.
Pentru a oferi cea mai bună experiență, folosim tehnologii, cum ar fi cookie-uri, pentru a stoca și/sau accesa informațiile despre dispozitive. Consimțământul pentru aceste tehnologii ne permite să procesăm date, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-uri unice pe acest site. Dacă nu îți dai consimțământul sau îți retragi consimțământul dat poate avea afecte negative asupra unor anumite funcționalități și funcții.