Galațiul aruncă o fumigenă megalomanică de 110 milioane de euro. Proiectul ar urma să lege două drumuri care nu există

In Local, Politruci&Traseiste

După Centura Mare a Galațiului și Drumul Expres Galați-Brăila, proiecte care există doar în mintea unora, conducerea CJ Galați a vorbit săptămâna trecută despre construirea unui drum care să le unească pe cele două. Iar pentru ca demența să fie totală, lucrurile au fost prezentate ca și cum ar fi primit deja banii pentru construirea acestui drum.

De vreo 3-4 ani încoace, președintele Consiliului Județean (CJ) Galați, Costel Fotea, tot anunță construirea de drumuri importante pentru municipiul și județul Galați.

Așa se face că o dată la 2-3 luni aflăm din ziare că s-a mai făcut un pas pentru construirea Centurii Mari a Galațiului, că s-a mai săpat 1 metru la Drumul Express Galați-Brăila sau că s-a mai bătut un cui la podul hobanat de pe centura mică.

În realitate, nimic important nu se întâmplă la aceste proiecte, în afară de mici fandări birocratice și obișnuitele plimbări de hârtii de colo-colo.

Lucrările la centura mică, cu al ei pod hobanat, au început în aprilie 2020 și ar fi trebuit să fie gata în 24 de luni, adică în aprilie 2022.

Suntem aproape de aprilie 2023 iar centura mică a Galațiului e departe de a fi finalizată.

La fel, despre Centura Mare a Galațiului, în lungime de 33,6 kilometri, care ar urma să plece din Vama Giurgiuleşti, să treacă prin spatele lacului Brateş şi să ajungă în DN25, în zona localităţii Traian, președintele Fotea vorbește ca și cum lucrările ar fi în plină desfășurare.

În realitate, lucrările nici măcar nu au început la Centura Mare a Galațiului.

Drumul Expres Galați-Brăila este un alt drum care nu există, dar despre care se vorbește în mod regulat.

Ei bine, președintele Fotea a anunțat săptămâna trecută, pentru a doua oară în ultimele 7 luni (prima dată a fost în data de 8 august 2022), că CJ Galați lucrează de zor la un proiect megalomanic care să lege Drumul Expres de Centura Mare a Galațiului, adică două drumuri care nu există.

„Acest drum de legătură va avea aproximativ 7 kilometri și va fi realizat de la zero. Astfel, vor fi patru benzi de circulație și un regim de trafic asemănător drumurilor expres.

Vor fi amenajate două subtraversări, cu lungimi de 65 și 100 de metri, ale drumului național ce leagă municipiul Galați și localitatea Șendreni, precum și un tunel pe sub calea ferată, care va avea o lungime de 90 de metri și o lățime de peste 20 de metri.

De asemenea, va fi construit un pasaj cu o lungime de 375 de metri peste drumul de acces la halda de zgură.
Mai mult, vor fi amenajate și două noduri rutiere, iar rețelele de utilități, vechi de jumătate de secol, vor fi relocate. Pentru implementarea acestui proiect, vor fi necesare și exproprieri.

Conform calculelor și estimărilor specialiștilor, valoarea investiției este de 547.022.691 lei, fără TVA (110 milioane de euro – n.red.)”,

a spus președintele CJ Galați, Costel Fotea.

Problema este că nu se știe dacă va exista finanțare pentru acest drum de legătură de 110 milioane de euro.

Fotea a spus doar că se va încerca atragerea de fonduri europene și că a discutat cu Ministerul Transporturilor pentru a depune acest proiect în cadrul Programului Operațional de Transport.

Trebuie precizat că Programul Operațional pentru Transport (POT) pentru România a fost aprobat de Comisia Europeană și că suma alocată prin POT 2021 – 2027 este de 9,6 miliarde de euro, din care 4,65 miliarde sunt fonduri europene nerambursabile.

Acești bani trebuie folosiți pentru dezvoltarea infrastructurii mari de transport rutier, feroviar (inclusiv metrou) și naval a României, în următorii 7 ani.

Președintele Fotea speră să primească și el bani din această sumă pentru drumul de 7 kilometri, ale cărui costuri sunt imense – 110 milioane de euro.

În acest moment nu se știe dacă acest proiect va primi finanțare, pentru că printre proiectele care urmează să fie finanțate prin POT 2021-2027 sunt altele mult mai importante, cum ar fi autostrăzile Sibiu-Pitești, Sibiu-Brașov, Ungheni-Iași-Ungheni-Târgu Neamț, Brașov-Bacău, Timișoara-Moravița și Pașcani-Siret.

Însă, deși nimeni nu i-a garantat că va primi suma de 110 milioane de euro din POT pentru drumul de 7 kilomentri, Fotea prezintă acest proiect ca și cum totul ar fi fost parafat și urmează doar ca muncitorii să se apuce de treabă.

Nu, nici vorbă. Totul este doar la stadiul de vorbe goale frumos ambalate, de promisiuni fără acoperire.

Să nu uităm că președintele Fotea s-a mai lăudat anul trecut că va construi un spital de 200 de milioane de euro, prin PNRR, la Galați, după ce a depus un proiect în acest sens la Ministerul Sănătății.

Proiectul cu spitalul de 200 de milioane de euro nu a fost aprobat, așa că până când nu se va stabili în mod oficial că drumul de 7 km. va beneficia în mod cert de finanțare prin POT 2021 – 2027 orice spune președintele Fotea pe marginea acestui subiect poate fi rezumat într-un singur cuvânt: baliverne.


Urmărește faramogul.ro și pe Google News


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să ne ajuți să continuăm, ne poți face o donație dând click AICI. Sau poți da click mai jos, spre contul de Patreon al ALTERNATIVA – Jurnalism Fără Mogul. Mulțumim!

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu