Motto de Galați-Brăila: „Cât e Ștefan și cu Nica, n-o să fie-ntre noi nimica!”(Bunea Stancu de Brăile)
Atent la tot și la toate, mândru de aroganța sa suficientă, conștient că tramvaiele de la Astra Arad sunt mai patriotice decât autobuzele turcești poluante de la Karsan, dezolantul și înfumuratul primar de Galați, Ionuț Betonuț Pucheanu, se reevaluează.
Spășit crunt după pierderea procesului cu firma Louis Berger și mânat de resturile de patriotism local ce-i bulversează mintea contrariantă, Ionuț Pucheanu revine la proiectul de fundament gălățean, care avea forța să impună Municipium de Galați mult mai sus decât starea de acum, de cartier prăpădit abandonat sub Podul Brăilei. Gata, s-a enervat: va reîncepe în forță construcția Tunelului de subtraversare a Dunării „Marius Stan”.
Reînșurubat la banul public pentru încă patru ani (din cauza deșurubării din angrenajul credibilității a candidatului alternativă Bogdan Rodeanu)
Pucheanu este brusc răvășit de o revelație relevantă: Tunelul lui Stan de la Galați e mai de viitor decât Podul lui Tudose de la Brăila!
Contrar tuturor evidențelor, a bârfelor, a erorilor, a presiunilor și meschinăriilor, a amenințărilor și coteriilor, a codoșlâcurilor agitate de masa ticăloșiților și mediocrilor care burdușesc Primăria Pucheanu PSD, Ionuț Betonuț Pucheanu revine în ceasul al 13-lea (sau în a 25-a oră) la ideea de fundament, pentru care gălățenii îi vor ridica statuie (de fapt, tri-statuie, alături de Marius Stan și Aurel Vlaicu): va continua proiectul Tunelului de subtraversare a Dunării (fie el și redundant sau pleonastic) de unde l-a lăsat plângerea de șpagă închipuită la DNA.
Om al surprizelor caracteristice unui primar subtil, cult, bine înfipt în strategiile și geopolitica mare (chiar dacă țâșnesc dintr-o primărie crâncen de mică în fapte și gândire), Ionuțul municipal fu perplexat și bulversat de niște evenimente care se petrecură de curând pe aceste tăpșanuri europene de flanc estic strategic.
1.Președintele Klaus Iohannis și președintele Poloniei, Andrzej Duda, gazdele reuniunii formatului București 9 (B9), văd deja cum arată răspunsul la ameninţarea „hibridă” rusească: Stryker-urile americane ajung în spatele Combinatului ultrarapid, pe calea ferată ce trece prin Tunelul de subtraversare a Dunării-Tunelul Stan. Strategie groasă, nu e de joacă cu strategiile de pe flancul estic al NATO, în care se bagă Bulgaria, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia şi Cehia.
2. Hopa! bate la ușă și o altă urgență europeană: „Iniţiativa celor Trei Mări”, unde se bagă din nou și americanii. Ce vrea inițiativa, pare că sună excitant chiar și pentru niște lipitori bugetare pesediste: 12 state aflate între Marea Baltică, Marea Adriatică şi Marea Neagră vor să-şi extindă împreună infrastructura esențială, relativ slabă, cu sprijinul forte al SUA, interesată în blocarea forjeurilor chinezești în Europa. Bună inițiativă, hai cu tunelul pe sub Dunăre!
Cum naiba să te duci la Inițiativă cu Austria, Bulgaria, Cehia, Croaţia, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia, Slovenia şi Ungaria, la care vrea să se lipească și Germania, cu proiecte ca „Sit arheologic în containere la Barboși” sau cu „Parc de Aventură Bâldâbâc la Turn”, când şeful Departamentului de Stat american, Mike Pompeo, a anunţat o contribuţie de un miliard de doalari la fondul Iniţiativei?!! Bă Bergere, bagă repede Tunelul!
3. Fatalitate de Covurlui subdezvoltat, bizonul comunitar votează veșnic pesedește, dar orișicât, cât va mai ține o astfel de prosteală?
Superbaronul roșu de Galați Dan Nica, liderul Delegației PSD din Parlamentul European, știe că va face tot ce poate ca să rămână cum a spus Bunea Stancu la Brăila: „Cât e Ștefan și cu Nica, n-o să fie-ntre noi nimica!”. N-a fost, nu este, nu va fi! Nu va fi nici aeroport comun Galați-Brăila, nu vor fi nici Porturi strategice la Dunărea Maritimă, nu va fi nici Centru multimodal de containere, nu va fi – mai ales – Zona Metropolitană Dunărea Polis Galați-Brăila. Păi, ce prestigiu poate avea primarul cu p mic al unui cartier decrepit de sub Podul Brăilei, ca Galațiul? Niciunul! Ori, așa ceva nu-i un afront insuportabil, chiar și pentru un ins nefericit și obedient ca Pucheanu? Cât o să mai ghidoneze Pucheanu (la ordin) preferențial banii Galațiului către Navrom Bac și Navrom Centru de Afaceri și către reconstrucții de biserici? Nu cumva se cere o modernizare în sifonare? Ba da, se poate sifona peste Dunăre, dar merge ca unsă o sifonare cu subtraversare a Dunării! Am zis!
4. E alarmare mare la PSD de Primăria Galați, drumul rapid susținut de deputatul Bogdan Rodeanu este prea departe de podul rutier de la vărsarea Siretului și sifonările pentru regenerări urbane către firmele client PSD nu vor mai fi ce sunt încă.
E drept, acesta și este scopul strategic al PSD, să țină Galații cât mai departe de dezvoltare și investiții, să-l scoată de pe orice traseu turistic, să-l țină și mai izolat decât era.
Deocamdată, le-a ieșit, o spune tăios și fostul Primar Marius Stan.
Marius Stan: „Bacul moare odată cu apariția podului. Dacă se făcea Tunelul la Galați, nu apărea Podul la Brăila”.
„Dacă se face drumul expres acolo unde e proiectat, cuplat la Centura Mare, turiștii moldoveni și ucraineni nu mai iau din Galați nici măcar covrigul de tranzit și nu mai bagă fisa la toaletă. Se duc direct, ocolesc tot, au drum direct spre litoral și restul țării.
S-a aprobat deja studiul, Rodeanu se poate lăuda că a scos complet Galațiul de pe traseul turistic. Tunelul era altceva, intrau în oraș. Acum, Galațiul va fi și mai izolat decât era.
Se confirmă ce a zis baronul de Brăila, Bunea Stancu, în rime, la întâlnirea istorică de constituire a ADI Brăila-Tulcea-Galați: „Cât e Ștefan și cu Nica, nu va fi-ntre noi nimica!
Acela a fost un moment istoric pentru dezvoltarea zonei Dunării de Jos, se întruneau în ședință comună, la Brăila, consilierii locali și județeni din trei județe: Brăila, Galați și Tulcea. N-au mai fost orgolii cu locul de adunare, dar – fatalitate – adunarea istorică a fost sabotată in corpore de consilierii locali și județeni de la PSD. Au primit ordin să nu participe!
Acum, după pierderea procesului cu Louis Berger și asociații, Galațiul plătește bani inutili. Se poate reveni fără probleme la proiectul tunelului de subtraversare a Dunării la Galați, cu dezvoltarea unei linii de cale ferată. Se poate regândi în detalii, ambițiile prostești ale PSD ar putea fi lăsate deoparte, ar putea demonstra că au viziune”.
Ce mai, gând la gând Pucheanu cu Stan! Lui Pucheanu i-a venit mintea la cap: va continua proiectul tunelului!
Are cu cine, are cu ce, are putere locală, are post tv la dispoziție(TVG-PSD), are și voce națională (prim-vice la Asociația Municipiilor din România), este înfumurat, arogant, are tupeu, nu mai organizează conferințe de presă, știe să flituiască orice găozar de presă, , înjură bine, oriunde și pe oricine, terorizează funcționărimea comodă, poate să-și impună voința, l-a încălecat definitiv pe arhitectul șef Buhociu, ce mai, nimic nu-l oprește să-și tragă în dreptul lui și ceva viziune și să miște angrenajul hodorogit pesedist către unul din cele vreo două-trei proiecte fundamentale pentru Galați.
Proiectul tunelului de subtraversare a Dunării este unul dintre acestea, este axa care va apropia ziua în care Galațiul și Brăila vor deveni ceea ce ar putea fi începând de mâine – Zona Metropolitană Dunărea Polis, a doua mare grupare urbană a țării, după București.
Trezit după somnul irațional în care și-a scufundat instinctele de fiară politică avidă de sânge bugetar, Pucheanu nu-și poate scoate din minte la ce lucra Stan, pe vremea când el nădușea la lipit afișe: „Tunelul e bun pentru Galați, este bun și pentru dezvoltarea aeroportului Tulcea, face o conexiune de excelență și cu podul rutier, și – esențial – Tunelul dă Galaților o mândrie a proiectului unicat de-a lungul Dunării”.
N-a fost să fie!? Atunci să fie!!! Avem și la PSD mândrie și patriotism local, ieșim din mediocritate, salvăm aparențele pe chestia curajului și voinței politice, ne-am săturat de dictatorii Ștefan și Nica, avem și slogan: vrem mai mult, dacă ceri puțin, primești și mai puțin!!
Apropo, Stan a cerut mult în biroul lui Oprea de la minister, dar tot nimic a primit
Primarul Marius Stan și managerul public Aurel Vlaicu au cerut insistent liderilor din guvernul Ponta introducerea tunelului în Master Plan. Dialogul cheie din biroul vicepremierului Gabriel Oprea, în prezența ministrului Transporturilor, Ioan Rus și a prim ministrului Victor Ponta a fost scurt.
Marius Stan: „Treceți tunelul pe Master Plan!”. „Îl trecem, dar te avertizez că în același timp, ți-am semnat și condamnarea la pușcărie!”
Sunt vorbele spuse în fața mea. Replica mea a fost simplă: „Dacă îl treceți, vă mulțumesc cum nu se poate mai mult. Despre intratul la pușcărie, lăsați-mă pe mine să scap!”. „Îți promit! ”
Promisiune a rămas. Introducerea în Master Plan aducea și posibilitatea finanțării europene. Tunelul era gata în doi ani și costa 200 de milioane de euro, nu un miliard cât va înghiți până la final podul de la Brăila.
Metru de tunel săpat era 60 000 de euro. Azi, același metru, costă 30 000 de dolari, cu cârțița lui Elon Musk. Tehnica avansează, doar mintea mediocrilor de Galați stă pe loc”.
Chiar dacă pare că gândește ca Aurel Vlaicu, Ionuț Pucheanu are vedenia/viziunea apocalipsei de bani care vor circula pe sub Dunăre după ce termină prima fază de dezvoltare a Tunelului Stan
Unu la mână, e tot mai clar că americanii au interese și prin Câmpia Covurluiului, punând la socoteală faptul că din 2021 baza militară Kogălniceanu intră într-un program de investiții majore și la fel va fi și cu dezvoltările de la poligonul militar Smârdan. De ce ai pierde trei ore pentru un transport auto, când poți rezolva în sistem feroviar prin subtraversarea Dunării? (paranteză crâncenă, infrastructura jalnică de la gara Șendreni îi silește pe americani să ridice tancurile din tren peste linia de înaltă tensiune și să le așeze pe drumul neasfaltat și prăfuit către poligonul Smârdan).
Podul de la Brăila este o jumătate de comunicație între malurile Dunării, nu are linie ferată. Motivul pentru care subtraversarea prin tunel nu a fost trecută în Master Plan a fost din cauză că dincolo de Dunăre nu este cale ferată. Nici podul nu are cale ferată, cum nu are nici drumurile expres de defluire, dar l-a avut pe Tudose prim ministru, pe când Galațiul i-a avut pe Toader, Dobre, Lucică Georgescu, Marius Humelnicu, pe Bacalbașa , Nica, Popa și Ștefan, și nu a folosit la nimic.
Vă dați seama unde suntem, până și Pucheanu a ajuns să gândească americănește! Când e vorba de investiții de 2-3 miliarde de dolari, calea ferată e simplu de rezolvat, e un fleac. E mai ieftin decât să faci drumuri (altă paranteză amarnică și nemernică – de 20 de ani, administrațiile din Primărie n-au fost în stare să plătească 500 de dolari pe an, ca să fie și municipalitatea Galați membru în IRE (Institutul Regiunilor din Europa) și în Danube Council. Mai mult, administrația Pucheanu nici măcar nu s-a sinchisit să actualizeze reprezentanții în aceste două Asociații, membrii sunt și după 5 ani de la plecarea din funcții tot Marius Stan și Aurel Vlaicu).
Acum, fiindcă tot dă banii firmei cu care s-a judecat, lui Pucheanu îi trec prin fața ochilor socotelile de șoc și groază cu care a distrus proiectul fundamental al Galaților
Încă din 1981, IPTANA (acum Search Corporation) a propus să fie pod la Galați. Se făcea cu piloni clasici, pe axa Coșbuc. Ce au gândit comuniștii? Era nevoie de o cale de legătură dintre Constanța și restul țării, spre Moldova, prin cea mai îngustă porțiune a Dunării? Da! Dacă se admite că ruta trece pe la Brăila, suprafața dinspre Galați poate să-și ia adio de la orice dezvoltare. De ce să te mai duci spre estul sălbatic? Iată de ce comuniștii au propus trecerea Dunării pe la Galați.
Oricum, toate drumurile duceau spre centrul țării, deci Brăila ar fi avut de câștigat prin proiectarea traversării Dunării pe la Galați.
Invers, din proiectul Brăila, Galații nu mai au nimic de câștigat. Dictatură fiind, comuniștii puteau să opteze pentru Brăila, nimic nu-i oprea, era conducere centralizată. Culmea, comuniștii aveau viziune și instinct, PSD nu!
Ehe, alta era soarta podului de la Galați dacă exista Zona Metropolitană Galați-Brăila-Tulcea, exact cea pe care a sabotat-o PSD în 2015.
Podul de la Brăila se lansează în 1994, se reface studiul de fezabilitate în 2001,2004, 2007…De câte ori s-a refăcut SF-ul podului de la Brăila? De 6,66 ori!
Cifra avansată era de 500 de milioane de euro: 50% fonduri europene, 50% statul român. Din cei 50% ai statului, 25% erau ai Guvernului, 25% erau ai autorităților locale, Brăila și Tulcea, adică 125 milioane de euro. Era dificil pentru cele două UAT-uri să disponibilizeze atâția bani într-un singur mandat, n-aveau disponibilități.
Nu uitați, asta era în 2011-2012, Corina Crețu de la PSD era Comisar European, Portul Multimodal era în discuții, cu banii avansați de Cornel Găvăneanu (80 de milioane), Portul Duisburg (110 milioane) și Portul Shenzen, care punea vreo 100 de milioane, mai trebuia adăugate alte 100 de milioane de la UE.
Ce a avut de zis pentru gălățeni comisarul PSD Corina Crețu? Doar atât: „Uitați subiectul!”
Cât timp nu erau cerți cei 50% ai României, nici o procedură de licitație nu pornea. Galații n-au avut șansa unui lider ca Tudose. Galații au avut Ministru de Finanțe, Ministru de Interne, vicepremier, Ministru al Telecomunicațiilor, Ministru al Cercetării. Degeaba.
Tudose a avut tăria să demareze, trântind pe masă 25 milioane, partea Guvernului. Nu se știe nimic de banii de la UE, poate că vor veni la presiunea consorțiului japonezo-italian. Însă, în 2012, când a demarat proiectul Tunelului de subtraversare la Galați, proiectul podului de la Brăila era mort.
Proiectul podului era în Master Plan, pentru că erau proiecte anterioare, dar proiectul Tunelului pe sub Dunăre trebuia să aibă măcar proiect și indicatori tehnico-economici. Ideea forță era că dacă Galațiul se ridică, nu moare Brăila, dar invers, da, se întâmplă.
S-a pornit de la ideea de a avansa proceduri care să evite hățișul licitației de oferte, cu prețul cel mai scăzut. S-a dorit și potență financiară, deci s-a mers pe solicitări către grupul celor mari patru consultanți, care nu se supun licitațiilor – PricewaterhouseCoopers, KPMG, Ernst & Young și Deloitte Touche Tohmatsu.
(Big Four este denumirea grupului celor mai mari patru firme de audit din lume, alcătuit de PricewaterhouseCoopers, KPMG, Ernst & Young și Deloitte Touche Tohmatsu. Cele patru companii asigură auditul pentru marea majoritate a companiilor publice și pentru o bună parte din companiile private din lumea întreagă).
Surpriză, au răspuns toți patru. Emil Boc, Primar în acel moment, a spus că Tunelul de la Galați era cel mai important proiect de infrastructură al României.
KPMG împreună cu PricewaterhouseCoopers au acceptat să sprijine demersurile Primăriei Galați. Asocierea de nume a fost câștigătoare, Basler a acceptat să facă studiul de prefezabilitate cu 11 000 de franci, adică vreo 8-9 mii de euro (mult mai ieftin decât studiile CNAIR). Și era procedură directă, nu prin intermediari… Costurile reprezentau bilete de avion, de tren și cazări.
S-a vrut traversare, ei au spus tunel. Au venit cu argumentație, lucrarea în sine este o operă de artă, adică exploatare în parametri optimi, minim 50 de ani.
Se estima câte mașini suportă în mod optim, ce benzi de circulație sunt necesare, ce volum de lucrări se va efectua. Comparativ, ce se face la Podul Brăila, un pod cu două benzi pe sens care pare important, în 50 de ani poate să nu mai fie așa. Nu se mai face prea curând alt pod, e greu, nici Istanbulul la Bosforul nu a cerut pod, ci un tunel, iar Budapesta și-a făcut subtraversare încă de acum 20 de ani, nu pod.
De ce este preferabilă subtraversarea Dunării? Simplu! Dezvoltarea tunelului poate fi modulară
Operatorul trebuie însă să fie privat. La un buget de peste 500 de milioane de euro, operatorul privat nu este interesat, perioada de recuperare este mare, apare mentenanța, deci o serie de probleme… Sub 500 de milioane, privatul face un tunel de 7 m, cu două sensuri, adică un fir. Costul efectiv al tunelului este de aproximativ 40% din lucrare. Apoi, pe măsura creșterii traficului, mai adaugi un fir, vii și cu calea ferată. În plus, utilajul de forat nu trebuie cumpărat, se închiriază.
Un tunel cu doi km dura șase luni. La costurile de 80 000 de euro pe lună plus tehnicienii, plus alte utilaje, ieșeau 4-5 milioane de euro. Se mai plăteau capetele consumabile, încă două milioane. În funcție de modelul de trafic, de necesități și de ce alte posibilități de trafic vor fi atrase prin investitori (cale ferată, piste de biciclete, etc.), se modela dezvoltarea ulterioară. Imaginați-vă cum vor fi de aduse tancuri și echipamente militare pentru poligonul Smârdan pe pod. La volum și viteză de rulare, tablierul se distruge rapid. În plus, este evident, e mult mai greu de sabotat un tunel, e mult mai bine asigurat și păzit.
Au estimat și fezabilitatea financiară, deci ca să fie un tunel rentabil, nu trebuie depășit: 210% rata dobânzii, 305% costurile din prețul actual al biletului de la bac și 25 de ani termen de returnare finanțare.
Traficul actual, de 6-8 mii de vehicule pe Brăila și Galați (optimul este de 17 500 de vehicule, max 20 000) la 7-10 euro/vehicul taxa de intrare, în 25 de ani fezabilitatea era stabilită la 300 de milioane de euro.
Și acum, colosala ticăloșie! Exact asta a fost plângerea penală făcută de Primăria Pucheanu la DNA, că „ăia” au dat șpagă la Basler pentru studiul de fezabilitate, ca să iasă acest calcul, știind că proiectul nu este fezabil!?? Cu alte cuvinte, elvețienii de la Basler au făcut maculatură, ca să primească parandărăt de Covurlui!!!
Cine poate crede că niște firme de portofoliu mondial se gunoiesc cu șpăgi de mizerie? Pucheanu și sforarii pesediști bucureșteni Ștefan și Nica și care or mai fi…
Nu este de râsu plânsu? Esteeee!! Erau 3,9 milioane de euro, cu licitație, adică 11 milioane de lei. Consiliul Local, dominat și manipulat de PSD, a votat însă 10 milioane de euro!
Consilier juridic era Dragu Togan, președinte al Comisiei de Buget-Finanțe era Florin Popa, deci floarea PSD. El a cerut 10 milioane. Tunelul distrugea însă afacerea jupânului pesedist Viorel Ștefan, deci trebuia omorât în fașă.
Pucheanu a primit ordinul și a executat Tunelul, imediat ce a intrat în mandat.
Tunelul nici nu trebuia să figureze în Master Plan, era necesar doar dacă se solicita o finanțare europeană. Studiul de fezabilitate și bussinesplan – ul erau suficiente. Chestia cu malul tulcean a fost o găselniță. Cum să invoci așa ceva în caietul de sarcini? Nu se plăteau foraje, ci servicii. Ca să se realizeze un studiu de fezabilitate și unul de trafic, nu trebuia să se interogheze și să se studieze elemente de pe ambele maluri?
Pentru ca nemernicia păguboasă să fie maximă, stupizii zilei erau și ei pe fază: forajele în Dunăre se fac cu autorizații de la APDM, AFDJ și minister, și toate aceste instituții erau controlate de Guvernul PSD.
Se plătea în etape (20%, apoi 30%), se realizau toate lucrările-studiul de fezabilitate și studiul de oportunitate, ghiduri de concesiuni sau de parteneriate public-privat. Ei selectau și partenerul privat, în limitele legislației, asistență tehnică și pentru investitor, consultanță juridică în elaborarea caietelor de sarcini, asistență în identificarea surselor alternative de finanțare.
S-a prevăzut și posibilitatea finanțării europene. 50% din bani, adică 6 milioane de lei, se plăteau în etapa a treia, după selecția parteneriatului public-privat și semnarea contractului. Primăria se asigura astfel că SF este real, sigur, rentabil. Basler s-ar fi oprit dacă nu era rentabil, pierdeau jumătate din bani.
Instrumentul de blocare a inițiativelor numit Florin Popa s-a activat la ordin
s-a inflamat că n-a știut când s-a făcut contractul (!). Era viceprimar, știa, era totul public, era în aparatul de specialitate, la discuții a fost tot aparatul juridic, toate birourile și șefii lor. Tot aparatul pesedist al Primăriei Galați lucra pentru găsirea de pretexte să NU.
În 2014, caietul de sarcini era gata, s-a intrat cu datele pe SEAP, dar USL era torpilat de PSD, 6 luni cei de la Licitații nu validează Caietul de sarcini. Fără motiv. La insistențele vicepremierului Gabriel Oprea, primarul Marius Stan se înscrie în UNPR.
În 2014 se aprobă în Primărie, în 2015 se încep negocierile pe contract. Documentele Louis Berger au fost livrate în mai 2016. La prezentare a venit ministrul PSD de finanțe, Teodorovici. Tulcea era favorabilă, fie că era tunel sau pod. Teodorovici era interesat, gira o lucrare de prestigiu, tunelul a intrat la Anexe, în Master Plan: Traversare Dunărea BR/GL, proiect pod sau FFP.
Facturile prezentate de PwC au fost refuzate, prin neglijența unor funcționari – spune Pucheanu. Au fost sfătuiți să facă așa, plângere la DNA, pentru ca totul să fie blocat pe perioada anchetei. Au fost reclamați toți – Primarul Stan, managerul Vlaicu și o serie de funcționari (toți cu carnet PSD în buzunar) din Primărie, care au semnat.
Au acționat greșit, după mentalitatea lor de ciorditori: „sigur au luat ei niște bani din contractele semnate!”
În 2016, podul de la Brăila nu avea finanțare. Dacă se dădea drumul la proiect, tunelul intra în lucru, și atunci nici Tudose nu mai dădea drumul la Pod, Tunelul era în stadiu avansat.
Evident, subtraversarea Dunării la Galați va trebui făcută; este clar, companiile care și-au pus semnătura nu au girat decât un proiect de excelență; tunelul ar fi fost gata în 2020, pe când podul de la Brăila va opera peste doi –trei ani; irefutabil, bacul PSD va mai toca trei ani bani; indiscutabil, finanțarea pentru pod a fost pe linia care prevedea componenta de calea ferată. Fatalitate de brăile -finanțarea căii ferate a fost oprită!.
De ce au aplicat pe linia de cale ferată, dar n-au mai făcut calea ferată, știind că dincolo nu există conectare? Alo, la DNA Galați chiar toată lumea se face că lucrează?
Gata, e timpul să ne oprim din această criză de imaginar evolutiv. N-a fost decât o mică fantezie utilă, pe teme de constructivism creativ și distrugere asigurată, când agresivă, când bleagă
Ce am reamintit mai sus, a fost un exercițiu de furtună pe creiere (unele imbecile) care chiar a avut loc în Galați, în timpul mandatului de Primar (de colecție) Marius Stan.
Evident, doar unii dintre dv. ați remarcat cât de aproape a fost bietul nostrum municipium capitală de județ de fundu Europei să intre pe traseele de circulație ale lumii de est.
N-a fost să fie, căci nici viitorul de Oraș Roșu muncitoresc nu mai este ce putea să fie, cu Ștefan și Nica la bruxelărie, și cu Pucheanu la primărie
Neverosimilitate, perplexitate sau imbecilitate? Cum să susții golănește/prostește/nemernicește că lucrările de sondare a terenului pentru tunel nu pot fi plătite de comunitatea din Galați, pentru că s-a săpat și la malul din județul Tulcea?
Geopolitic și strategic pesedist de Dunărea de prea Jos de Covurlui, nimic nu trebuie europenizat la Cotul Dunării! Aici va fi flancul estic NATO, iar Galațiul va fi cartierul în paragină de sub podul Brăilei! Feuda perfectă pentru veșnicia de Oraș Roșu a Galaților.
Primăria Galaţi a pierdut definitiv procesul intentat de consorţiul care a realizat prima etapă a documentaţiei tunelului pe sub Dunăre. Se știa asta încă de la deschiderea procesului, dar conta tergiversarea, afacerea cu bacul trebuia să ronțăie bani cât mai mult timp.
„Nu eram prinşi cu acel proiect pe nici un Master Plan naţional. Ar fi fost doar o ambiţie personală, locală” se fandosește Pucheanu. Acum știm ce ambiții scelerate au blocat Tunelul.
„Ne-am trezit cu nişte documente care nu erau nici pe departe la standardul la care ar fi putut fi luate în seamă”. (oripilant, Pucheanu, omul tuturor ratărilor de administrație posibile dă lecții de calitate unei firme din grupul celor patru mari, și – incredibil – în mod meschin și ticălos, după ce se obrăznicise, cerând aceleiași firme (în scop de tergiversare a procesului) – să facă demersuri pentru asocierea la proiectul Tunelului și a județului Tulcea. Culmea nerușinării și tupeului, făcea asta după ce invocase la începutul operațiunii de anulare a lucrărilor la Tunel, că firma efectuase săpături în județul Tulcea!???).
Asocierea Louis Berger SAS, The Louis Berger Group Inc, Ernst & Young SRL, Ernst & Young Societe Anonyme for the Provision of Advisory Services şi SC Ţuca Zbârcea & Asociaţii au livrat Primăriei Pucheanu soluţia optimă pentru realizarea a două tuneluri, fiecare cu două benzi pe sens, care să facă legătura între municipiul Galaţi şi malul drept al Dunării, cu legătură rutieră la DN 22E. Valoarea contractului era de 11.697.210 lei fără TVA, și se convenise asupra plăților etapizate.
Acum, vor fi etapizate, definitive și majorate cu taxa de aroganță, golănie și prostie, caracteristică „managerilor” de carton din Primăria Galați.
Noile socoteli la malul fluviului de prostie arată ce dezastru administrativ este în Primăria Pucheanu PSD
După doi ani de proces, în septembrie 2020, instanţa Tribunalului a admis acţiunea consorţiului, obligând Primăria la plata unor sume consistente: 2.655.266,67 de lei conform unor facturi fiscale, plus penalităţi de 0,05 la sută/zi de întârziere aferente acestui debit, începând cu data de 25 aprilie 2017 inclusiv şi până la plata efectivă a datoriei, 48.273,82 de lei cu titlu de cheltuieli de judecată, 3.880 de lei către expertul Ciobotarenco Ştefan, reprezentând diferenţă onorariu expertiză, şi 1.610 euro la cursul BNR de la data plăţii către specialistul Ţugui Alexandru, reprezentând diferenţă onorariu expertiză. Iată cum Tribunalul obligă municipalitatea la plata unui porcoi de bani, de peste 4 milioane de lei.
Concluzie debusolantă: cât e Dan Nica europarlamentar și membru în Comisia de împărțire a banilor din PNRR, cât este Viorel Ștefan membru în Curtea de Conturi europeană, către acest sud – est încremenit în roșu PSD (Galațiul împreună cu Tulcea și Brăila) nu vor putea fi dirijați bani comunitari pentru a ridica provincia subdezvoltată și defavorizată de la Dunărea de Jos din mocirla stângistă a pomenii garantate. Garantează treaba asta și simulanții de Opoziție din USR și PNL Galați.
Cei doi baroni roșii și alți ciumați ca ei stăpânesc în mod feudal majoritatea instituțiilor statului din municipiu și județ, pe un teritoriu ale defavorizării crase, sufocat de corupție, duplicitate, nepăsare, sărăcie și înapoiere. Jupânii proastelor obiceiuri nu concep o altă organizare mentală decât cea a dependenței de stăpân. Doar jupânul locului știe, poate și dă voie.
Hai, marș la vot, și nu uitați: doar PSD vă dă! Sau vă ia.
One commentOn Furtună pe creiere: dacă se făcea Tunelul lui Stan la Galați, nu apărea Podul lui Tudose la Brăila! Iar Galațiul nu devenea cartierul PSD de sub Podul Brăilei
Super! Felicitari!