Costel Fotea își începe noul mandat în forță: ședință extraordinară pentru o limuzină și rectificări bugetare pe repede-nainte | FACSIMILE

In Actual, ImpoziTaxe, Local

Reconfirmat în funcția de președinte al Consiliului Județean, pesedistul Costel Fotea s-o fi gândit că merită o recompensă.

Una din bani publici, evident, fiindcă, din câte știm, nu posedă vreo rudă gen mătușa Tamara sau mama lui Oprișan care să-i acopere cheltuieli de lux.

Fiidcă da, despre lux este vorba în convocarea de ședință extraordinară livrată ieri noilor consilieri județeni aleși acum o lună și a căror semnătură nici nu a apucat să se usuce.

Președintele CJ Galați inițiază o hotărâre pentru a cumpăra un autovehicul electric hibrid.

Chestia denumită pompos, mai sus, Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, să nu credeți că este cine știe ce mare inginerie strategică, ci acel program cunoscut popular sub numele de „Remat” sau, mai direct, „Rabla”.

Este evident însă, chiar din suma cerută de la bugetul public, că președintele Fotea își dorește o limuzină sau un SUV de dimensiuni confortabile.

Se pare că Dusterul negru cu care se prezenta în timpul serviciului la adunări de patid anul trecut în octombrie, la braț cu Dan Nica (minutul 4:111 în film), îl zgâlțâie cam tare pe un pesedist fin ca Fotea, obișnuit cu chestii delicate, precum laptopurile roz…

Evidența intenției de a achiziționa un vehicul de lux este vădită de suma pe care o va supune aprobării consilierilor Fotea, astăzi, la ora 13.

Vorbim de un buget de nu mai puțin de 155 de mii de lei pentru achiziția mașinii respective, adică aproximativ 32 de mii de euro. Știut fiind că statul acordă 20.000 de lei ecotichet pentru achiziționarea unui vehicul hibrid cu sursă de alimentare externă, adică plug-in, e clar că prețul final va fi undeva pe la 36 de mii de euro. Nicidecum 19-27 de mii de euro cât costă o hibridă de dimensiuni decente, compacte, sau chiar o electrică integrală, dar de dimensiuni mini.

Așadar, pare că Fotea vrea să mascheze achiziția unei limuzine sau a unui SUV confortabil sub umbrela ecologismului, alegând o variantă hibridă.

Pentru cei interesați, un articol genial despre cum este mașina hibridă o mică mare păcăleală găsiți aici.

Citește de ce se situează Mașina hibridă: între soluție optimă și… inutilitate

Pe de altă parte, în ce privește rectificările de buget, documentele de fundamentare au în total peste 230 de pagini și le-au fost trimise consilierilor ieri pe seară.

Să pretinzi un vot avizat, responsabil și justificat în astfel de condiții, în opinia noastră, este o utopie. Sunt 230 de pagini de tabele cu diverse sume, de la cele generale la capitole defalcate pe achiziții individuale în parte, și doar trecerea lor în revistă ar lua cel puțin o zi.

Mai mult, în hotărâre sunt citate diverse adrese de la diverse instituții și spitale care au cerut suplimentări de buget, dar astfel de documente nu le sunt prezentate consilierilor județeni. Așa încât aceștia nu au de unde să știe ce sume cere fiecare entitate în parte și pe ce motiv.

Chiar consilierul liberal Radu Oprea ne-a confirmat acest comportament discreționar al instituției conduse de „baronul” Fotea și majoritatea inexpugnabilă a PSD.


Dacă vrei să sprijini publicația Alternativa – Jurnalism fără mogul, o poți face AICI. Sau dă click mai jos, spre contul de Patreon, pentru donații. Mulțumim.

E suficient un click ca să-i ajuți pe Fărămoguli!
Become a patron at Patreon!

Leave a reply:

Your email address will not be published.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Mobile Sliding Menu