Publicațiile care ne anunțau aproape zilnic cât de repede înaintează lucrările la Podul peste Dunăre din Brăila au făcut acum un pas în spate.
Lucrurile nu mai sunt atât de minunate ca în filmările din dronă postate pe YouTube și nici ca în articolele alea laudative cu privire la construcția podului, apărute în diverse ziare și nemarcate corespunzător cu (P).
„Antreprenorul a declarat că anul acesta podul va fi utilizabil şi va fi posibilă darea în circulaţie. Din punctul meu de vedere şi discutând cu inginerul lucrării, cu supervizorul contractului, aceştia nu sunt la fel de optimişti. În acest sens am trimis şi un consilier al meu pe lucrare. Chiar zilele acestea este acolo pentru a evalua în mod corect posibilitatea deschiderii circulaţiei la sfârşitul anului… Să ştiţi că firma WeBuild a primit un certificat negativ pe această lucrare. Deci, ar mai primi încă unul. În ceea ce priveşte declaraţia domnului prim-ministru , ştiţi foarte bine că a spus că lucrarea este în întârziere, lucru pe care îl susţin şi eu, pentru că este în întârziere. Acum, antreprenorul a spus că este mobilizat şi că va face toate eforturile şi el a promis că va da în circulaţie acest pod.
Cei de la WeBuild, ca şi toţi ceilalţi antreprenori ai noştri, vin frecvent la sediul companiei unde avem discuţii pe fiecare proiect în parte. În ceea ce priveşte graficul pe care dânşii l-au depus la companie, un grafic neasumat de către inginer şi de noi, au un termen de finalizare undeva în 2025″,
a declarat Cristian Pistol, director general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastrucrurii Rutiere (CNAIR).
Așadar, pe Podul de la Brăila se va putea circula cel mai devreme în anul 2025, asta dacă nu cumva termenul va fi prelungit.
Când treci de Dig, pe drumul Galați-Brăila, podul pare că este gata, zici că în 2-3 luni o să poți mergi cu mașina pe el.
În realitate însă lucrurile sunt grave și deprimante pentru șoferii care chiar sperau că din vara lui 2023 nu vor mai fi nevoiți să stea la mâna acelor bacuri mizerabile, care aparțin firmelor unor PSD-iști, pentru a putea traversa Dunărea.
Lucrările la drumurile de legătură cu podul sunt abia în faza incipientă, așa că anul 2025 avansat de șeful CNAIR s-ar putea să fie unul optimist.
Mare lucru să nu ne prindă anul 2028 cu podul încă „în lucru”.
Asta e, o să folosim Podul de la Brăila pe post de bibelou, de statuie, și o să mergem să ne facem un selfie beton pe el, dacă tot nu vom putea circula cu mașinile pe pod în următorii 3, 4, 5… 100 de ani.